Skocz do zawartości

[caliper] Słaba siła hamowania, wymiana klamki


Guslarz

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim,

Jestem tu nowy i bardzo proszę o pomoc.

Posiadam takie hamulce w rowerzepost-196977-0-86407000-1463599778_thumb.jpg

Obsługują je takie klamki post-196977-0-29240000-1463599816_thumb.jpg

Ogólnie rzecz biorąc zamiast hamulców mam zwalniacze. Nie ma mowy o zablokowaniu koła. Poczytałem (również na tym forum) i wychodzi na to, że mam klamki do v-brake, a hamulce najprawdopodobniej typu Caliper. Ale niektórzy nazywają je też u-brake.  Rozumiem, że jest różnica w ilości wyciąganej linki w v-brakeach i tych typach hamulców oraz w dźwigni. Moje pytania brzmią:

Jakiego typu posiadam hamulce?

Jaką klamkę powinienem do nich dokupić żeby poprawić siłę hamowania (budżer powiedzmy 50zł) ?

Czy klamki do cantileverów, u-braków, caliperów i szosowych mają generalnie jeden standard klamki?

 

Bardzo proszę o pomoc :)

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klamka od caliper-ów ciągnie mniej linki niż ta od v-br. Ogólnie calipery nie należą do najmocniejszych. Masz wersję dual pivot , czyli tą mocniejszą. Pewnie masz stalowe obręcze że to słabo hamuje , na alu jest lepiej. W każdym razie klamka od v-br przy caliperach skróci skok i może poprawić siłę. Sam w jubilacie zamontowałem taki zestaw.

 

Co to jest za klamka to nie wiem. 

 

 

 

Czy klamki do cantileverów, u-braków, caliperów i szosowych mają generalnie jeden standard klamki?

Tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym, że właśnie klamka v-br ma większy skok niż caliperowa, ale przez to mniejszą siłę. Wydaje mi się, że nie powinno się zakładać klamki v-br do takich hamulców jak posiadam.

Szczerze mówiąc zastanawiam się nad takimi klamkami http://www.tektro.com/_english/01_products/01_prodetail.php?pid=71&sortname=Lever&sort=1&fid=3

albo http://www.tektro.com/_english/01_products/01_prodetail.php?pid=92&sortname=Lever&sort=1&fid=3

albo http://www.tektro.com/_english/01_products/01_prodetail.php?pid=120&sortname=Lever&sort=1&fid=3

 

Może ma ktoś doświadczenia z podobnymi hamulcami?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne , ale skoro mówisz że tak jest to pozostaje klamka "oryginalna". W wyborze klamki nie pomogę choć dziwne mi się to wydaje bo v-br ciągnie więcej linki. Może to jakaś radziecka konstrukcja :D

 

 

Edit:

Możesz też zastosować takie coś zwiększające ciąg linki. Poszukaj w Google bo nazwą mi uciekła. W każdym razie jak dobrze pamiętam to chyba to było w filmie "convert bike from cantilever Brake to v brake" coś takiego. Było tam takie kółko przez które przekladalo się linke. Tyle pamiętam :D kanał rj thebikeguy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu v-br przy tym samym kącie wychylenia klamki wyciąga np 2cm linki, a  caliperowa klamka tylko 0,5 cm, bo ma znacznie bliżej oś obrotu do punktu zaczepienia linki. Czyli siła ciągnięcia linki znacznie większa. :) Dlatego jak masz klamkę v-br to łatwo dociągasz szczękę do obręczy, ale jak już się oprze klocek o rafkę to nie masz na tyle siły żeby zablokować koło. I masz zwalniacze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no tak naprawdę to chodziło mi o typ tych moich hamulców i to czy te  standardy są takie same. Bo jak się okaże, że np cantilevery też biorą trochę więcej linki, a kupiłbym taką klamkę, to będę miał lipę i później bede głosił po świecie teorię, że nie ma jak v-br :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...