BulletTime Napisano 10 Maja 2016 Napisano 10 Maja 2016 Witam, fabryczny suport dodany do korby slx 670 jest w stanie zaawansowanej agonii po 5200 km jazdy(gdzie ta jakość made in Japan) ponieważ korba jest w stanie b dobrym ,więc nie zamierzam jej wymieniać puki co. rozglądam się za suportem do HT II i wybrałem model Saint BB80B. w necie opinii o nim skąpo i są stare,mogą byc juz nieaktualne. pyt 1 czy warto kupić ten suport? jak obecne wypusty mają się jakościowo i trwałościowo? czy warto wydać 88 zl na ten wkład saint ? co myślicie na temat suportu truvativ howitizer? jest on na isis , musiałbym zmienić korbę na truvativa. czy w przyszłości warto przejść na howitizera po zajechaniu korby slx? pozdrawiam
Qbek84 Napisano 10 Maja 2016 Napisano 10 Maja 2016 Kup sobie suport marki Token albo Accent, gdzie są montowane standardowe łożyska 6805 2RS. Jak je zajedziesz, to kupisz następne według zasobności portfela (od chińczyka przez FŁT, EZO, FAG) i wymienisz.
BulletTime Napisano 10 Maja 2016 Autor Napisano 10 Maja 2016 czy kupno tego suportu saint to dobry wybór? co myślicie na temat suportu truvativ howitizer? jest on na isis , musiałbym zmienić korbę na truvativa. czy w przyszłości warto przejść na howitizera po zajechaniu korby slx?
Arni220 Napisano 10 Maja 2016 Napisano 10 Maja 2016 http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=14756 Same łożyska sprzedaje ten alegrowicz. Nie kupuj kolejnego suportu tylko same łożyska i je zamontuj, ale odwrotnie niż producent. To wszystko.
BulletTime Napisano 10 Maja 2016 Autor Napisano 10 Maja 2016 Nie zrozumcie mnie źle. nie mam zabardzo czasu aby gmerać nie wiadomo jak długo przy sprzęcie,po drugie nie mam narzędzi jeśli takowe są niezbędne.nie mam nawet klucza do suportu. chcę poprostu wymienić stary suport wywalić i wsadzić jakiś odporniejszy niż fabryczny,po prostu jeździć a nie bawić się w druciarstwo. czas panowie czas. czy są na rynku jakieś wkłady dobre jakościowo? czy tylko pozostaje druciarstwo? dlatego pytam się czy saint jest wart kupienia za 88 zł? wyróżnia się czyms? czy korby truvativ są dobre ? chodzi mi po głowie suport howitizer pozdrawiam
100lar3k Napisano 10 Maja 2016 Napisano 10 Maja 2016 To ja polecam accent bb-ex pro. U mnie się sprawdza. Łożyska ma na pewno lepiej uszczelnione niż te w shimano a jak padną to za niewielkie pieniądze można wymienić. Z tego co czytałem to suporty shimano wszystkie mają z jednej strony ściągnięte uszczelnienie. A 5200km to wcale nie jest mała jak na suport shimano mi pierwszy [tylko że 4600 szosowy] padł po niecałym 1000 km i po kolejnych 2 tyś pada drugi. Wiec sam zdecyduj co jest lepsze shimano czy .....
Arni220 Napisano 10 Maja 2016 Napisano 10 Maja 2016 W jaki sposób ma ten Accent lepiej uszczelnione łożysko? Ma jakąś dodatkową uszczelkę? Chcesz dobry i trwały suport jako gotowiec to nie za 100zł. Dobry suport ma podwójne uszczelnienie od zewnątrz i takich należy szukać lub robić samemu
BulletTime Napisano 10 Maja 2016 Autor Napisano 10 Maja 2016 a które suporty do HT2 mają 2 uszczelnienia?
Arni220 Napisano 10 Maja 2016 Napisano 10 Maja 2016 Np. http://bicyklon.pl/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=344&category_id=66&option=com_virtuemart&Itemid=1&lang=en&vmcchk=1&Itemid=1 albo Enduro. Z tradycyjnych chyba Race Face ma dodatkową uszczelkę w tym plastikowym kapslu co też jest dobrym pomysłem. A inne? Nie znam przecież całego rynku, ale wiem jak prosto uzyskać to samo z wkładu Shimano.
Arni220 Napisano 10 Maja 2016 Napisano 10 Maja 2016 Przecież napisałem wyżej. Montujesz łożysko uszczelnieniem na zewnątrz, aplikujesz smaru, wkładasz uszczelkę Shimano, wkładasz korkoredukcję i zrobione. Lepszą uszczelkę mają wkłady BB70 więc jak się bawić to lepiej z nimi.
tobo Napisano 10 Maja 2016 Napisano 10 Maja 2016 Są dobre suporty, pytanie czy chcesz tyle wydać. Endurobearungs xd 15, Chris King, Hope. Ceny w okolicach 500 zł. http://www.bikeradar.com/gear/category/components/bottom-brackets/product/review-enduro-fork-seals-xd-15-bottom-bracket-13-47132/ Ogólnie łożysk Endurobearings nie polecę, masakryczna kicha, ale może te wybijają się ponad standard ich jakości.
BulletTime Napisano 10 Maja 2016 Autor Napisano 10 Maja 2016 dziekuje wszystkim za uwagę, zdecydowałem się na suport saint zobaczę ile to warte i jak Arnii220 mowił pomyślę nad uszczelnieniem pozdrawiam
Arni220 Napisano 10 Maja 2016 Napisano 10 Maja 2016 Te Enduro czy Mortop mają tę zaletę, że oś korby opiera się bezpośrednio na łożysku, nie ma w nich tej plastikowej tulei redukcyjnej. To rzekomo poprawia sztywność, bo nie ma się już co naddawać.
BulletTime Napisano 12 Maja 2016 Autor Napisano 12 Maja 2016 Witam,ponownie czy mozna uciąc tę plastikową tulejkę która jest połączona z jedną z misek? chodzi mi o to zeby ją uciąć zaraz przy brzegu miski. czy spełnia ta tulejka jakies zadanie? bo ona zbiera syf który gromadzi się na dnie mufy. na dnie mufy zamierzam zrobić otwór 5 mm aby woda uciekała- nie ma to wpływu na wytrzymałość? materiał-stal cro mo pozdrawiam Witam,ponownie czy mozna uciąc tę plastikową tulejkę która jest połączona z jedną z misek? chodzi mi o to zeby ją uciąć zaraz przy brzegu miski. czy spełnia ta tulejka jakies zadanie? bo ona zbiera syf który gromadzi się na dnie mufy. na dnie mufy zamierzam zrobić otwór 5 mm aby woda uciekała- nie ma to wpływu na wytrzymałość? materiał-stal cro mo pozdrawiam
dran2 Napisano 12 Maja 2016 Napisano 12 Maja 2016 Nie jest połączona, możesz ją po prostu wyjąć bez cięcia ale nie powinieneś. Jej zadaniem jest uszczelnić cały układ łożysko, oś, łożysko właśnie przed syfem z mufy.
Arni220 Napisano 12 Maja 2016 Napisano 12 Maja 2016 Jakie tam uszczelnienie, jej głównym zadaniem jest redukcja średnicy osi tak, by ta pasowała do łożyska. Reszta to delikatna ochrona przed grubszym syfem, ale nie przed wodą. Od wody jest ta uszczelka wewnętrzna.
dran2 Napisano 13 Maja 2016 Napisano 13 Maja 2016 Mowa o tulejce wchodzącej w mufę a nie tych kapslach.
Arni220 Napisano 13 Maja 2016 Napisano 13 Maja 2016 A to tak, ta tuba wewnętrzna pełni rolę uszczelnienia i jej bym nie zdejmował, jeśli mufa nie ma całkowicie zamkniętej konstrukcji. Jeśli chodzi o wywiercenie otworu od dołu, to tak, śmiało wywierć, niektóre ramy alu już taki otworek spustowy mają i to się sprawdza. Możesz ewentualnie na czas jazdy ten otwór zaklejać kawałkiem taśmy, a przy myciu odkleić by woda się tamtędy wylała. Ramy to nie osłabi, ale może bym nie wiercił fi 5mm, a nieco mniejszym, myślę że 2,5 do 3mm wystarczy.
BulletTime Napisano 14 Maja 2016 Autor Napisano 14 Maja 2016 A w przypadku malego otworu to nie bedzie on za maly ?moze przeciez dostac sie brud jakis i zapchac. Czy te 5mm jest jakosc szczegolnie oslabiajace dla mufy? Pierwotnie planowalem 8 mm . A pytanie dodatkowe Czy shimano xt shadow dlugi wozek ogarnie zebatke sunrace 11-42? I 2 Czy zebatki narrow wide jajowate beda pasowac do korby slx 670 3 rzedowej? ,jesli tak to w miejsce jakiego blatu trzeba jajo wsadzic?
Arni220 Napisano 14 Maja 2016 Napisano 14 Maja 2016 Im większy otwór, tym więcej syfu dostanie się do środka, konieczne wtedy stanie się jego zaklejanie. Mały to mało syfu, ale łatwiej zatkać taki piachem. Zrób jak uważasz, ale moim zdaniem nie przesadzaj.
BulletTime Napisano 14 Maja 2016 Autor Napisano 14 Maja 2016 Czy shimano xt shadow dlugi wozek ogarnie zebatke sunrace 11-42? I 2 Czy zebatki narrow wide jajowate beda pasowac do korby slx 670 3 rzedowej? ,jesli tak to w miejsce jakiego blatu trzeba jajo wsadzic? Ktos wie czy to wypali? Up Up
Arni220 Napisano 14 Maja 2016 Napisano 14 Maja 2016 Ad 2. Tak, zębatka NW będzie pasować do tej korby pod warunkiem, że ma ten sam rozstaw śrub. Wybierz taką z offsetem 2mm, poprawisz tym linię łańcucha na 48mm. Proponuję także stalową dla zwiększenia wytrzymałości (były 3, będzie jedna) Wkręca się je w miejsce środkowych zębatek.
BulletTime Napisano 14 Maja 2016 Autor Napisano 14 Maja 2016 Czy shimano xt shadow dlugi wozek ogarnie zebatke sunrace 11-42?wie ktos? Up Up
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.