Skocz do zawartości

[opony] Jakie ciśnienie do masy ciała plus bagaż

szczawek

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

odarazu nadmienię, iż w kwestiach wypraw jestem laikiem dlatego pierwszy wypad tygodniowy planuję w polskie góry.

Nabyłem rower z oponami Rubena Ocelot 26"x2,1" gdzie maks ciśnienie wg producenta to 3,8 bara. Jeżdżąc sam mam upchnięte 3,5 bara i jest to w moim odczuciu optymalna ilość.

Pytanie jednak co w przypadku gdy chcę wrzucić na bagażnik sakwy (załóżmy 25kg maks ciężar)? Czy przy mojej wadze 115 kg (kwestia wzrostu, tusza nieco mniej;]) dopompowanie do 3,8 bar w razie konieczności nie będzie przeciążeniem opony?

Czy może odrazu zakupić opony które mają wyższe ciśnienia?

Trasa będzie pół na pół asfalt, teren (szutr błoto itp.)

Nie znalazłem tematu który odpowiedziałby mi na to pytanie dlatego zakładam oddzielny wątek.

Z gór dziękuję za rady.

• Mod Team
Napisano

3,5 atmosfery to jest już spore ciśnienie, nawet biorąc pod uwagę sporą spodziewaną masę całkowitą roweru.

W terenie zazwyczaj ciśnienie nie musi być wysokie, ale jeżeli lubisz mieć mocno nabite opony i chcesz mieć rezerwę, to zastanów się nad nowymi oponami - chociaż w mojej opinii dopompowanie do 3,7 bar i jednoczesne dołożenie bagażu nie spowoduje raczej, że rower siądzie na obręczach.

Najlepiej zrób test - dopompuj, dołóż bagaż i oceń czy ciśnienie jest dla Ciebie akceptowalne, czy nie.

Napisano

Pytanie jak to się ma do opony, gdyż nie chcę aby się nadmiernie zużywała, ani też żeby na piewszej lepszej dziurze której w lesie nie zauważę dobić oponę do obręczy. Stąd pytanie bardziej od strony technicznej czy opona z ciśnieniem 3,3-3,7 bara wytrzyma nacisk maks 155kg (rower ja bagaż) - czy opona taka raczej nie jest przystosowana do takich obciążeń.

• Mod Team
Napisano

Stąd pytanie bardziej od strony technicznej czy opona z ciśnieniem 3,3-3,7 bara wytrzyma nacisk maks 155kg (rower ja bagaż) - czy opona taka raczej nie jest przystosowana do takich obciążeń.