sssmok Napisano 18 Maja 2016 Udostępnij Napisano 18 Maja 2016 Witam! Mam od niedawna nowy rower Rocky Mountain z Raidonem 27,5 sprężynowym i chciałbym go wymienić na Raidona Air. Z samą wymianą dałbym sobie radę ale zastanawiam się, czy po przekładce nie dałoby się wymienić dolnych lag na te, które były oryginalnie w rowerze. Chodzi o fabryczny wzór malowania obejmujący ramę i dolne lagi amortyzatora. Moje pytanie jest więc takie, czy dolne lagi w amortyzatorze sprężynowym i powietrznym są ze sobą kompatybilne, a idąc dalej może te amortyzatory w ogóle różnią się miedzy sobą tylko tym, co mają w środku i dałoby się po prostu poprzekładać same kardridże i korki górnych lag. W ten sposób dodatkowo odpadłaby konieczność docinania sterówki i wymiany dolnej bieżni sterów. Jeśli ktoś coś wie na ten temat to byłbym bardzo wdzięczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kporys Napisano 18 Maja 2016 Udostępnij Napisano 18 Maja 2016 Tak, są kompatybilne z tego co wiem. Jeśli chodzi o przekładkę kartridża, to najlepiej skontaktuj się z użytkownikiem @Activia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 18 Maja 2016 Udostępnij Napisano 18 Maja 2016 w sprężynowych także dają złote aluminiowe rury goleniowe przez to można by było bezpośrednio przerobić go na AIR lecz problem jest w tym że nigdzie nie dostaniesz tłoczka do tego modelu ze względu tego w raidonie sprężynowym są sporo grubsze rury goleniowe (grubsza ścianka rury) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sssmok Napisano 18 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 18 Maja 2016 Hmm....z tego rozumiem, że przynajmniej dolne lagi da się zostawić oryginalne z roweru. A o to mi najbardziej chodziło ze względu na malowanie. dzięki w takim razie za podpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 18 Maja 2016 Udostępnij Napisano 18 Maja 2016 Warto przy takiej zmianie przełożyć nowe uszczelki przeciwkurzowe z nowych do starych lag. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sssmok Napisano 18 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 18 Maja 2016 Wiem, że warto ale w tym wypadku rower jest całkiem nowy. A lagi z nowego amora i uszczelki będą jak znalazł na zapas. Zastanawiam się nawet, czy nie kupić u Piotra z Activia tych nowych uszczelek, które lepiej zabezpieczają od kurzu. Nie wiem tylko czy lepsze uszczelnienie nie spowoduje szybszego starcia anody z górnych lag. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 18 Maja 2016 Udostępnij Napisano 18 Maja 2016 Już nie przesadzaj. Właśnie wymieniając sobie na lepsze uszczelki bardziej chronisz sobie rury goleniowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sssmok Napisano 18 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 18 Maja 2016 (edytowane) Ok, jak tak mówisz to znaczy, że ja nie mam racji Cały czas myślałem, że to uszczelki ścierają anodowanie, a nie pomyślałem, że to te brudy, które się przez nie przeciskają. Człowiek całe życie się uczy...... Pozdrawiam. Edytowane 18 Maja 2016 przez sssmok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.