Guslarz Napisano 19 Maja 2016 Udostępnij Napisano 19 Maja 2016 Czy ktoś używał może takiej klamki do hamulców typu caliper albo cantilever? Jak jest z silą hamowania? Te klamki wydaje się, że są dedykowane do v-brakeów ale mają jakąś regulację siły hamowania. Może uciągną szczękowy hamulec. Co myślicie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 21 Maja 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 21 Maja 2016 Te klamki mają regulowaną siłę, pracę można trochę poprawić przy działaniu z cantami, jak na rysunku, na L, ale czy to wystarczy to nie wiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
keray Napisano 22 Maja 2016 Udostępnij Napisano 22 Maja 2016 Czy ktoś używał może takiej klamki SHI_BLM570.jpg do hamulców typu caliper albo cantilever? Jak jest z silą hamowania? Te klamki wydaje się, że są dedykowane do v-brakeów ale mają jakąś regulację siły hamowania. Może uciągną szczękowy hamulec. Co myślicie? Szukaj klamek szosowo-przełajowych, sam niedawno ich szukałem gdy robiłem przeróbkę w szosie z baranka na prostą kierownice i w sklepach rowerowych mi wciskali zwykłe na v-brec, które wcale nie chciały chamować, dopiero w większych sklepach podpatrzyłem na rowery szosowe z prostą kierownicą jakie mają klamki. Sprzedawca powiedział że są toklamki szosowo-przełajowe. W tych klamkach jest mniejszy ciąg linki niż w v-kach. Ja też wertowałem forum żeby się dowiedzieć coś o tych klamka i nic nie znalazłem, a był podobny temat i była cisza, a tu tylu mechaniko-serwisantów i nikt nic nie wiedział .Ja kupiłem na alegro jakieś tectro za 50 zł z przesyłką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sertom Napisano 26 Maja 2016 Udostępnij Napisano 26 Maja 2016 Czy może mi jakiś inżynier wytłumaczyć dlaczego calipery nie miałyby działać z klamkami fałbrejkowymi? Skoro uciąg linki jest mniejszy w canti i caliperach to te fałkowe klamki spokojnie powinny obsłużyć, gdzie tu jest jakiś tajnik techniczny, którego nie kumam? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
100lar3k Napisano 28 Maja 2016 Udostępnij Napisano 28 Maja 2016 Dziwne dla mnie. Z tego co mi wiadomo klamki pod v-brake maja większy ciąg linki niż te dostosowane do canti z czego jednoznacznie wynika, że hamulce powinny działać mocnej kosztem gorszej modulacji. Nie rozumiem skąd te dziwne tezy wysnuwacie, że klamki pod v- brake nie będą działać z hamulcami canti. Ja osobiście nie spotkałem się z takim twierdzeniem. Tapatalk i wszystko jasne[emoji41] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Guslarz Napisano 2 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2016 Nie rozumiem skąd te dziwne tezy wysnuwacie, że klamki pod v- brake nie będą działać z hamulcami canti. Te wierdzenie nie są dziwne tylko prawdziwe. Klamki typu V-brake ciągną więcej linki ponieważ prawdziwa dźwignia wytwarzana do hamowania umieszczona jest na szczęce hamulca. Stąd linka ciągnie za długie ramię szczęki, a klocek jest na krótkim ramieniu. Ale w związku z tym klamki nie potrzebują wytwarzać dużej siły, tylko muszą wyciągać sporo linki. W caliperach dźwignia nie jest taka duża przy hamulcu i właśnie dlatego część siły musi pojawiać się przy klamce. Dlatego klamki do canti wyciągają mało linki i linka zaczepiona jest nawet o kilkanaście milimetrów bliżej osi obrotu klamki niż w klamkach do V. W ten sposób osiągamy taki efekt, że przy odchyleniu klamki canti o ten sam kąt co w klamce V, wyciągamy mniej linki ale siła wysiągania jest o wiele większa. Przykład jak zastosujemy klamki V do caliperów to po dociśnięciu szczęki do obręczy nie mamy siły w palcach żeby zablokować koło. Z kolei jak założymy klamkę canti do hamulców V to musimy ustawiać szczęki bardzi blisko obręczy, a siła hamowania będzie bardzo duża (tzw hamulec zero-jeden). Jasne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 2 Czerwca 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2016 To ja może trochę praktyki, zamiast teoretyzowania. Klamki o uciągu emtebecznym, Tektro RL520, pożenione z zaciskiem BB7 Road dedykowanym do klamek szosowych, Efekt, zwiększona siła hamowania, kosztem lekkiego spadku modulacji. Za to skok klamki komfortowo króciutki Tyle ode mnie... Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.