Skocz do zawartości

[rower] KTM Aera 29 Comp


KarolKopara

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli nie jesteś z tych co napis na ramię ma największe znaczenie to http://allegro.pl/rower-gorski-romet-monsun-29-1-0-z-ekspozyc-i6185227903.html osprzętowo podobny ,za to tańszy i ze sztywnymi osimi przód/tył , lub http://allegro.pl/nowy-2015-haibike-greed-9-10-xt-carbon-fox-29er-i5777565934.html również sztywne obie osie + Fox i korba HT2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli znaczenie "przyszłościowe" to dla ciebie obecne nowinki i trendy projektowe to rama Rometa i Haibike taka jest (sztywna oś , linki prowadzone wewnątrz , zacisk hamulca wewnątrz tylnego trójkąta). Z obsługą Haibike nie miałem do czynie a co do Rometa to nie mam zastrzeżeń (choć moje kontakty z nimi ograniczyły się tylko do zakupu , świadomie zrezygnowałem z gwarancji bo po zakupie od razu modernizowałem rower).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da się wyciągnąć coś lepszego za te pieniądze?

 

Patrzyłeś na Canyona?

https://www.canyon.com/pl/mtb/grand-canyon/grand-canyon-al-slx-7-9.html

700 zł droższy (z przesyłką), ale moim zdaniem jest dużo lepszy. Ma bardziej wyścigową geometrię, dużo lepszy osprzęt (amortyzator, koła, hamulce, no może siodełko ma gorsze :P), jest lżejszy. Poza tym poczytaj o karbonie na forum, wiele osób jest zdania, że jeśli liczysz się z kasą i startujesz w maratonach to lepsze jest aluminium, bo karbon należy dobrze obejrzeć po każdym uderzeniu w ramę i ewentualnie wymienić.

 

Aha, no i w promocji można go kupić chyba w tej samej cenie, co KTM, ale to już trzeba czekać itd. W kwietniu była promocja rzędu -10% i podobno są jesienią, ale wtedy już gorzej z dostępnością.

Edytowane przez MD11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

te canyon po prostu rozpuca ktma - widłem, kołami, manetkami, kasetą, korbą i łańcuchem / tyle że to alu a nie karbon pytanie czy musi być karbon

 

jeśli tylko mogą ci podesłać tak szybko jak potrzebujesz ... no i czy Mka nie będzie za duża  bo dopiero od rozm M jak wnioskuję z opisu koła są 29

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niby eMka jest od wzrostu 172 czyli łapie się :D

szkoda, że nie ma tu takiego karakana jak ja, który mógłby się wypowiedzieć na dany temat.

 

Akurat ten mój kolorek w rozmiarze M jest w magazynie. Wszystko dobrze się układa

Edytowane przez KarolKopara
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O matko, zakochałem się w tym Canyonie. Może ktoś mi powiedzieć do mojego wzrostu 173 jaka to rama powinna być? Mam się pomierzyć jakoś bardziej?

Sądzę, że nie Ty pierwszy, bo osprzęt w tej cenie jest nie do pobicia. :) Niestety jest pewien problem - Canyony są stosunkowo wysokie.

Jak zauważyłeś łapiesz się na M i na długość pewnie taki powinien być, ale zmierz długość swojej nogi i porównaj z przekrokiem podanym przez Canyona. Tutaj instrukcja jak mierzyć:

Powinieneś mieć co najmniej ze 3 cm zapasu. Jeśli nie masz, to Canyon niestety nie jest dla Ciebie, bo S może mieć dobry przekrok, ale będzie raczej za krótka.

"Obok" jest cały temat o Canyonie i tam warto o niego pytać, być może ktoś z Wrocławia ma M-kę i w razie czego pozwoliłby Ci się przymierzyć:

http://www.forumrowerowe.org/topic/149600-rower-grand-canyon-al-69-2014-geometria-temat-ogolny/

 

Jeśli geometria Canyona nie będzie pasować, to awaryjnie polecam Radona (trochę niższy przekrok):

http://www.radon-bikes.de/bikes-2016/mountainbike/hardtail/zr-race-29/zr-race-29-70/

albo Rose Uprising (jeszcze niższy przekrok):

https://www.rosebikes.pl/bike/rose-the-uprising-1-29-2016/aid:815734

 

Radon 7.0 ma raczej kiepskie hamulce, ale jest tańszy, więc możesz w razie czego wymienić je na SLX. Za to ma lepszy amortyzator (tylko, że droższy w serwisie). Co do kół Mavic to zdania uczonych są podzielone, raczej DT X1900 są lepsze (no i trochę mniej ważą), ale użytkownicy Mavic też sobie chwalą. Z kolei Uprising cenowo chyba trochę gorzej, ale przekrok ma jeszcze niższy i można sobie skonfigurować.

Edytowane przez MD11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukasz roweru do maratonów. Za kwotę, którą masz do wydania możesz na nowych częściach złożyć lżejszy i lepszy rower, niż każdy z podanych.

 

Nie patrz na osprzęt, bo to nie ma znaczenia na maratonie. To się wymienia i tak. Najważniejsze są koła i dobry amor, rama dobrze dobrana.

Więcej komfortu dadzą Ci koła na prostych szprychach, niż chiński carbon.

 

Rama peak 29, koła od Daveo, Manitou tower pro chodzi na allegro w promocji po 1000. A reszta deore.

 

Wyjdzie realne 11kg. Będziesz mieć szybką maszynę na lekkich kołach. Każdy z tych rowerów podanych ma kotwice, nie koła.

 

Kupując gotowca od razu musisz wymienić koła. Nawet w rowerze za 8000 patyków koła są nic nie warte.

 

Masz jeszcze opcję nr 2. Kupić rower za 4500, kupić koła od fachowca za 1600, sprzedać koła z roweru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chciałbym się bawić w składanie roweru, nie czuje się jeszcze na siłach. Czyli w Canyonie też wypadałoby wymienić koła?

 

A może jednak? Fajnie ta rama się prezentuje. Boję się tylko, że finalnie przekroczę budżet, bo przecież nigdy nawet nie kupowałem części rowerowych i sprzedawca jak zobaczy, że jestem laikiem, to pewnie mi wciśnie jakieś słabe, drogie gó**o.

Edytowane przez KarolKopara
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę musiał się przejść do sklepu rowerowego i popytać. Chociaż zastanawiam się czy pracownicy w takich sklepach nie są zaprogramowani tak, żeby wcisnąć dany produkt w ogóle nie biorąc pod uwagę tego, że chce mieć dobry rower. Zresztą przekonam się jak pójdę.

 

Akurat mnie wysłali do domu, tak więc ruszam na miasto z karteczką i długopisem. Wrócę tu z kilkoma propozycjami i myślę, że mi pomożecie. Oczywiście postaram się poprzymierzać do rowerków.

Edytowane przez KarolKopara
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, Pan w sklepie zaproponował mi Treka Superfly 6 za 6.500 zł z dożywotnią gwarancją na ramę. Jak ten SF wypada przy tym Canyonie? Mógłby się ktoś wypowiedzieć?

 

Następny to Focus Black Forest. To juz inny sklep, a Pan powiedział mi, że od razu polecałby wymienić hamulce. Gwarancja na ramę 2 lata.

 

Cena 6.500, zaznaczyli, że gdybym się zdecydował na zakup, to mogliby troszke rabatu dać.

Edytowane przez KarolKopara
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim nie słuchaj pieprzenia jakoby w podanej kwocie zawsze dało się złożyć lepiej. Po drugie nie słuchaj bzdetów o kołach szpeców od siedmiu boleści. Po trzecie nie słuchaj durnot, że osprzęt się nie liczy bo się wymienia. Owszem wymienia się tylko pytanie kiedy. Niech szpece napiszą kiedy to wymieniają zmieniarki, hydraulikę czy manetki. 

 

Canyon 7.9 to świetny sprzęt za taką kasę. Trek jak na "nie tanią" markę oferuje sporo. Zapytaj czy nie wymienili bi Ci tego szajsu w postaci hydrauliki na coś zdecydowanie lepszego. Co do ceny to co bez jakiegokolwiek rabatu?? No bez jajec. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@beskid

 

Dzisiaj oglądałem mnóstwo rowerów i nie wiem dlaczego, ale najbardziej urzekł mnie Specialized Crave z 2015 roku. Osprzęt taki sobie, ale jak na taki ciężki amortyzator (rock shox silver tk solo air) to cały rower był o wiele lżejszy od pozostałych. Katalogowa cena 4999, ale gościu powiedział, że coś utniemy jak się zdecyduje. Nadmienił też, że dużo ich sprzedali, wydawał się być bardzo wiarygodny :D. Dziwi mnie jednak fakt, że nie mogę nigdzie specyfikacji tego roweru znaleźć. Może być, że to jakaś nieudana lipa?

Edytowane przez KarolKopara
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(piasty DT 370 niestety bez ratchet) , ale felga jak na obecne standardy trochę wąska wewnątrz - 20mm.

  1.  Co właściwie daje ten "ratchet" w praktyce? DT chwali się, że jest bardzo wytrzymały, ale zwykłe zapadki pewnie też prawie nigdy się nie psują. Można to samemu serwisować, a zapadek nie?

Co daje szersza felga i czy stosuje się do niej również szerszą oponę (np. 2.2 zamiast 2.1)?

Edytowane przez MD11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co właściwie daje ten "ratchet" w praktyce? DT chwali się, że jest bardzo wytrzymały, ale zwykłe zapadki pewnie też prawie nigdy się nie psują. Można to samemu serwisować, a zapadek nie?

 

Podstawowy ratchet daję 18 zazębień a zapadki 2,3,4 (zależne od modelu). Awaryjność bębenka z zapadkami jest dość częsta (pęknięcie sprężynki albo zapadki). Zapadki jak najbardziej możesz samemu serwisować , ale wymaga to rozbierania koła i wielu narzędzi (w ratchet robisz to w rękach) .

 

Co daje szersza felga i czy stosuje się do niej również szerszą oponę (np. 2.2 zamiast 2.1)?

 

Na szerszej feldze dużo lepiej układa się opona co w terenie przekłada się na lepszą przyczepność , dodatkowo jak wspomniałeś można też założyć szersza oponę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...