Skocz do zawartości

[Hamulec] Cieknący zacisk M785


Alpina

Rekomendowane odpowiedzi

Ta śruba plus śruba mocująca przewód. Chyba jeśli pamiętam dobrze torx t30 (40?). Shimano nie oferuje części zamiennych drobnych, możesz próbować kupić same tłoczki na allegro.

Czy tłoczki pekają często? Nie. Ja miałem z tym styczność w sumie maksymalnie dwa razy. Wszystkie zaciski Shimano od slx w górę mają tłoczki ceramiczne. 

Tak czy inaczej te xt to jedne z najlepszych hamulców na rynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Torx 30.

Niestety śruba jest zapieczona prawie na amen.Wczoraj popsikałem wd-40, zobaczymy jutro efekty.


Ta śruba plus śruba mocująca przewód. Chyba jeśli pamiętam dobrze torx t30 (40?). Shimano nie oferuje części zamiennych drobnych, możesz próbować kupić same tłoczki na allegro.

Czy tłoczki pekają często? Nie. Ja miałem z tym styczność w sumie maksymalnie dwa razy. Wszystkie zaciski Shimano od slx w górę mają tłoczki ceramiczne. 

Tak czy inaczej te xt to jedne z najlepszych hamulców na rynku.

Max 2 razy.To już masz 4 autor i ja ;_)

Edytowane przez Mieteczek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile kosztuje nowy zacisk choćby SLX'a by ta cała zabawa miała sens. Taka dygresja bo fascynują mnie ludzie co reanimują coś co trudno zreanimować. Kupili używkę, nawaliła to nadal chcą kupić używkę i przekładać. Wprost genialne podejście do tematu :thumbsup: 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę temat.   U mnie Panowie dokładna sytuacja jak u autora.Hamulce XT M785 kupione używane od sprawdzonego sprzedawcy przebieg znikomy, stan wizualny bdb+ jak nie idealny.Były lekko zapowietrzone, więc odpowietrzyłem i wszystko git.Pojeździłem około 5-7 dni.I nagle z zacisku zaczął lać się olej.Drobna uwaga, a mianowicie nie jest to kilka kropelek tylko po wciśnięciu klamki po prostu kapie/leje się olej.I Tutaj pojawia się problem, gdyż żadnym sposobem nie idzie wyciągnąć tłoczków.Zalewałem 3 razy od nowa hamulec i za każdym razem, już przy wlewaniu olej wycieka, gdzieś między tłoczki.Łatwo można wywnioskować, że zalewaniu układu i wypychanie tłoczków "hydraulicznie" jest niemożliwe. Na początku byłem przekonany, że poszły uszczelki, ale po przeczytaniu tego tematu trochę opadają mi ręce.Przed zakupem hamulców naczytałem się wiele pozytywnych opinii na temat shimano(wiadomo nie będę wymieniał), przedtem jeździłem albo na mechanicznych V-brake albo formula(problemów brak).Szczerze nie mieści się w głowie, że w hamulach XT mógł pęknąć tłoczek.To tak w ramach przemyśleń.   Jestem trochę w gorszej sytuacji, bo hamulce mimo, że w świetnym stanie, to jednak kupione od osoby prywatnej i gwarancji nie mam.Macie jakieś propozycje jak wyciągnąć ten tłoczek bo w tym przypadku na 99% jest on pęknięty.W sumie na początku sam się zdziwiłem, że przez uszkodzoną uszczelkę może wylać się tyle płynu, ale teraz chyba jest wszystko jasne.

  Słuchaj, u mnie też nie dało się tak łatwo wyjąć tłoczka, bo układ tracił ciśnienie :P Ja odkręciłem śrubę do odpowietrzania w klamce, wkręciłem lejek, zalałem go niemalże do pełna olejem i postępowałem tak:

1. Parę razy napompowałem klamkę

2. Odkręcałem lejek i zakręcałem śrubę

3. Wciskałem w zacisku przeciwny tłoczek do tego który chcę wyjąć

 

4. Gdy już tłoczek wyszedł na tyle na ile to było możliwe pomagałem sobie nożem z ostrym i twardym zakończeniem tak jakbym chciał go wydłubać. Tylko nie w miejscu gdzie mocowana jest uszczelka. Opierałem nóż o sam tłoczek.

 

Dość żmudna praca ale się udało :P

 

 

A jeśli tak nie da rady to weź jakiś mały płaski klucz i wciskaj z całej siły w środek tłoczka, może pęknie i będzie po sprawie ale ryzykujesz uszczelkę w tym wypadku.

 

 

Jeżeli chodzi o tłoczek to sam nie wiem, są w ogóle dostępne tłoczki osobno, czy zostaje kupić używany zacisk z dobrymi tłoczkami?

Nowych nie kupisz ale tak jak chyba juz pisałem na giełdach tego jest od groma :P

 

 

Niestety śruba jest zapieczona prawie na amen.Wczoraj popsikałem wd-40, zobaczymy jutro efekty.

 A pytanie czy ktoś w ogóle kiedykolwiek rozkręcał, w moim nowym zacisku niezbyt to sie chce ruszyć... I zastanów się czy to aby dobry pomysł bo szczelność zacisku może na tym ucierpieć :P

 

 

Ile kosztuje nowy zacisk choćby SLX'a by ta cała zabawa miała sens. Taka dygresja bo fascynują mnie ludzie co reanimują coś co trudno zreanimować. Kupili używkę, nawaliła to nadal chcą kupić używkę i przekładać. Wprost genialne podejście do tematu  

Cena zacisku SLX jest znacznie wyższa od ceny zacisku XT i chyba mało kto byłby bardziej zadowolony z klamek XT i zacisków SLX niż z całego kompletu XT.

Kto kupił używane ten kupił.  :thumbsup:

BTW nie zawsze nowe znaczy lepsze... :P

Edytowane przez Alpina
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę się pobawiłem i tak:

Tłoczek jest cały, nieszczelność jest w jednym miejscu, między tłoczkiem a zaciskiem czyli tam gdzie jest uszczelka.Po 2 tłoczek wystaje na około 1m-2mm, drugi jest w 100% szczelny.Tłoczek z którego cieknie nie idzie go wcisnąć w o ogóle do końca(próbował z wkładaniem płaskiego klucza i śrubokrętu, ale nie ma opcji, żeby go ruszyć.Gdy próbuję wcisnąć go palcem, słychać nieprzyjemny dźwięk piasku.

 

Wychodzi na to, że tłoczek jest cały tylko po prostu dostało się piachu do środka, albo uszczelka się obsunęła.Zastanawiam się czy to może mieć związek z tym, że hamulec zalałem olej mineralnym do skrzyni biegów, ELF.Jakieś propozycje?

 

Tak to wygląda: http://scr.hu/4ztq/5059a

 
Edytowane przez Mieteczek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Cena zacisku SLX jest znacznie wyższa od ceny zacisku XT

 

Zacisk SLX jest znacznie droższy od zacisku XT? Chyba coś ci się pomyliło.

 

 

 

i chyba mało kto byłby bardziej zadowolony z klamek XT i zacisków SLX niż z całego kompletu XT.

 

A niby dlaczego? Przecież to są dokładnie te same zaciski, różnią się tylko napisem, więc niby czemu ktoś ma być mniej zadowolony z takiego połączenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

 

 

Zacisk SLX jest znacznie droższy od zacisku XT? Chyba coś ci się pomyliło.
 

Chyba nic mi się nie pomyliło bo sam sobie te hamulce składałem i jestem ogarnięty w cenach.

- http://www.bikestacja.pl/pl/zacisk-hamulca-tarczowego-shimano-slx-br-m675-18350.html SLX- 89 zł, 119 zł metaliczne

- http://www.bikestacja.pl/pl/zacisk-hamulca-tarczowego-shimano-deore-xt-br-m785-zywiczny-23562.html 80 zł, 116 zł metaliczne

 

 

A niby dlaczego? Przecież to są dokładnie te same zaciski, różnią się tylko napisem, więc niby czemu ktoś ma być mniej zadowolony z takiego połączenia?
 Właśnie przez różnicę napisów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
Napisano (edytowane)

 

 

80 zł, 116 zł metaliczne

 

błąd, obie wersje z klockami żywicznymi, 80pln srebrnym 116pln czarny.

 

 

"Srebrny", ot i cała tajemnica ceny. Na dodatek ta "znaczna" różnica to zaledwie 9pln.. Zdecydowanie wolałbym czarny zacisk SLX niż srebrny XT.

Edytowane przez sznib
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...