siemalysy Napisano 8 Maja 2016 Napisano 8 Maja 2016 Witam Chcę wymienić opony w rowerze mojej narzeczonej. Rower to Kellys Clea 90 gdzie standardowo zamontowane były opony Innova 700x38C. Wymagają one już wymiany i zastanawiam się nad czymś co sprawdzi się w lekkim terenie leśnym, czyli ubite ścieżki trochę piachu, a czasami nawet błota i nie będą głośne na asfalcie. Mam dwa modele, które biorę pod uwagę. Pierwsze to trochę węższe od obecnych Continental Cyclocross Race 700x35C, a druga to Schwalbe Smart Sam 28x1.60. Używa ktoś tych opon? Może warto wziąć pod uwagę jeszcze inne. Będę wdzięczny za rady i sugestie. Pozdrawiam Michał
mrjarzab Napisano 10 Maja 2016 Napisano 10 Maja 2016 Na schwalbe smart sam 28x1.60 jeździłem bardzo długo i byłem zadowolony z tych opon, przy czym przy mojej dość sporej wadze nie była jakaś cicha. Mimo wszystko polecam smart samy w lekki teren się sprawdzą. Jak jeszcze miałem crossa to nawet na 1.75 startowałem w mazovii
vdcmike Napisano 10 Maja 2016 Napisano 10 Maja 2016 Jak trochę terenu w tym delikatny piach to raczej idź w szersze opony. Moja żona obecnie w crosowym ma land cruisery 1,75 (jeszcze te sprzed 2016) i dają radę w takim terenie o którym piszesz a nawet szutry, żużlówki jak i całkiem kamieniste trasy na tym jeździ. Po asfalcie praktycznie bezglośne. Swego czasu jeździłem po lasach i piachu na balonach typu big apple czy big ben i dopóki nie było kamieni czy grubego żwiru dawały radziły sobie nie gorzej niż niejedna opona typowo mtb.
chudeusz09 Napisano 10 Maja 2016 Napisano 10 Maja 2016 SS 1,75". Spora różnica w komforcie jazdy w terenie w porównaniu do 1,6". Na asfalcie wzrostu oporów nie zanotowałem.
gtb Napisano 10 Maja 2016 Napisano 10 Maja 2016 Również potwierdzę na przykładzie znajomego w Krossie Evado, SS 1.75 weszły bez problemu i zrobiła się namiastka 29r (dużo lepsza trakcja w ternie i komfort w miejskim użytkowaniu).
jakac93 Napisano 12 Maja 2016 Napisano 12 Maja 2016 Też mam w crossie ss 1.75 i jest to dobry wybór. Na miasto dopompować troszkę mocniej i można śmigać.
Niko26 Napisano 12 Maja 2016 Napisano 12 Maja 2016 Przyłączę się, i również zasugeruję 1.75 , do jazdy miejskiej często takich używam i są bardzo komfortowe. Szukaj wśród Continental, 1.75 mam od tego producenta i dobrze się jeździ.
jakac93 Napisano 12 Maja 2016 Napisano 12 Maja 2016 Ja od continentala trzymam się z daleka po przeczytaniu wątku w którym użytkownicy opisują przygody z gumami tego producenta.
vdcmike Napisano 12 Maja 2016 Napisano 12 Maja 2016 Ja z kolei naczytałem się o ułomnej bocznej wytrzymałości (czy wręcz jednorazowości) conti ale mając fabryczne XK RS 29x2,2 stwierdziłem, że dopóki się nie rozlecą będę jeździł. Zdarza się, że wypadam na dość mocno kamieniste trasy gdzie kamienie mają ostre brzegi. Miałem kilka sytuacji gdzie mając gdzieś z tyłu głowy to co ludzie piszą, byłem przekonany, że to już koniec (np. uślizg tylnego koła po ostrej krawędzi takiego "kamyka") te jednak trzymają się dalej. Póki co (~1000km) jestem z nich bardzo zadowolony.
Shiryu Napisano 24 Maja 2016 Napisano 24 Maja 2016 Bo z Conti jest tak, że albo się kocha, albo nienawidzi. Jak się trafi udana sztuka, to opony świetne. Sam miałem Cyclocrossy Speed i nachwalić się nie mogłem. Teraz siedzą u żony, która też nie narzeka. No ale wspomniany wątek pokazuje, że nie każdy ma tyle szczęścia.
Lutoslaw Napisano 24 Maja 2016 Napisano 24 Maja 2016 Również potwierdzę na przykładzie znajomego w Krossie Evado, SS 1.75 weszły bez problemu Mogę prosić o więcej szczegółów: - jaki model tego Evado ja mam 4.0 z 2015 - ile luzu zostało z tyłu (może dysponujesz jakąś fotką ?) Bardzo mnie to interesuje bo mam zamiar zamontować te SS ale martwi mnie szerokość trójkąta na tyle.
MugenV12 Napisano 30 Maja 2016 Napisano 30 Maja 2016 Jak cross ma amortyzator to i 2.2 29" z przodu wejdzie. Z tyłu do tego 2.0 29" i masz wygodę jak na mtb do xc. Zrobiłem tak w swoim crossowym i byłem zadowolony przez całą zimę.
Lutoslaw Napisano 30 Maja 2016 Napisano 30 Maja 2016 Niestety cross crossowi nierówny o ile z przodu to się nie martwię to akurat modele Evado mają taką konstrukcje że tylny trójkąt mocno się zwęża ku górze i nie wiem jak się tam zachowa wyższa szersza opona.
chudeusz09 Napisano 30 Maja 2016 Napisano 30 Maja 2016 Zmierzyłem swoje opony. Może Ci się przyda. Mam SS 29x1,75". Przy 4 barach szerokość 50mm, wysokość 47mm (od krawędzi obręczy). Obręcz DT535. Opona już trochę zużyta więc nowa będzie pewnie odrobinę wyższa.
Shiryu Napisano 31 Maja 2016 Napisano 31 Maja 2016 Na jakiej szerokości obręczy te pomiary? Bo dla porównania u mnie na 17 mm Vee Rubber 29x1,95" ma tylko 44 mm.
chudeusz09 Napisano 31 Maja 2016 Napisano 31 Maja 2016 DT535, 19mm wewnątrz. Trochę mało Ci wyszło. Ciekawe skąd takie rozbieżności? Na jakim ciśnieniu mierzyłeś? Edit, sory, myślałem że vee ruber to obręcz . Różne oznakowania i różne wymiary rzeczywiste opon to raczej standard .
Shiryu Napisano 31 Maja 2016 Napisano 31 Maja 2016 Różne oznakowania i różne wymiary rzeczywiste opon to raczej standard Zabawnie jest czasem porównać, jak duże potrafią być te rozbieżności
thomason89 Napisano 1 Czerwca 2016 Napisano 1 Czerwca 2016 Podpinam się pod temat. Potrzebuje zmienić land cruiser 700x35c na coś w tym rozmiarze lub max 40c na przednie koło bo dzień po dniu łapie pany a oponka ma jakieś 2-3 lata i starciła swoje właściwości ważę 80kg Jazda 70% asfalt 30% teren cena do 70zł
MugenV12 Napisano 1 Czerwca 2016 Napisano 1 Czerwca 2016 Polecam Smart Sama. Na asfalcie toczy się bardzo lekko a w terenie też trzyma całkiem dobrze, zwłaszcza jak jest mokro. W sumie teraz na Michelin Transworld Sprint jeżdżę i nie mam przebić.
Branza Napisano 1 Czerwca 2016 Napisano 1 Czerwca 2016 W rowerach MTB często stosuje się różne opony na przednich i tylnych kołach. Zastanawiam się czy do roweru Crosowego jest sens założyć na przód Schwalbe Smart Sam 28x1.75 a na tył CONTINENTAL Cross Ride 700x42c ( szersza mi na tył nie wejdzie ). Czy taka kombinacja opon i bieznika ma sens ??
mrjarzab Napisano 20 Czerwca 2016 Napisano 20 Czerwca 2016 W rowerach MTB często stosuje się różne opony na przednich i tylnych kołach. Zastanawiam się czy do roweru Crosowego jest sens założyć na przód Schwalbe Smart Sam 28x1.75 a na tył CONTINENTAL Cross Ride 700x42c ( szersza mi na tył nie wejdzie ). Czy taka kombinacja opon i bieznika ma sens ??Smart Sam na przód moim zdaniem mija się z celem. Ta opona nie trzyma w głębokim piachu a min. o to chodzi na przodzie. Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.