Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Około 3 tygodnie temu kupiłem nowy rower Merida Big Seven 300 z tytułowym amortyzatorem i ostatnio podczas pierwszej dłuższej wycieczki zauważyłem, że przy podbiciu koła np przed wyższym krawężnikiem w momencie kiedy koło unosi się nad ziemie (a amortyzator maksymalnie się wysuwa) słychać charakterystyczne puknięcie wydobywające się z amortyzatora. Dźwięk ten raz jest cichszy, raz głośniejszy, ale generalnie na tyle wyraźny, że nie da o sobie zapomnieć. Dodatkowo kiedy zablokuje amortyzator pokrętłem i zacisnę oba hamulce i ruszam kierownicą przód/tył to również słychać popukiwanie amortyzatora. Rower kupiłem ok 100 km od miejsca zamieszkania, więc wizyta w serwisie jest trochę problematyczna, dlatego zwracam się do Was. Czy ten typ tak ma, czy raczej nastawiać się na reklamowanie w ramach gwarancji?

Napisano

Mam podobnie, jednakże w drugim przypadku nie są to zapewne odgłosy amortyzatora, a naprężonych tarcz i szprych, lecz nie do końca wiem czy jest to oby zdrowe zjawisko. Czy strzelające od naprężeń szprychy i tarcze, kiedy zaciśniemy hamulce i próbujemy ruszać kołami nie wieszczą czegoś złego ?

Napisano

Czerwone pokrętło w kierunku "+" pomoże na pierwszą dolegliwość

Niestety w moim amortyzatorze nie mam żadnego pokrętła regulacyjnego. Na jednej goleni jest blokada amortyzatora a na drugim tylko zaślepka zaworu powietrznego.

 

Mam podobnie, jednakże w drugim przypadku nie są to zapewne odgłosy amortyzatora, a naprężonych tarcz i szprych, lecz nie do końca wiem czy jest to oby zdrowe zjawisko. Czy strzelające od naprężeń szprychy i tarcze, kiedy zaciśniemy hamulce i próbujemy ruszać kołami nie wieszczą czegoś złego ?

U mnie jest to odgłos z amortyzatora, jeśli w opisanej sytuacji przyłożę palce do miejsca styku dolnej i górnej goleni to zdecydowanie czuć ruch na tej powierzchni "zgrany" z popukiwaniem.

Problem polega na popychaczu co jest ze sprężynami od strony komory powietrznej

 Wyjaśnij proszę, czy to ogólny problem w tym modelu, czy po opisanych objawach stwierdziłeś. że w moim egzemplarzu występuje problem z tym elementem?

Napisano

Przyczyną może być opadanie sprężyn podczas naciskania czyli zaślepka sprężyny do wymiany albo podkładka gumowa blokuje się i także wtedy powoduje stukanie przy odbijaniu. Należy rozebrać to od strony komory powietrznej i sprawdzić czy sprężyny się dobrze trzymają na tych zaślepkach i redukcjach. Jeśli że sprężynami wszystko ok to należało by wsadzić krążek filcowy między końcem sprężyn a podkładką gumowa oraz nawiercic otworki na misce co pomoże w szybkim ulatnianiu się zebranego powietrza w  komorze negatywnej podcza odbiciu amorka powodując płynniejsza prace

  • 2 miesiące temu...
Napisano

daniel4g i co w końcu wymyśliłeś z tym stukaniem?

 

Te amortyzatory to już chyba tak mają. Mam dokładnie ten sam problem z Merida Big.Nine 300. I też nie mam tego czerwonego pokrętła :( Tyle, że u mnie stuka nie tylko przy podnoszeniu kola w powietrze, a bardziej zauważalne jest to przy zablokowanym amorku. Najłatwiej doprowadzić do stukania przenosząc ciężar ciała na przód i tył roweru. Stuk jest przy przesunięciu do tyłu. Z tydzień czasu szukałem co to stuka, bo dźwięk rozchodzi się po ramie i słychać go najgłośniej przy sztycy od siodełka. Ale jako że rower na gwarancji to chyba jednak do serwisu oddam zamiast sam kombinować.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...