kallor Napisano 13 Maja 2016 Udostępnij Napisano 13 Maja 2016 Hej, Na wstępie parę danych: przebieg roczny ok 5-7tys (95% asfalt) + jakaś kilkudniowa wyprawa z sakwami waga roweru 16,5 kg amortyzator - SR NVX 2700g wymiana na: - Suntour NRX DRL AIR (nie wiem ile waży) - Suntour NRX E-RLR AIR 1730g -Suntour SWING 1570g mostek 247g - wymiana na jakiś lżejszy (Boplight 130g) gripy 150g - wymiana na pianki 20g kierownica 370g - do wymiany (coś koło 150-160g) sztyca 350g - do wymiany (250g) siodło - na razie zostaje Koło przód - koło 1206g - opona schwalbe 1,5 z wkładką 810g - dętka 140g (wymiana na lekkie 100g) - zacisk 82 (wymiana na 30g) Koło tył - koło 1460g (koło do wymiany bo piasta powoli pada) - opona schwalbe 1,5 z wkładką 810g - dętka 140g (wymiana na lekkie 100g) - zacisk 82g (wymiana na 30g) Podsumowując: rurki - 547g dętki i zaciski - 184 amor - 1000g Napęd i opony wymienię jak się zużyją. Czy ktoś zna wagę amorka NRX DRL AIR?Czy warto interesować się amortyzatorem SWING? Czy sztyca, mostek itp mogą być używane? Jakie kupić koła żeby zejść ok 1kg ale żeby były wytrzymałe? (ważę ok 84-90kg, zależy od miesiąca)Jakieś dodatkowe sugestie? Jak uważacie, że nie warto pakować takiej kasy do Kandsa to napiszę, że rama mi bardzo pasuje a jakbym chciał ja kiedyś wymienić to zakupione części mogę przecież przełożyć do nowej ramy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 13 Maja 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 13 Maja 2016 najpierw policz ile to Cię będzie kosztowało, a później bierz się za odchudzanie roweru który nie jest wiele wart. Nie obrażam Cię - piszę to z prywatnego doświadczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jerry6 Napisano 13 Maja 2016 Udostępnij Napisano 13 Maja 2016 Nie lepiej Ci wyjdzie wsadzić tam sztywny widelec o wadze 700-800g? W końcu większość tras to asfalt. Ja u siebie obecnie planuję podobną konwersję. Odnośnie sztycy i mostka jak są w dobry stanie to czemu nie. Na resztę pytań niestety Ci nie pomogę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZbyszekZmysichKiszek Napisano 13 Maja 2016 Udostępnij Napisano 13 Maja 2016 skoro jazde po utwardzonej nawierzchni uprawiasz to rozważ sztywne widelki. beda wazyly ponizej 1 kg, cena okolo 300pln za nowe. cos pokroju Mosso, Saso, Force... ps. Jerry6 mnie kapke wyprzedzil/ ps2. ujezdrzam zarowno Mosso M3 jak i Saso. rowerty zyskaly na szybkosci, zrywnosci a zarazem okolo 1,5 kg poszly z waga w dol... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 13 Maja 2016 Udostępnij Napisano 13 Maja 2016 najpierw policz ile to Cię będzie kosztowało, a później bierz się za odchudzanie roweru który nie jest wiele wart. Nie obrażam Cię - piszę to z prywatnego doświadczenia. O to to... O sztywnym widle miał już wspomniane w temacie, który poleciał do kosza. I to w sumie jedyna sensowna i dość tania modyfikacja tego sprzętu. Jak ma zamiar wymienić wszystko, to niech poszuka nowego roweru. Tak to zwykle bywa, jak najpierw chce się tanio a potem chce się dobrze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jerry6 Napisano 13 Maja 2016 Udostępnij Napisano 13 Maja 2016 Podsumowując: rurki - 547g dętki i zaciski - 184 amor - 1000g Zmiana amortyzatora o wadze 2700g na sztywny widelec o wadze 800g, schodzisz z wagi 1900g i to za mniej niż 300zł za nowy widelec (w przypadku Force). Z Twojej kalkulacji wychodzi, że ze wszystkimi podzespołami schodzisz w sumie 1731g. Przemyśl czy to jest opłacalne jak radzą koledzy. Jak coś padnie to wtedy zastanowiłm bym się nad wymianą na inne i lżejsze podzespoły, a jak działa to jeździć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vdcmike Napisano 13 Maja 2016 Udostępnij Napisano 13 Maja 2016 NRX D-RL Air to ~2200g, trzeba iść w E albo S ale nowy S jest warty więcej od roweru w obecnym stanie. Jak chcesz wylajtować tego maestro to skncentruj się na tym co najwięcej waży. Osobiście zrobiłbym tak: 1. Amor sztywny 2. Koła (niestety tu żeby zejść z masy to koszty idą) i opony 3. Korba 1 lub 2 blaty (zapewne zintegrowana oś) Maestro ma bardzo siermiężną ramę tak więc dalej szaleć sensu nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 13 Maja 2016 Udostępnij Napisano 13 Maja 2016 Według mnie najbardziej sensownym co możesz zrobić to wymienić uginacz na sztywny widelec i włożyć lżejsze opony. No i zmienić koła które nie wiem czemu ominąłeś. Ważenie dętek w takim rowerze to przerost formy nad treścią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kallor Napisano 13 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 13 Maja 2016 najpierw policz ile to Cię będzie kosztowało, a później bierz się za odchudzanie roweru który nie jest wiele wart. Nie obrażam Cię - piszę to z prywatnego doświadczenia. Załóżmy że wydam 1000-1500zł i potem może wymienię ramę na coś lepszego a może zostanę przy tej. W tej chwili mam całkiem nowy napęd i opony więc nie widzę sensu sprzedaży roweru. Ten mi jak najbardziej odpowiada ale mógłby być lżejszy. Nie lepiej Ci wyjdzie wsadzić tam sztywny widelec o wadze 700-800g? W końcu większość tras to asfalt. Poszkam sztywnego widelca, który nie zmieni geometrii roweru a potem wezmę się za kolejne zmiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vdcmike Napisano 13 Maja 2016 Udostępnij Napisano 13 Maja 2016 Z takim budżetem to tylko w sztywny wideł. Sensowny amor (od NRC E w górę) to 700+. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kallor Napisano 14 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 14 Maja 2016 Zmierzyłem mój amortyzowany widelec. Od osi koła do początku rury sterowej ma 49 cm a przy wstępnym ugięciu 47cm. Mosso M5 ma 44,5cm FORCE TREKING 28" 44,5cm Znalazłem na czeskiej stronie 47,5 ale nie mają piwotów pod v-brake http://www.kupkolo.cz/29-vidlice-mtb-force-al-cerna-disc_z94305/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZbyszekZmysichKiszek Napisano 14 Maja 2016 Udostępnij Napisano 14 Maja 2016 http://allegro.pl/sztywny-widelec-saso-29-alu-lekki-nowy-i6182566711.html . a w nim siedzi, w moim rowerze Mongoose Sabrosa, kolo z oponka Hutchinson Scorpion 29x2,1 cala. i jest duuuzo miejsca nad opona i po jej bokach. ps. no tak, szukasz widelca z mocowaniem v brake... szukaj jako trekingowy. za 60-70 pln mozna nowy widelec kupic . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szakunec Napisano 14 Maja 2016 Udostępnij Napisano 14 Maja 2016 Nie znajdziesz sztywnego widelca, który spełniałby te 3 założenia: pivoty, wysokość, koło. Sam w tamtym roku dość długo szukałem. Jak już pasuje wysokości i koło to nie ma pivotów, a jak już ma odpowiednie mocowanie pod hamulce, to jest za niski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jerry6 Napisano 14 Maja 2016 Udostępnij Napisano 14 Maja 2016 (edytowane) Ja znalazłem, w przyszłym tygodniu mam go dostać. Jedyny minus to materiał stal Hiten. Zamawiałem u jednego z producentów rowerów. Jak przyjdzie to dam znać, czy pasuje. I wrzucę jego dokładne parametry. Edytowane 14 Maja 2016 przez Jerry6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZbyszekZmysichKiszek Napisano 14 Maja 2016 Udostępnij Napisano 14 Maja 2016 co Wy macie przeciwko Mosso? kolo z opona 29 calowa spokojnie do niego sie miesci. a ze o centymetr, dwa jest nizszy od amora? da sie z tym zyc, jezdzic. kolega aizbaM , z tego forum, rozprowadza te widelce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 14 Maja 2016 Udostępnij Napisano 14 Maja 2016 (edytowane) Lub coś pośredniego między amorem a widelcem sztywnym : http://allegro.pl/sr-suntour-swing-amortyzator-przedni-28-v-brake-i5725826900.html?reco_id=7786893a-1a20-11e6-81e7-56847afe9799&ars_rule_id=201 Lub http://velo.pl/czesci/widelce/rst/single-shock-m7 Tylko czy warto w Kandsa inwestować ... Edytowane 14 Maja 2016 przez Rulez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marjanek Napisano 15 Maja 2016 Udostępnij Napisano 15 Maja 2016 Też bym się poważnie zastanawial nad inwestowaniem w taki rower. Chyba lepiej sprzedać tego, pienadze te do inwestowania + trochę drobniakow= lżejszy i dużo lepszy rower Wydrapane w Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kallor Napisano 9 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2016 Sztywny widelec -1900g koła - 570g Teraz pytanie o opony. Stare schwalbe z wkładką antyprzebiciową zostawie na jakąś wyprawę rowerową a teraz chciałbym coś o połowe lżejszego 400-500g najlepiej 1,4-1,6 cala. Jakie polecacie? 1. Schwalbe Opona 28X1.35 Marathon Racer Hs366 700X35C 35-622 375g 85zł bez wkładki 2. Marathon Racer Performance 28x1,35 ok450g (antyprzebiciowa) 100zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.