Alpina Napisano 7 Maja 2016 Udostępnij Napisano 7 Maja 2016 Witam, otóż dziś odpowietrzałem swoje hamulce Shimano M785, przód nie sprawiał żadnych problemów natomiast zacisk z tyłu, podczas odpowietrzania zbiornika klamki ( czyli podczas mocnego wciśnięcia klamki- instrukcja Shimano nakazuje wcisnąć klamkę z całej siły w celu wydobycia się pęcherzyków powietrza z klamki) zaczął puszczać olej. Podczas wciskania klamki coś w zacisku wydało dźwięk pękającej gałęzi lecz sporo ciszej . Olej wydobywa sie z jednego z tłoczków. Co teraz począć żeby ten wyciek wyeliminować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 7 Maja 2016 Udostępnij Napisano 7 Maja 2016 Części zamiennych shimano nie sprzedaje więc pozostaje Ci albo nowy zacisk albo dorabianie uszczelek np. w GG trading. http://ggtrading.pl/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alpina Napisano 7 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 7 Maja 2016 Hmm a czy może rozebranie zacisku by coś pomogło? Hamulce mają raptem 2 tygodnie i jakieś 500 km... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vpablov Napisano 7 Maja 2016 Udostępnij Napisano 7 Maja 2016 nowe z paragonem ? reklamuj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alpina Napisano 7 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 7 Maja 2016 Nawet z fakturą! Sądzisz że to przejdzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 7 Maja 2016 Udostępnij Napisano 7 Maja 2016 No jak masz gwarancję to powinno. Przecież sam tam nie grzebałeś a w instrukcji też nie jest napisane że to służy jedynie jako eksponat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 7 Maja 2016 Udostępnij Napisano 7 Maja 2016 Hmm a czy może rozebranie zacisku by coś pomogło? Hamulce mają raptem 2 tygodnie i jakieś 500 km... Jeśli rozwaliłeś uszczelki to rozebranie zacisku może pomóc jedynie by stwierdzić że rozwaliłeś uszczelki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 7 Maja 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 7 Maja 2016 Ciekawe jak by sprzedawca miał zinterpretować nie prawidłowe użytkowanie hamulca ... Ciekaw jestem jak by chcieli sie od gwarancji wymigać. A że sa ślady zalewania i odpowietrzania, to raczej normalna kolej rzeczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alpina Napisano 8 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 8 Maja 2016 Nie no śladów prawie nie ma, nawet użytkowania dość znikome (brudne tłoczki). Tak więc zacisk pójdzie na gwarancje Z ciekawości wyjąłem tloczek... Taka sytuacja... W pon leci do mnie nowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 8 Maja 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Maja 2016 O, tego jeszcze nie było, żeby tloczek sobie zechciał pęknąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alpina Napisano 8 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 8 Maja 2016 Ktoś musi być pierwszy ;)Sam się zdziwiłem bo te tłoczki nie są wcale takie cienkie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 8 Maja 2016 Udostępnij Napisano 8 Maja 2016 Wymienialem zacisk xt dwa razy z powodu popękanego tłoczka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alpina Napisano 8 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 8 Maja 2016 Zacisku zmieniał nie będę Sporo ludzi na giełdach na fb ma te tłoczki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
detonator Napisano 8 Maja 2016 Udostępnij Napisano 8 Maja 2016 Reklamuj, może przejdzie, a jak nie to, zacisków używanych jest trochę. Ułamał mi się tłoczek w SLX i kupiłem zacisk z urwanym uchem montażowym za 30 zł. Wymieniłem i było git Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alpina Napisano 8 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 8 Maja 2016 Aj nie mam czasu na reklamacje, a nie daj Boże by mi jej nie uznali Od kumpla tłoczek mam za friko tez właśnie od SLX-a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 10 Maja 2016 Udostępnij Napisano 10 Maja 2016 Myślę że to jeden z powodów zlewatorskiego podejścia Shimano do jakości Znam to z codziennych sytuacji - klient chce jeździć a nie czekać na rozpatrywanie gwarancji (nawet jeśli miałby 100 procent pewności że jego roszczenia są słuszne i dostałby nową rzecz ), kupuje nową część, sprzęt jest naprawiany i jazda. Oczywiście to nie jest zarzut wobec Ciebie, jedynie spostrzeżenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skimir Napisano 10 Maja 2016 Udostępnij Napisano 10 Maja 2016 Niestety w większości przypadków i firm (nie tylko rowerowych) sytuacja wygląda identycznie. Często pozostaje zakup nowej ewentualnie używanej części i reklamowanie tej uszkodzonej. Reklamacja trwa 2 tygodnie albo więcej ale używasz sprzętu, jak zostanie pozytywnie rozpatrzona to albo masz część na zapas albo na sprzedaż. Nie dawno kupiłem wysprzęglik hydrauliczny do samochodu (cena 250zł), miał wadę albo coś, padł chwilę po zamontowaniu no ale już był zamontowany więc nie bardzo wchodził normalny zwrot do sklepu. Poszła reklamacja, przesyłka do producenta aby wykonać ekspertyzę - wszystko trwało miesiąc. Nie mogłem sobie pozwolić na miesięczne wyeliminowanie samochodu więc kupiłem nowy wysprzęglik w dniu składania reklamacji. Reklamację uznano - otrzymałem wybór - nowy towar lub zwrot pieniędzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alpina Napisano 11 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 11 Maja 2016 Tak, ja już nie raz jestem w takiej sytuacji Prrzednia przerzutka XT złapała strasznie szybko dość spory luz na jednym z trzpieni który według mnie wyrobił gniazdo w którym był osadzony. W sklepie kolega powiedział ze mogę oddać ale czy uznają to niewiadomo a czas stracę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vpablov Napisano 11 Maja 2016 Udostępnij Napisano 11 Maja 2016 W sklepie kolega powiedział ze mogę oddać ale czy uznają to niewiadomo a czas stracę i tak musisz kupić , w razie uznania reklamacji otrzymasz nową, którą możesz sprzedać lub otrzymasz zwrot gotówki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mieteczek Napisano 14 Maja 2016 Udostępnij Napisano 14 Maja 2016 Odświeżę temat. U mnie Panowie dokładna sytuacja jak u autora.Hamulce XT M785 kupione używane od sprawdzonego sprzedawcy przebieg znikomy, stan wizualny bdb+ jak nie idealny.Były lekko zapowietrzone, więc odpowietrzyłem i wszystko git.Pojeździłem około 5-7 dni.I nagle z zacisku zaczął lać się olej.Drobna uwaga, a mianowicie nie jest to kilka kropelek tylko po wciśnięciu klamki po prostu kapie/leje się olej.I Tutaj pojawia się problem, gdyż żadnym sposobem nie idzie wyciągnąć tłoczków.Zalewałem 3 razy od nowa hamulec i za każdym razem, już przy wlewaniu olej wycieka, gdzieś między tłoczki.Łatwo można wywnioskować, że zalewaniu układu i wypychanie tłoczków "hydraulicznie" jest niemożliwe. Na początku byłem przekonany, że poszły uszczelki, ale po przeczytaniu tego tematu trochę opadają mi ręce.Przed zakupem hamulców naczytałem się wiele pozytywnych opinii na temat shimano(wiadomo nie będę wymieniał), przedtem jeździłem albo na mechanicznych V-brake albo formula(problemów brak).Szczerze nie mieści się w głowie, że w hamulach XT mógł pęknąć tłoczek.To tak w ramach przemyśleń. Jestem trochę w gorszej sytuacji, bo hamulce mimo, że w świetnym stanie, to jednak kupione od osoby prywatnej i gwarancji nie mam.Macie jakieś propozycje jak wyciągnąć ten tłoczek bo w tym przypadku na 99% jest on pęknięty.W sumie na początku sam się zdziwiłem, że przez uszkodzoną uszczelkę może wylać się tyle płynu, ale teraz chyba jest wszystko jasne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 14 Maja 2016 Udostępnij Napisano 14 Maja 2016 Rozbierz zacisk i dmuchni kompresorem to tloczek wyskoczy. Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mieteczek Napisano 14 Maja 2016 Udostępnij Napisano 14 Maja 2016 Próbowałem, zacisk rozebrałem jeszcze wczoraj, ale brak efektów.Możliwe, że mam słaby kompesor, próbował ktoś na stacji benzynowej?Lotos,Orlen? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 14 Maja 2016 Udostępnij Napisano 14 Maja 2016 Myślisz, że tylko kompresor na tych stacjach wypchnie tłoczek ? Inna sprawa, jeśli tłoczek pękł to może po prostu powietrze ucieka zbyt szybko i nie jest w stanie wytworzyć odpowiedniego ciśnienia, jeśli ciśnienie podawane jest ze zbiornika (a nie prosto z kompresorka) to powinno wypchnąć tłoczek.Na stacjach paliw kompresory podają raczej bezpośrednio ze sprężarki, a nie ze zbiornika . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 15 Maja 2016 Udostępnij Napisano 15 Maja 2016 Próbowałem, zacisk rozebrałem jeszcze wczoraj, ale brak efektów.Możliwe, że mam słaby kompesor, próbował ktoś na stacji benzynowej?Lotos,Orlen? Tłoczek chcesz zachować czy zakładasz że jest trafiony więc i tak do wymiany? Jeśli nie pomoże dmuchanie kompresorem to możesz go rozkruszyć - rozkręć zacisk na połówki i uderz punktakiem/śrubokrętem za pomocą młotka w tłoczek. Jeśli masz imadło możesz również spróbować zgnieść go. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mieteczek Napisano 15 Maja 2016 Udostępnij Napisano 15 Maja 2016 http://scr.hu/4ztq/0jgf0 Ta śruba zaznaczona, służy to rozkręcania na pół? Jeżeli chodzi o tłoczek to sam nie wiem, są w ogóle dostępne tłoczki osobno, czy zostaje kupić używany zacisk z dobrymi tłoczkami? Zastanawiam się nad zmianą zacisków.Głównie w tych hamulcach odpowiadają mi klameczki(są bardzo wygodne i krótkie), nie spodziewałem się, że w XT'kach mogą tak często pękać tłoczki(zakładając, że u mnie pękł).Może jakieś sprawdzone modele zacisków?Może coś na 4 tłoczki(Zee?). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.