tobo Napisano 15 Maja 2016 Udostępnij Napisano 15 Maja 2016 Ta śruba plus śruba mocująca przewód. Chyba jeśli pamiętam dobrze torx t30 (40?). Shimano nie oferuje części zamiennych drobnych, możesz próbować kupić same tłoczki na allegro. Czy tłoczki pekają często? Nie. Ja miałem z tym styczność w sumie maksymalnie dwa razy. Wszystkie zaciski Shimano od slx w górę mają tłoczki ceramiczne. Tak czy inaczej te xt to jedne z najlepszych hamulców na rynku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 15 Maja 2016 Udostępnij Napisano 15 Maja 2016 Tak , ta śruba służy do rozkrecenia. Tłoczki nie są dostępne , Shimano woli robić syf i zarabiać na całych klamkach, zaciskach itp. Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mieteczek Napisano 15 Maja 2016 Udostępnij Napisano 15 Maja 2016 (edytowane) Torx 30. Niestety śruba jest zapieczona prawie na amen.Wczoraj popsikałem wd-40, zobaczymy jutro efekty. Ta śruba plus śruba mocująca przewód. Chyba jeśli pamiętam dobrze torx t30 (40?). Shimano nie oferuje części zamiennych drobnych, możesz próbować kupić same tłoczki na allegro. Czy tłoczki pekają często? Nie. Ja miałem z tym styczność w sumie maksymalnie dwa razy. Wszystkie zaciski Shimano od slx w górę mają tłoczki ceramiczne. Tak czy inaczej te xt to jedne z najlepszych hamulców na rynku. Max 2 razy.To już masz 4 autor i ja ;_) Edytowane 15 Maja 2016 przez Mieteczek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 15 Maja 2016 Udostępnij Napisano 15 Maja 2016 Mam dużą styczność z hydraulikami i o ile niższe modele to padlina to nieszczelności wyższych modeli są sporadyczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mieteczek Napisano 15 Maja 2016 Udostępnij Napisano 15 Maja 2016 Jutro spróbuje rozkręcić i dam znać co z tego wyszło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 15 Maja 2016 Udostępnij Napisano 15 Maja 2016 Ile kosztuje nowy zacisk choćby SLX'a by ta cała zabawa miała sens. Taka dygresja bo fascynują mnie ludzie co reanimują coś co trudno zreanimować. Kupili używkę, nawaliła to nadal chcą kupić używkę i przekładać. Wprost genialne podejście do tematu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alpina Napisano 17 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 17 Maja 2016 (edytowane) Odświeżę temat. U mnie Panowie dokładna sytuacja jak u autora.Hamulce XT M785 kupione używane od sprawdzonego sprzedawcy przebieg znikomy, stan wizualny bdb+ jak nie idealny.Były lekko zapowietrzone, więc odpowietrzyłem i wszystko git.Pojeździłem około 5-7 dni.I nagle z zacisku zaczął lać się olej.Drobna uwaga, a mianowicie nie jest to kilka kropelek tylko po wciśnięciu klamki po prostu kapie/leje się olej.I Tutaj pojawia się problem, gdyż żadnym sposobem nie idzie wyciągnąć tłoczków.Zalewałem 3 razy od nowa hamulec i za każdym razem, już przy wlewaniu olej wycieka, gdzieś między tłoczki.Łatwo można wywnioskować, że zalewaniu układu i wypychanie tłoczków "hydraulicznie" jest niemożliwe. Na początku byłem przekonany, że poszły uszczelki, ale po przeczytaniu tego tematu trochę opadają mi ręce.Przed zakupem hamulców naczytałem się wiele pozytywnych opinii na temat shimano(wiadomo nie będę wymieniał), przedtem jeździłem albo na mechanicznych V-brake albo formula(problemów brak).Szczerze nie mieści się w głowie, że w hamulach XT mógł pęknąć tłoczek.To tak w ramach przemyśleń. Jestem trochę w gorszej sytuacji, bo hamulce mimo, że w świetnym stanie, to jednak kupione od osoby prywatnej i gwarancji nie mam.Macie jakieś propozycje jak wyciągnąć ten tłoczek bo w tym przypadku na 99% jest on pęknięty.W sumie na początku sam się zdziwiłem, że przez uszkodzoną uszczelkę może wylać się tyle płynu, ale teraz chyba jest wszystko jasne. Słuchaj, u mnie też nie dało się tak łatwo wyjąć tłoczka, bo układ tracił ciśnienie Ja odkręciłem śrubę do odpowietrzania w klamce, wkręciłem lejek, zalałem go niemalże do pełna olejem i postępowałem tak: 1. Parę razy napompowałem klamkę 2. Odkręcałem lejek i zakręcałem śrubę 3. Wciskałem w zacisku przeciwny tłoczek do tego który chcę wyjąć 4. Gdy już tłoczek wyszedł na tyle na ile to było możliwe pomagałem sobie nożem z ostrym i twardym zakończeniem tak jakbym chciał go wydłubać. Tylko nie w miejscu gdzie mocowana jest uszczelka. Opierałem nóż o sam tłoczek. Dość żmudna praca ale się udało A jeśli tak nie da rady to weź jakiś mały płaski klucz i wciskaj z całej siły w środek tłoczka, może pęknie i będzie po sprawie ale ryzykujesz uszczelkę w tym wypadku. Jeżeli chodzi o tłoczek to sam nie wiem, są w ogóle dostępne tłoczki osobno, czy zostaje kupić używany zacisk z dobrymi tłoczkami? Nowych nie kupisz ale tak jak chyba juz pisałem na giełdach tego jest od groma Niestety śruba jest zapieczona prawie na amen.Wczoraj popsikałem wd-40, zobaczymy jutro efekty. A pytanie czy ktoś w ogóle kiedykolwiek rozkręcał, w moim nowym zacisku niezbyt to sie chce ruszyć... I zastanów się czy to aby dobry pomysł bo szczelność zacisku może na tym ucierpieć Ile kosztuje nowy zacisk choćby SLX'a by ta cała zabawa miała sens. Taka dygresja bo fascynują mnie ludzie co reanimują coś co trudno zreanimować. Kupili używkę, nawaliła to nadal chcą kupić używkę i przekładać. Wprost genialne podejście do tematu Cena zacisku SLX jest znacznie wyższa od ceny zacisku XT i chyba mało kto byłby bardziej zadowolony z klamek XT i zacisków SLX niż z całego kompletu XT. Kto kupił używane ten kupił. BTW nie zawsze nowe znaczy lepsze... Edytowane 17 Maja 2016 przez Alpina Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mieteczek Napisano 20 Maja 2016 Udostępnij Napisano 20 Maja 2016 (edytowane) Trochę się pobawiłem i tak: Tłoczek jest cały, nieszczelność jest w jednym miejscu, między tłoczkiem a zaciskiem czyli tam gdzie jest uszczelka.Po 2 tłoczek wystaje na około 1m-2mm, drugi jest w 100% szczelny.Tłoczek z którego cieknie nie idzie go wcisnąć w o ogóle do końca(próbował z wkładaniem płaskiego klucza i śrubokrętu, ale nie ma opcji, żeby go ruszyć.Gdy próbuję wcisnąć go palcem, słychać nieprzyjemny dźwięk piasku. Wychodzi na to, że tłoczek jest cały tylko po prostu dostało się piachu do środka, albo uszczelka się obsunęła.Zastanawiam się czy to może mieć związek z tym, że hamulec zalałem olej mineralnym do skrzyni biegów, ELF.Jakieś propozycje? Tak to wygląda: http://scr.hu/4ztq/5059a Edytowane 20 Maja 2016 przez Mieteczek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SovaLTD Napisano 20 Maja 2016 Udostępnij Napisano 20 Maja 2016 Cena zacisku SLX jest znacznie wyższa od ceny zacisku XT Zacisk SLX jest znacznie droższy od zacisku XT? Chyba coś ci się pomyliło. i chyba mało kto byłby bardziej zadowolony z klamek XT i zacisków SLX niż z całego kompletu XT. A niby dlaczego? Przecież to są dokładnie te same zaciski, różnią się tylko napisem, więc niby czemu ktoś ma być mniej zadowolony z takiego połączenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mieteczek Napisano 20 Maja 2016 Udostępnij Napisano 20 Maja 2016 (edytowane) Problem rozwiązany. Śruba puściła, zacisk rozpadł się na pół.Po czym delikatnie złapałem szczypcami krawędzie wystającego tłoczka.To co tam zobaczyłem http://scr.hu/4ztq/g5i0m Kupuję nowy zacisk. Temat do zamknięcia. Edytowane 20 Maja 2016 przez Mieteczek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alpina Napisano 29 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 29 Maja 2016 Zacisk SLX jest znacznie droższy od zacisku XT? Chyba coś ci się pomyliło. Chyba nic mi się nie pomyliło bo sam sobie te hamulce składałem i jestem ogarnięty w cenach. - http://www.bikestacja.pl/pl/zacisk-hamulca-tarczowego-shimano-slx-br-m675-18350.html SLX- 89 zł, 119 zł metaliczne - http://www.bikestacja.pl/pl/zacisk-hamulca-tarczowego-shimano-deore-xt-br-m785-zywiczny-23562.html 80 zł, 116 zł metaliczne A niby dlaczego? Przecież to są dokładnie te same zaciski, różnią się tylko napisem, więc niby czemu ktoś ma być mniej zadowolony z takiego połączenia? Właśnie przez różnicę napisów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 29 Maja 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 29 Maja 2016 (edytowane) 80 zł, 116 zł metaliczne błąd, obie wersje z klockami żywicznymi, 80pln srebrnym 116pln czarny. "Srebrny", ot i cała tajemnica ceny. Na dodatek ta "znaczna" różnica to zaledwie 9pln.. Zdecydowanie wolałbym czarny zacisk SLX niż srebrny XT. Edytowane 29 Maja 2016 przez sznib Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artwro Napisano 29 Maja 2016 Udostępnij Napisano 29 Maja 2016 A ja mam właśnie klamki XT oraz zaciski SLX,2012 rocznik i nie narzekam.Zresztą jak napisał autor tematu można zamknąć.Bo robi się dyskusja o wyższości Świąt Wielkiejnocy nad Świętami Bożego Narodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djmarco83 Napisano 22 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2021 Cześć. Gdzie mogę kupić tłoczki ceramiczne do SLX? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.