Szkrabek Napisano 3 Września 2006 Napisano 3 Września 2006 Witam wszystkich Już od dawna zastanawiałem się jakie wybrać najlepsze rozmiary opon dla roweru w XC?? NP: 2,10 (przód), 2,10 (tył) lub 2,10 (przód), 1,90 (tył). Przepraszam jeżeli juz jest taki temat
Horb Napisano 3 Września 2006 Napisano 3 Września 2006 Chyba najważniejsze jest to gdzie i po czym jeżdzisz. Bez takiej inforamcji ciężko coś doradzać. Tymbardziej, że każdy producent nieco inaczej oznacza swoje opony. Często jest tak że 1,9 i 2,1 różnych producentów mają taką samą szerokość.
Szkrabek Napisano 4 Września 2006 Autor Napisano 4 Września 2006 Witam wszystkich Moge ci powiedzieć że 50% moich tras jest w lesie ,a drugie 50% jest na normalnych drogach.
dayus Napisano 4 Września 2006 Napisano 4 Września 2006 @Szkrab. chłopie Witam Cię! No to tak... to wszystko zalezy od terenu,czy teren jest trudny kamienisty itp... chcesz szybko smigac po kamienistych zjazdach, bierzesz grube oponki i pompujesz na maksa,zeby snake'a nie zlapac. Chcesz troche szybciej smignac po asflacie,to bierzesz cos chudszego. A jesli chcesz se normlanie po lesie posmigac,to spoko 1.9 Ci starczy na prodzie i tyle Ja mialem kaprys i na przód dalem 1.9 KENDA Kozmik Lite (to jest chyba nawet 1.8 w realu), na tył dałem sobie 2.1 IRC Mythos - to jest bardzo dobra opona na podjazdy itp. Choc na nastepny wypad w gory przydałyby sie jakeis 2.3 na przód i tył,zeby poszalec na zjazdach.
Szkrabek Napisano 4 Września 2006 Autor Napisano 4 Września 2006 Witam wszystkich A jakie mi proponujecie opony typu semislick?? (max do 50 zł) I mam drugie pytanie ,czy jest dobrym rozwiazaniem jeżeli założe opony w taki sposób 2,10 (przód) i 1,90 (tył)??? Pozdrowienia dla wszystkich
dayus Napisano 4 Września 2006 Napisano 4 Września 2006 ja bym wolal odwrotnie... 2.1 na tył ; 1.9 na przód. Poniewaz tył ma wieksze obciazenie,a z przodu masz amor. To jest świetna oponka: http://www.allegro.pl/item117415441_irc_my...2_10_przod.html ale 60zł. Mnie sie udało kupic za 50zł, mzoe jak dobrze poszuaksz to znajdziesz na tył i przód za 100zł Ew. jak masz kaske to Schwalbe RACING RALPH
astronaut Napisano 4 Września 2006 Napisano 4 Września 2006 dayus - teoretycznietak ale przednie koło jest ważniejsze (wg. mnie) bo nim kierujesz... jak Ci "ucieknie" tył to jeszcze OK, ale jak przód to może być niewesoło A z semislicków to polecam Continental DoubleFighter II 26x1.9. Wersje nonreflex (bez odblaskowego paska) kupiłem w probikes.pl za 52zł/sztuka. Moge szczerze polecić pod warunkiem że unikasz jazdy w błocie i ogólnie na mokrej a zarazem luźnej nawierzchni (łatwo się oblepiają i wtedy tracą przyczepność). Ja jeżdzę głownie po lesie ale musze (właściwie to chce) jakieś 10km w jedną stronę dojechać po asfalcie i opony spisują sie bardzo przyzwoicie. Na asfalcie po mocnym napompowaniu maja naprawdę niskie opory toczenia. Całkiem uniwersalne opony do jazdy rekreacyjnej z leciutkim przechyłem na (suchy) teren.
TomekW Napisano 5 Września 2006 Napisano 5 Września 2006 Conti Double F. - zdecydowanie najlepsze semi na jakich jezdziłem Rozmiar w sumie nie ma wielkiego znaczenia . Duzo zalezy od producenta . Zobacz "na oko" jak to wyglda . Kupilem Continentale Escape 2.1 i 2.0 i sa zdecydowanie węższe niz Maxxisy 1.95 . Wlasciwie jak to jest z tymi szerokosciami ? lepiej szersza na przod czy tył ? ja mam 2.1 na przodzie , chociaz roznicy praktycznie nie widac . Tak na przyszlosc chcialbym wiedziec czy ma to jakies znaczenie ?
dayus Napisano 6 Września 2006 Napisano 6 Września 2006 2 posty przed Twoim jest wyjasnione co do wyboru szerokosci na przód,czy tyl. Wybierz tak jak uwazasz:)
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.