Skocz do zawartości

[obręcze] brak przetoczenia na boku a przystosowanie do hamulców szczękowych


jowejek

Rekomendowane odpowiedzi

Czy spotkaliście się kiedyś z obręczami bez przeszlifowanego boku, które mimo tego byłyby kompatybilne z hamulcami szczękowymi/v-brake? Pierwszy raz spotykam się z taką sytuacją, zdaje się ona przeczyć logice, bo pewnie skuteczność hamowania będzie ograniczona, a same klocki szybko zaczną zdzierać farbę. Wolę jednak zapytać, bo sprzedawca twierdzi, że obręcz jest kompatybilna mimo braku przetoczenia.

 

Wg sprzedawcy poniższe koła są kompatybilne z v-brake (mimo słowa DISC w nazwie obręczy):

1) http://e-bmx.pl/opis/6876278/kolo-28-tyl-ryde-zac-2000--quando-pod-kasete-8910rz.html

2) http://e-bmx.pl/opis/7128950/kolo-tyl-28-rigida-zac-2000-joytech-kaseta-89-rz-zacisk.html

3) http://e-bmx.pl/opis/6937801/kolo-tyl-28-rigida-zac-19-czarne--shimano-rm60-parallax.html

 

Czy widzicie jakieś problemy z powyższymi? Potrzebuję nowego koła do roweru służącego tylko do jazdy po mieście, więc nie chcę wydawać dużo pieniędzy na sprzęt, który w każdej chwili może ktoś ukraść i który jest cały czas narażony na stanie pod chmurką i zmienne warunki atmosferyczne. Do tej pory rower jeździł właśnie na Ryde ZAC 2000 (z przetoczeniem) i firma wydaje się lepszym pomysłem niż Kands czy Stars z Allegro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy bym nie założył takiej obręczy pod v-brakei czy szczękowe hamulce.Równie dobrze w rowerze z tarczówkami można pomalować tarcze hamulcowe,

...a bo ładnie będzie wyglądać.Powierzchnia robocza ma być czysta.

Hamować jakoś pewnie będzie,ale farba długo się nie ostanie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli bez sensu pomysł. Szkoda, bo ceny dobre i marka rozsądna. Będę musiał rozejrzeć się za innym sklepem. Możecie polecić jakiś spoza głownego nurtu? Bo wszelkie centrarowerowe, bikestacje, itd. wydają się bardzo drogie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może to nie jest farba, tylko czarna anoda. Wtedy siła hamowania będzie porównywalna jak z gołym aluminium, wycieranie też od razu się nie pojawi, bo anoda jest całkiem twarda (o czym przekonał się każdy, kto spróbował ją usunąć sposobem mechanicznym). Bo jakoś sobie nie mogę wyobrazić, że ktoś wpadł na pomysł, żeby malować powierzchnię, po której szorują klocki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Hobson faktycznie podobna historia... Sprzedawca odpisał jeszcze, że bok jest anodowany.

 

 

Koło za stówę będzie bardzo delikatne moim zdaniem, ja bym takiego nie kupił.

 

Moja propozycja to

 

http://allegro.pl/kolo-tyl-28-alexrims-ace18-novatec-802-8-9-10s-cz-i5141715894.html

 

Pewnie, że koło 2,5x droższe będzie lepsze, a takie 5x droższe to już w ogóle optymalny wybór. Tylko nie do roweru na miasto za 500zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te obręcze są anodowane, co nie zmienia faktu że po pewnym czasie anoda się przeciera, zazwyczaj nierównomiernie, przez co widać brzydkie srebrne "placki" wzdłuż powierzchni hamującej. Dodatkowo takie nie szlifowane obręcze mają zazwyczaj nie równe miejsce łączenia, co czuć przy hamowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy spotkaliście się kiedyś z obręczami bez przeszlifowanego boku, które mimo tego byłyby kompatybilne z hamulcami szczękowymi/v-brake?

Wiele razy - producent robi jedną obręcz i sprzedaje jako disc / v-brake. Czyli jeździsz z tarczami to masz całe czarne obręcze, używasz hamulców obręczowych - powłoka b. szybko się ściera i masz obręcze pod V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypadkiem okazało się, że koleżanka, która kupiła niedawno rower ma właśnie czarne, anodowane obręcze po bokach. Wygląda to... fatalnie. I to już po około miesiącu jazdy. Wątpię by w przyszłości boki przetarły się w bardziej estetyczny sposób (klocki musiałyby dociskać całą powierzchnią w sposób idealnie równomierny i być ułożone idealnie równo względem obręczy). Gdyby ktoś miał podobną rozterkę, to potwierdzam, że rozwiązanie takie faktycznie istnieje (także w firmowych rowerach), natomiast nie polecam go ze względu na wypaczenie estetyki tak mocne, że może powodować problemy przy odsprzedaży (przeciętny kupujący zwróci uwagę na przetarcia i raczej nie zaufa argumentowi "panie, tak ma być!"). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...