Skocz do zawartości

[wymiana]Czy opłaca sie wkładać zamiast SD7 HS22/33?


dayus

Rekomendowane odpowiedzi

Tj. w temacie.

Chce troche mocniej pohamowac, nie mam zamairu zmieniac piasty w przednim kole i kupowac tarczówki, to se wymyslilem,ze hydrauliczne szczeki Magury to coś dla mnie.

 

Mam na oku HS22 albo HS33, szukam tylko odpowiedniej ceny :)

Czy to wogole ma sens, czy sila bedzie duzo wieksza od AVID SD7?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda z hsami nie miałem nigdy do czynienia, ale z tego co wyczytałem na tym i innych forach to lepszym rozwiązaniem będzie jednak wymiana przedniej piasty i kupno tarczówki.

Hsy mają większą siłę i lepszą modulację od sdków, ale są ciężkie (w razie czego jest odchudzona wersja, sprawdź sobie na stronie magury). Niestety przy zasyfionych obręczach -- tak jak wszystkie szczękowce -- tracą na skuteczności. O ile mnie pamięć nie myli to Skrzynia miał hs33 i był z nich zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem,to Skrzynia dosyc duzo wie o Magurach i pewnie je mial :)

 

Mam bardzo malutka przednia piastę, początkowo nie pomyslalem o tarczowkach,a teraz mnie naszlo na cos mocniejszego. Za drogo by mnie tarczówka przyszla... musialbym poskładac cale nowe koło.

Poniewaz mam srebrne obrecze, a pod tarcze z waga ok 430g nie ma nic taniego i srebrnego, szprychy musialbym kupic krótsze, nie wiem,czy cieniowane moglyby zostac(to samo tyczy sie alu nypli). Piasta rowniez duzo ciezejsza i pod tarcze... Jedyny pomysł jaki wymyslilem to HS33, jak beda złe to mozna je zawsze sprzedac i zostac przy SD7 i dokupic okładziny XTR

 

http://allegro.pl/item123749374_magura_hs_...line_przod.html kupiłem, jak bedzie zły to sie go sprzeda. Ciekawe o ile rower przytuje. Aktualnie mam FR5+SD7+PancerzAccenta i jakaś linka ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hs 22 - to model srednio zaawansowany.

hs 33 rozni sie konstrukcja tloka (w klamce i w cylindrze - ma przez to wieksza sile hamowania) i ma regulacje ustawienia klockow wzgledem obreczy (hs 22 chyba nie)

nowe boostery magury sa paskudne. i nie bardzo jak dla mnie spelnaiaja swoja role - poprzednie boostery powodowaly ze widelec i rama nie byly rozginane - ten nie pomaga wlasciwie w niczym.

zalety magur to zupelna wlasciwie bezawaryjnosc (widzialem kiedys 10 letnia magure ktora miala nieszczelny tlok - dopiero po takim czasie), bardzo duza trwalosc okladzin - nawet przy intensywnej eksploatacji nawet rok. (przy 6 - 7 tys km rocznie), dobra dozowalnosc - przez hydraulike, bardzo latwa serwisowalnosc - choc jest wlasciwie zbedna jesli raz sie ten hamulec ustawi i odpowietrzy. ja osobiscie nie odczuwalem slabniecia hamulcow w mokrych warunkach.

minusy - ciezko chodzaca klamka - tarczowki ktore mam chodza bardzo lekko. poza tym innych nie widze bo waga jest dla mnie drugorzedna.

uzywalem hs 22 przez rok - zmienilem je tylko dlatego ze zachcialo mi sie tarcz. kupilem tarcze magury - mimo ze tez sa tej firmy - nie bylo porownania. hs byl duzo lepszy.

nie wiem jak hamuja twoje avidy - ja bym chyba wybral magury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

hs 33 rozni sie konstrukcja tloka (w klamce i w cylindrze - ma przez to wieksza sile hamowania) i ma regulacje ustawienia klockow wzgledem obreczy (hs 22 chyba nie)

 

HS-22 też ma regulację - jest w klamce śrubka na imbus 1mm.

Magurki są ogólnie fajne (trochę o nich pisałem, w razie czego jest wyszukiwarka) ale pamiętaj, że ważą swoje - są wagi na wieght-weenies.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyliczyłem,ze rower na tej wymianie zgrubnie o ok. 175-180g.

Tarczówka tez swoje waży, jak i piasta (z reszta juz predzej pisałem,ze to by mnie zbyt duzo wyszło) a potrzebowałem wiekszej siły hamowania, po ostatnim wypadzie w góry, choc na tył taka Magurka to tez nie jest zły pomysł :P ale wtedy musialbym szukac czegos by rower ważył max. 10,5kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyliczyłem,ze rower na tej wymianie zgrubnie o ok. 175-180g.

Tarczówka tez swoje waży, jak i piasta (z reszta juz predzej pisałem,ze to by mnie zbyt duzo wyszło) a potrzebowałem wiekszej siły hamowania, po ostatnim wypadzie w góry, choc na tył taka Magurka to tez nie jest zły pomysł ;) ale wtedy musialbym szukac czegos by rower ważył max. 10,5kg

jak wiekszosc ludzi dla mnie przesadzasz z waga.

posadzilbym cie na rower ktory wazy 10.2 i 10.5 tak bys nie wiedzial jaka jest roznica i kazal ci sie przejechac. jestem pewien ze roznicy nie zauwazylbys.

malo kto pamieta ze przyjemnosc z jazdy, jakosc pracy sprzetu i jego bezawaryjnosc maja olbrzymi wplyw na to w jakim tempie sie poruszasz i z jakim skutkiem.

to tak jak z bardzol lekkimi detkami na ktorych co chwile lapie sie kapcie. ile tracisz/ ile zyskujesz jesli nie musisz zmieniac ich ciagle - gdy sa ciezsze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz... na kolach to jest duza roznica!

Mailem poprzedni kompet kol na Dh19 i na nich jezdzilem,vbo chcialem troche poskakać, teraz wlozylem znów MAVIC X221 (komplet 1,55kg) i rózncie czuc, bardzo... nie wspomne juz jak siade na kumpla rower,jego same obrecze waza ok. 600g(DM18). Różnica jest!!!

 

Nastepna sprawa jest,to,ze akurat chce miec 10,5kg i nic wiecej, a to czy Tobie sie wydaje,czy przesadzam,czy nie,to juz nie Twoja sprawa. Mój rower, mój konfig. Detki mam w miare normlane 130g, źle nie ma, tylna oponka 560g, wiec tez jest dosyc gruba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...