Kirk13 Napisano 17 Maja 2016 Napisano 17 Maja 2016 Witam wszystkich Jeśli dodałem post w niewłaściwe miejsce to przepraszam z góry, ponieważ jestem nowy na forum. Posiadam rowerek Giant Escaper z rozmiarem ramy M ->ESCAPER (2007) | Rowery Giant | Ride Life. Ride Giant. | Polska jak w linku obok. Mam w planach ulepszyć mój jednoślad jednak nie mam pewności czy jest to opłacalne. I tu pojawia się pytanie do ludzi doświadczonych w tym temacie Polecono mi zakupić przerzutkę tył Deore konika i kasetę 10rz. oraz przód Deore samą przerzutkę. Do tego chciałbym wymienić amortyzator przedni gdzie maksymalna cena to 800-900zł jeśli warto. Czy taka modyfikacja tej ramy jest w ogóle opłacalna ? Czy mógłbym użyć do tego innych części ? Jeśli ktoś mógłby służyć poradą to byłbym ogromnie wdzięczny. Dodam jeszcze, że rower ma być przeznaczony do jazdy w lesie i po będących w nim licznych nierównościach terenu oraz kupowanie nowej ramy nie wchodzi w grę, bo mi jej po prostu szkoda Pozdrawiam wszystkich użytkowników forum i z góry dziękuję za pomoc
gtb Napisano 17 Maja 2016 Napisano 17 Maja 2016 Kasety 10s do niego nie założysz bo masz wolnobieg (chyba że wymienisz piastę/koło) poza tym do 10s potrzebujesz nowych manetek. Przyzwoitego amora pod V-brake już nie też nie kupisz - tylko pod tarcze (a to również wymiana koła i hamulca). Gra nie warta świeczki. Zbieraj na nowy rower , w tego nie warto ładować kasy w lepsze części , jedynie wymieniać to co się zużyje.
dziksoltys Napisano 17 Maja 2016 Napisano 17 Maja 2016 Dlaczego chcesz zmieniać napęd? bo masz prawdopodobnie wolnobieg więc z automatu piasta do wymiany a jak na całość przeznaczyć 900zł to może być mało .
Kirk13 Napisano 17 Maja 2016 Autor Napisano 17 Maja 2016 Manetki i tak muszę wymienić i tak, a wymianę przedniego hamulca brałem pod uwagę. Chcę wiedzieć ten sprzęt nie zmarnuje się do tej ramy Napęd chcę wymienić bo stary już skończył swój żywot, a 800- 900 to cena za sam amortyzator jeśli byłby tego wart. Na napęd jest przeznaczona osobna kwota. Jeśli mam naprawiać rower to myślałem o włożeniu lepszych podzespołów aby tak szybko nie skończył jak poprzedni Kasety 10s do niego nie założysz bo masz wolnobieg (chyba że wymienisz piastę/koło) poza tym do 10s potrzebujesz nowych manetek. Przyzwoitego amora pod V-brake już nie też nie kupisz - tylko pod tarcze (a to również wymiana koła i hamulca). Gra nie warta świeczki. Zbieraj na nowy rower , w tego nie warto ładować kasy w lepsze części , jedynie wymieniać to co się zużyje. Manetki i tak muszę wymienić i tak, a wymianę przedniego hamulca brałem pod uwagę. Chcę wiedzieć ten sprzęt nie zmarnuje się do tej ramy.
dziksoltys Napisano 17 Maja 2016 Napisano 17 Maja 2016 zajrzyj do kieszeni i poszukaj jakiejś fajnej używki może już na większe koła . bo ostatnio na sam napęd alivio 9s dałem około 550zł.
Kirk13 Napisano 17 Maja 2016 Autor Napisano 17 Maja 2016 Nie jestem zwolennikiem używanych rzeczy i nie lubię kupować używek. Nowy rower z takim lub podobnym osprzętem kosztowałby zapewne ok. 3000 lekko, a to przewyższa mój budżet
gtb Napisano 17 Maja 2016 Napisano 17 Maja 2016 Kompletny napęd 10s na Deore ok.900zł , Amortyzator Raidon ok. 700zł , koła ok. 350zł , przedni hamulec ok. 250zł. Warto ci tyle inwestować ?
Kirk13 Napisano 17 Maja 2016 Autor Napisano 17 Maja 2016 zajrzyj do kieszeni i poszukaj jakiejś fajnej używki może już na większe koła . bo ostatnio na sam napęd alivio 9s dałem około 550zł. Nie jestem zwolennikiem używanych rzeczy i nie lubię kupować używek. Nowy rower z takim lub podobnym osprzętem kosztowałby zapewne ok. 3000 lekko, a to przewyższa mój budżet Z tego co wyliczyłem to koszt napędu wyniósłby ok. 700-800 czyli ogólnie do 2000 za wszystko bym się zamknął. Znajomy ostatnio kupił Gianta za ok. 2400 i jego osprzęt nie robi szału, jest taki zwyczajny, podobno do tego który miał oryginalnie. Kompletny napęd 10s na Deore ok.900zł , Amortyzator Raidon ok. 700zł , koła ok. 350zł , przedni hamulec ok. 250zł. Warto ci tyle inwestować ? Wychodzi 2200zł + zapłata komuś za skompletowanie i ustawienie. I właśnie dlatego chcę porady od kogoś, kto się na tym zna bo czy kupię rower za 2100 który będzie podobnie śmigać jak zrobiony mój na osprzęcie wyżej ? Chyba, ze istnieje inny wariant na skompletowanie roweru w podobnej cenie. Jeśli miałbym wydać w mój obecny rower 2100, nie byłoby to zmarnowanie włożonego sprzętu i miałoby to śmigać i mi posłużyć to jak dla mnie warto. Prosiłbym o radę
Silver400 Napisano 17 Maja 2016 Napisano 17 Maja 2016 To ja Ci napiszę wprost, że to kompletnie nie opłacalna inwestycja. Rama jest nie rozwojowa a osprzęt w całości to badziew. Chcesz z tego zrobić fajny rower to kupisz wszystko nowe, w częściach i wyjdzie 2 razy drożej. Rower to nie tylko napis na przerzutce, a za te 2 tysiące z hakiem można kupić fajny rower na 26".
gtb Napisano 17 Maja 2016 Napisano 17 Maja 2016 Za koszt osprzętu jaki wyliczyłeś masz nowy kompletny rower na kołach 26" z dobrym amore, przyzwoitym sprzętem , hydrauliką i gwarancją http://allegro.pl/romet-rambler-r-line-2-0-slx-promocja-25-komunia-i6195518094.html
Kirk13 Napisano 17 Maja 2016 Autor Napisano 17 Maja 2016 To ja Ci napiszę wprost, że to kompletnie nie opłacalna inwestycja. Rama jest nie rozwojowa a osprzęt w całości to badziew. Chcesz z tego zrobić fajny rower to kupisz wszystko nowe, w częściach i wyjdzie 2 razy drożej. Rower to nie tylko napis na przerzutce, a za te 2 tysiące z hakiem można kupić fajny rower na 26". Prosto i na temat. Dziękuję bardzo. Za koszt osprzętu jaki wyliczyłeś masz nowy kompletny rower na kołach 26" z dobrym amore, przyzwoitym sprzętem , hydrauliką i gwarancją http://allegro.pl/romet-rambler-r-line-2-0-slx-promocja-25-komunia-i6195518094.html Dziękuję, jednak poczekam i zakupie cały nowy rower.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.