Djmnich Napisano 8 Maja 2016 Udostępnij Napisano 8 Maja 2016 Witam, mam problem wyregulować tylną przerzutkę Shimano Tourney TX-55. A co dokładniej,by wrzucić bieg 5,4 muszę zaciągnąć manetką Shimano Tourney TX-50 prawię na niższy bieg,czyli jak chcę wbić 5 to muszę ciągnąć manetkę aż na 4,więc logicznie odkręcam ten teges od linki,lecz gdy już biegi wchodzą normalnie to pojawia się kolejny problem. Przerzutka nie działa w drugą stronę,a dokładnie to przeskok z 6 na 5 bieg,po prostu po zmianie nie ma reakcji. W czym problem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 8 Maja 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Maja 2016 A linki i pancerze w jakim stanie są? Ilo biegowy masz napęd 6,7 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Djmnich Napisano 9 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 9 Maja 2016 Napęd jest 6 rzędowy. Linki i pancerze wyglądają w porządku,nie są wystrzępione ani uszkodzone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiciok Napisano 9 Maja 2016 Udostępnij Napisano 9 Maja 2016 Miałem tę przerzutkę wraz z klamomanetkami ST-EF50 czy jakoś tak. Nie było problemów z ustawieniem...Spróbowałbym rozebrać całość, linki wyczyścić szmatką nasączoną WD40 albo benzyną, potem wpuścić trochę oleju do pancerzy i wszystko na nowo wyregulować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 9 Maja 2016 Udostępnij Napisano 9 Maja 2016 Nie wpuszcza się oleju do pancerzy, składa się wszystko na sucho. Olej powoduje lepienie się brudu i wciąganie go do pancerza. Pierwszy tydzień jazdy z nasmarowanymi linkami jest ok, ale im więcej jeździmy tym szybciej jakość pracy się pogarsza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 9 Maja 2016 Udostępnij Napisano 9 Maja 2016 Nie wpuszcza się oleju do pancerzy, składa się wszystko na sucho Co do oleju to się nie wypowiem, bo nigdy linek nie oliwiłem, ale Shimano do pancerzy daje odrobinę smaru (można też go kupić oddzielnie) http://www.chainreactioncycles.com/pl/en/shimano-special-grease-for-cables/rp-prod33666 więc można składać niezupełnie na sucho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Djmnich Napisano 9 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 9 Maja 2016 Co do oleju to się nie wypowiem, bo nigdy linek nie oliwiłem, ale Shimano do pancerzy daje odrobinę smaru (można też go kupić oddzielnie) http://www.chainreac...es/rp-prod33666 więc można składać niezupełnie na sucho Czy zwykły smar grafitowy nie wystarczy?,bo jakoś wydać 30 euro na smar średnio mi się widzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiciok Napisano 9 Maja 2016 Udostępnij Napisano 9 Maja 2016 Możesz dać smar grafitowy, a możesz dać olej. Gdybyś kupił porządne nowe linki i pancerze z teflonem w środku, to nie musiałbyś używać żadnego smarowidła... A i tak raz do roku warto sprawdzić takie rzeczy, więc śmiało lej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 9 Maja 2016 Udostępnij Napisano 9 Maja 2016 Ja stosuję teflonowy (bo pancerze w środku są pokryte teflonem), w opisie tego Simanowskiego napisano, że to silikonowy (o ile to prawda), więc można użyć takowego. http://www.bimex.pl/product-pol-33665-SMAR-SILIKONOWY-60ml.html https://www.piekarz.pl/pl/?item=19524 http://www.nasko.pl/naskosil.html http://123master.pl/ravak-smar-teflonowy-x01104-p-41921.html Grafitowy raczej bym odradził. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Djmnich Napisano 12 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 12 Maja 2016 Przeczyściłem linki benzyną,lecz niestety ciągle problem występuje. Przerzutka ładnie zrzuca albo ładnie wciąga łańcuch na wyższy rząd. Mi tu trochę manetka nie pasuje,bo jak przerzutka ładnie zrzuca z 6 na 5 to muszę przy wciąganiu z 1 na 2,lecieć manetką na 3. A jak ładnie wciąga z 1 na 2 to muszą przy opuszczaniu z 6 na 5,lecieć manetką na 4. Z przodu też miałem problem z regulacją,bo gdy działały mi biegi 1,2 to 3 nie chciała wchodzić,tylko musiałem wychodzić mocno poza zakres manetki,a jak działają mi biegi 2,3,to ma poważne problemy z spadnięciem na 1 bieg. Może to winna manetek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.