cokolwiek32 Napisano 14 Maja 2016 Napisano 14 Maja 2016 Witam. Nie wiem czy jest to dobry dział, ale mam pewien problem z tylnym kołem. Posiadam starą szosówkę i chciałem odkręcić wolnobieg, lecz nie mam takiego klucza. Zwykły klucz od normalnego wolnobiegu jest sporo za mały. Proszę o Was o rady czym mogłbym to odkręcić. Ps. Ściskanie w imadle itp. nie w chodzi w grę, ponieważ chciałbym jeszcze go użyć
Marcin9 Napisano 14 Maja 2016 Napisano 14 Maja 2016 Bez specjalnego klucza tego nie odkręcisz http://bikemanforu.blogspot.com/2014/07/bike-parts-schwinn-approved-freewheel.html Taki klucz powinien być dobry http://www.ebay.ie/itm/Normandy-Maillard-French-FREEWHEEL-Removal-Tool-SACHS-24-spline-Remover-Socket-/131356998037?hash=item1e957cb995:g:SnQAAOSwaNBUcD5J Znalazłem jeszcze coś takiego http://www.ebay.ie/itm/VINTAGE-MAILLARD-TYPE-BIKE-FREEWHEEL-REMOVER-MECHANICS-EXTRACTOR-REMOVAL-TOOL-/391451565844?hash=item5b2454df14:g:2boAAOSwNSxVVFnG
Garlock Napisano 14 Maja 2016 Napisano 14 Maja 2016 A tu masz w polskim sklepie: http://sklep.ottlik.pl/product_info.php?products_id=2864 Albo jak nie chcesz wydawać 30 dych do jednorazowej naprawy możesz skorzystać z nakrętki sześciokątnej pod klucz 28. Ładnie klinuje się między ząbkami. Tylko to też nie jest standardowy rozmiar. Podobno takie występują gdzieś w zawieszeniu samochodów. Ja znalazłem korek do rur 3/4" z sześciokątnym łbem który miał te 28mm
cokolwiek32 Napisano 14 Maja 2016 Autor Napisano 14 Maja 2016 Dzięki wielkie za pomoc Panowie Klucza raczej nie będę zamawiał, ale patent z nakrętką wykorzystam. Mam jeszcze jedno pytanie. Ten wolnobieg odkręca sie jak każdy inny? Próbowałem teraz odkręcić za pomocą nakrętek 28 i obrobiłem dwie, a wolnobieg nadal sie nie ruszył. Nie wiem czy trzeba kręcić w drugą stronę (odkręcałem w tę stronę, gdzie wolnobieg swobodnie sie obraca nie napędzając koła), czy po prostu tak mocno siedzi.
Garlock Napisano 14 Maja 2016 Napisano 14 Maja 2016 Odkręca się normalnie, czyli przeciwnie do ruchu wskazówek zegara (tak jak próbowałeś). Pewnie się zapiekł. Zlej połączenie wolnobieg-piasta WD40 i zostaw na noc. Wbij nakrętkę w wolnobieg (ja musiałem użyć młotka). Wystającą część nakrętki (cała w wolnobieg nie wejdzie) wkręć w imadło, tak, żeby koło było poziomo. I teraz trzymając koło oburącz próbuj odkręcać szarpnięciami, jednocześnie dociskając koło do imadła, żeby nakrętka nie wyskoczyła.Jeszcze lepiej by było zdemontować oś i długą śrubą z podkładkami zablokować nakrętkę przed wypadnięciem. Jak nie pójdzie, to zostaje zakup klucza.
cokolwiek32 Napisano 14 Maja 2016 Autor Napisano 14 Maja 2016 Dzięki wielkie. WD 40 już spryskałem, a z imadłem próbowałem i nie puściło. Cóż pozostaje poczekać, aż WD 40 zrobi swoje.
raffik Napisano 15 Maja 2016 Napisano 15 Maja 2016 IMO nie ma szans z nakrętką. Z kluczem dedykowanym będzie ekstremalnie trudno. Nakrętki są albo niehartowane albo mocno odpuszczone.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.