Darek33 Napisano 16 Maja 2016 Napisano 16 Maja 2016 (edytowane) Witam Wszystkich forumowiczów. Mam na imię Darek i pochodzę z okolic Bydgoszczy. Planuję zakup roweru mtb 29". Mam działkę, gdzie jest dużo lasów i dróg polnych ( przewaga nieubitych dróg ). Zanim się wybiorę na przymiarkę i po zakup roweru, postanowiłem trochę poszperać w internecie. Uwagę moją przykuło parę rowerów. Pierwszy to Cube http://olimpiasport.pl/sklep/produkt/rower_cube_attention_29_2016_bialy/14128.704.1.1.pl.0.htm jest w promocji Drugi to Giant http://olimpiasport.pl/sklep/produkt/rower_giant_talon_29er_ltd_2016/13969.704.1.1.pl.0.htm są do niego gratisy w postaci akcesoriów. Trzeci to rower Trek X-CALIBER 7 2016 - link działa http://skleprowerowy.bydgoszcz.pl/index.php?route=product/product&path=35_54&product_id=1351 mogę go mieć z 3200zł A także mogę kupić od kolegi rower Trek superfly 5 2015 używany roczny. Zmieszczę się w założonym budżecie. Link przykładowy ze sklepu do specyfikacji http://rower-sport.pl/pl/p/TREK-SUPERFLY-5-29-2015/2271 Kolega wymienił jedynie korbę na deore z dwoma przełożeniami i siodełko na bontrager evoke 2 2016. Hamulce deore, przerzutka tył XT, przód deore. Zmieniali mu to przy zakupie. Rower jeszcze rok na gwarancji w super stanie. Czy korba z dwoma przełożeniami wystarczy mi też jazdy po ścieżkach rowerowych? Rower rozmiar 18,5. Kolega ma 178cm i jest dla niego ok. Ja mam 181cm, 95kg i 80cm przekrok. Czy rama będzie odpowiednia? Czy warto kupić tego używanego treka, czy lepiej kupić któryś z nowych rowerów. Proszę o opinię bądź sugestie dotyczące tych rowerów. A może jakieś lepsze propozycje. Pozdrawiam i proszę o pomoc. Edytowane 16 Maja 2016 przez Darek33
misiojedzie Napisano 16 Maja 2016 Napisano 16 Maja 2016 Ja osobiście z tego co podałeś wybrałbym cube'a albo używanego treka superfly 5, o ile jest zadbany i rozmiar pasuje. pzdr
NajaraNy Napisano 16 Maja 2016 Napisano 16 Maja 2016 Zdecydowanie Superfly od kolegi będzie najlepszą opcją. Masz tam powietrzny amortyzator i dobry osprzęt. Napęd w systemie 2x10 spokojnie wystarczy. Możesz również przymierzyć się do takiego unibika http://www.unibike.pl/flite29.html Te 200 zł powinno Ci się udać utargować przy zakupie
Darek33 Napisano 16 Maja 2016 Autor Napisano 16 Maja 2016 (edytowane) Zdecydowanie Superfly od kolegi będzie najlepszą opcją. Masz tam powietrzny amortyzator i dobry osprzęt. Napęd w systemie 2x10 spokojnie wystarczy. Możesz również przymierzyć się do takiego unibika http://www.unibike.pl/flite29.html Te 200 zł powinno Ci się udać utargować przy zakupie Unibike nie brałem pod uwagę, bo czytałem o tych ramach pękających i podejściu Unibike. A Superfly zadbany jest. A czy Trek Superfly jest lepszy od Cuba? Ja osobiście z tego co podałeś wybrałbym cube'a albo używanego treka superfly 5, o ile jest zadbany i rozmiar pasuje. pzdr Cuba przymierzę i treka superfly 5 też mogę przymierzyć ( jest zadbany ). Dzięki. Edytowane 16 Maja 2016 przez Darek33
maczet190399 Napisano 16 Maja 2016 Napisano 16 Maja 2016 Pękające ramy Unibike to mit. Obecne są na dobrym poziomie. Ostatnio zaliczyłem uderzenie w drzewo i rama cała. Niestety łopatka już gorzej i 6 tygodni na usztywnieniu :-(
Darek33 Napisano 16 Maja 2016 Autor Napisano 16 Maja 2016 Zdecydowanie Superfly od kolegi będzie najlepszą opcją. Masz tam powietrzny amortyzator i dobry osprzęt. Napęd w systemie 2x10 spokojnie wystarczy. Możesz również przymierzyć się do takiego unibika http://www.unibike.pl/flite29.html Te 200 zł powinno Ci się udać utargować przy zakupie Dzisiaj pojadę przymierzyć tego Unibike. Ale chyba ten trek Superfly 5 to i tak wygrywa?
Darek33 Napisano 17 Maja 2016 Autor Napisano 17 Maja 2016 (edytowane) Witam. Tego Treka jadę oglądać w sobotę, ale kolega podesłał mi zdjęcia i jest to model 2014 kupiony w marcu 2015r. Więc ma blokadę na amorze, a nie w kierownicy. I wymieniał tylko korbę na deore z dwoma przełożeniami i siodełko na bontrager evoke 2 2016. Po zdjęciach doszedłem do wniosku, że to model http://www.greggscycles.com/product/trek-superfly-5-gary-fisher-collection-194207-1.htm Wyczytałem tu na forum, że te ramy lubiły pękać przy sztycy, ale to były posty z 2011r. Czy coś się zmieniło w ramach do 2014r? Bo troszkę zacząłem się obawiać. Rower jest zadbany. Mogę go mieć za 3000zł. Czy nadal się opłaca go kupić? Czy można przerobić ten amortyzator aby blokować go z kierownicy.? A może nie warte jest to ze względu na cenę. Mam mały dylemat odnośnie tego roweru. Proszę o pomoc Znalazłem jeszcze taki rower. Ale tylko wysyłkowo http://www.bikko.pl/rower-gorski-merida-big-nine-300-2015.html A czy ten to jest ten sam http://archive.trekbikes.com/pl/pl/2014/Trek/superfly_5#/pl/pl/2014/Trek/superfly_5/details Proszę o pomoc, czy cena 3000zł jest ok. I czy nie muszę obawiać się o ramę.? Czy taka rama jest dobra do późniejszej rozbudowy. A może lepiej wziąć nowego Gianta Talona 2 29". Pozdrawiam Edytowane 17 Maja 2016 przez Darek33
Darek33 Napisano 18 Maja 2016 Autor Napisano 18 Maja 2016 Ponawiam pytanie. Czy ten rower http://archive.trekbikes.com/pl/pl/2014/Trek/superfly_5#/pl/pl/2014/Trek/superfly_5/details używany roczny zakupiony w marcu 2015r, zadbany jest warty tego, aby dać za niego 3000zł. Czy rama jest dobra do dalszej rozbudowy? Proszę o jakąś odpowiedź, bo nie mogę znaleźć ceny tego modelu z 2014r
NajaraNy Napisano 18 Maja 2016 Napisano 18 Maja 2016 Rama do dalszej rozbudowy będzie dobra, jego cena katalogowa była pewnie w granicach 5000-6000 zł. Czy wart jest 3000 zł no nie wiem musiał bym go zobaczyć ale moim zdaniem ciut drogo tak z 2500 zł na oko bym dał. Tegorocznego superfly 5 można dostać w okolicach 5 tyś (katalogowo 5500)
Darek33 Napisano 18 Maja 2016 Autor Napisano 18 Maja 2016 (edytowane) Rama do dalszej rozbudowy będzie dobra, jego cena katalogowa była pewnie w granicach 5000-6000 zł. Czy wart jest 3000 zł no nie wiem musiał bym go zobaczyć ale moim zdaniem ciut drogo tak z 2500 zł na oko bym dał. Tegorocznego superfly 5 można dostać w okolicach 5 tyś (katalogowo 5500) NajaraNy dzięki za info. Zobaczę czy coś spuści. Jak nie będzie chciał nic spuścić, to chyba wybiorę nowy rower. Na dzień dzisiejszy mam dwa typy http://olimpiasport.pl/produkt/704.13969.2.htm pierwszy to Rower Giant Talon 29er LTD 2016 http://www.unibike.pl/flite29.html drugi to Unibike Flite 29 - myślę, że do 3300 utarguję. Który z tych modeli byście polecili. Pozdrawiam Edytowane 18 Maja 2016 przez Darek33
NajaraNy Napisano 18 Maja 2016 Napisano 18 Maja 2016 szukaj czegoś z powietrznym amorkiem. W tej cenie można już znaleźć jakieś najprostsze konstrukcje.
Darek33 Napisano 19 Maja 2016 Autor Napisano 19 Maja 2016 (edytowane) misiojedzie i NajaraNy dzisiaj byłem w Unibike w Bydgoszczy i z Flite mieli rozmiar 21. Pan, który mnie obsługiwał stwierdził, że ta rama dla mnie jest ok. Jeździło mi sie wygodnie. Jak stanąłem nad ramą, to do kroku miałem z 2cm luzu. Koleś kazał mi podnieść przednie koło, które uniosło się na około 10cm i stwierdził, że jest dobrze. Ramę 19 będą mieli w poniedziałek, to też przymierzę. Pan z obsługi powiedział mi, że przy ramie 19 za bardzo będę miał wysuniętą sztycę i przy siodle będą występować naprężenia. Nie zamierzam brać udziału w maratonach, tylko jazda rekraacyjna. Czy ten rozmiar faktycznie jest dobry? 181-182cm , 85kg, 80cm przekrok. NajaraNy a Ty co byś polecił? Edytowane 19 Maja 2016 przez Darek33
misiojedzie Napisano 19 Maja 2016 Napisano 19 Maja 2016 80 cm przekrok i wciskali Ci ramę 21" ??? Ja mam 180 cm, przekrok w bucie 88 a ramę 19 i jest idealna, na pewno nie wyobrażam sobie większej. Co do za bardzo wysuniętej sztycy i jakichś tam naprężeń (a jeszcze przy Twojej wadze tylko 85kg) to wejdź sobie na działy gdzie ludzie wrzucają fotki swoich rowerów...
Darek33 Napisano 20 Maja 2016 Autor Napisano 20 Maja 2016 80 cm przekrok i wciskali Ci ramę 21" ??? Ja mam 180 cm, przekrok w bucie 88 a ramę 19 i jest idealna, na pewno nie wyobrażam sobie większej. Co do za bardzo wysuniętej sztycy i jakichś tam naprężeń (a jeszcze przy Twojej wadze tylko 85kg) to wejdź sobie na działy gdzie ludzie wrzucają fotki swoich rowerów... misiojedzie dlatego przymierzę jeszcze ramę 19". A powiedz mi czym się różni Flite 29 2015r od Flite 29 2016r.? Bo ja sprawdzałem specyfikację i nie dostrzegłem różnic. Bo jak już dopasuję ramę, to nawet bym kupił z 2015r, bo jest tańszy. Pozdro
NajaraNy Napisano 20 Maja 2016 Napisano 20 Maja 2016 Rama dla Ciebie to zdecydowanie 19. Ja sam mam 188 i ramę 20 cali. Za duży rower będzie ciężko opanować w terenie. Oprócz tego na dłuższej wycieczce mogą zacząć boleć Cię plecy ponieważ będziesz wyciągnięty za bardzo. Jeśli chodzi o model 2015 to jest to identycznie to samo tylko trochę inaczej pomalowany. Jak go gdzieś znajdziesz w sklepie to spokojnie możesz brać.
Darek33 Napisano 22 Maja 2016 Autor Napisano 22 Maja 2016 (edytowane) Witam. Piszę dopiero teraz, bo byłem na działce. Przymierzałem w piątek unibike flite z ramą 19" i było ok. Tak samo pojeździłem na Treku Superfly 5 i też się fajnie jeździło. Mam do Was pytania odnośnie dwóch rowerów, między którymi się waham. Trek Superfly 5 model 2014 zakupiony w marcu 2015r. Jest to używany rower w dobrym stanie z przebiegiem 1100km http://archive.trekbikes.com/pl/pl/2014/Trek/superfly_5#/pl/pl/2014/Trek/superfly_5/details Unibike Flite z 2016r. Rower nowy http://www.unibike.pl/flite29.html Który z nich ma lepszy amortyzator? Trek nie ma blokady z kierownicy ( jest to recona amor ) i ma gorsze hamulce. Który napęd jest lepszy w Treku 2x10 bo taki kolega chaciał, aby mu założyli od nowego,czy w Flite 3x10. Będę jeździł po lasach, polnych drogach, ale też po ścieżkach rowerowych tak 50:50. Kupić używanego Treka za 2900, bo tyle mi spuścił z ceny czy lepiej nowego Unibike Flite za 3300zł. Proszę o jakieś argumenty, który rower lepiej wybrać? Pozdrawiam Edytowane 22 Maja 2016 przez Darek33
MasterD23337 Napisano 22 Maja 2016 Napisano 22 Maja 2016 Już nie mogę edytować, więc piszę post pod postem. No i jak z gwarancjami na ramę. W treku słyszałem dwie wersje. Jak wymienią pękniętą ramę na nową nowszą, a części ( stery, suport itp. ) nie będą pasowały, to te części trzeba kupić na swój koszt. Ale czytałem też, że ktoś zadzwonił bezpośrednio do treka i firma bezproblemowo dała nowe części. Chodzi o to , że sprzedawcy często lecą w kulki i zmuszają klientów do kupna nowych części, które dostaną za free od firmy Trek. A w Unibike jak się zarejestruje na stronie, to ma się 5 lat gwarancji.
NajaraNy Napisano 22 Maja 2016 Napisano 22 Maja 2016 dożywotnia gwarancja w treku jest tylko na pierwszego właściciela więc jeśli twój kolega zarejestrował rower na siebie to tobie już nie będzie przysługiwać. Chyba że masz dobry kontakt z tym kolegą i w razie czego to on go zareklamuje udając że dalej należy do niego.
Darek33 Napisano 22 Maja 2016 Autor Napisano 22 Maja 2016 dożywotnia gwarancja w treku jest tylko na pierwszego właściciela więc jeśli twój kolega zarejestrował rower na siebie to tobie już nie będzie przysługiwać. Chyba że masz dobry kontakt z tym kolegą i w razie czego to on go zareklamuje udając że dalej należy do niego. NajaraNy nie rejestrował jeszcze ramy. A co z częściami w treku jakby rama pękła i wymieniliby na nową? No i który rower będzie lepszą opcją. Który z nich ma lepszy amortyzator? Trek nie ma blokady z kierownicy ( jest to recona amor ) i ma gorsze hamulce. Który napęd jest lepszy w Treku 2x10 bo taki kolega chaciał, aby mu założyli od nowego,czy w Flite 3x10. Będę jeździł po lasach, polnych drogach, ale też po ścieżkach rowerowych tak 50:50. Kupić używanego Treka za 2900, bo tyle mi spuścił z ceny czy lepiej nowego Unibike Flite za 3300zł. Proszę o jakieś argumenty, który rower lepiej wybrać? Pozdrawiam
Darek33 Napisano 23 Maja 2016 Autor Napisano 23 Maja 2016 (edytowane) Znalazłem sklep gdzie flite mogę mieć za 3200zł. Ale ponawiam wcześniejsze pytania. Pomóżcie, bo do jutra muszę się zdecydować.Gdzie lepszy amor.? Czy na asfalcie 2x10 napęd da radę czy nie? itd. Będę jeździł rekreacyjnie. Edytowane 23 Maja 2016 przez Darek33
NajaraNy Napisano 23 Maja 2016 Napisano 23 Maja 2016 amor jest lepszy w treku ale wypadało by mu już zrobić serwis ( czyszczenie w środku, zmiana oleju i świeży smar) jak jesteś ogarnięty zrobisz to sam. Są instrukcje serwisowe na stronie rockshox i tematy na forum. Jeśli nie dasz rady sam to taki serwis od 100-200 zł kosztuje. Czy napęd 2x10 wystarczy to kwestia indywidualna. Zależy od twojej nogi i terenu. Mi tam wystarcza ale ja rzadko jadę asfaltem i zdaję sobie sprawę że to nie kolarzówka żeby pędzić 60 km/h. Do jazdy rekreacyjnej 2x10 powinno być okej.
Rekomendowane odpowiedzi