dayus Napisano 3 Września 2006 Udostępnij Napisano 3 Września 2006 Tj. w temacie. Chce troche mocniej pohamowac, nie mam zamairu zmieniac piasty w przednim kole i kupowac tarczówki, to se wymyslilem,ze hydrauliczne szczeki Magury to coś dla mnie. Mam na oku HS22 albo HS33, szukam tylko odpowiedniej ceny Czy to wogole ma sens, czy sila bedzie duzo wieksza od AVID SD7? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tichy Napisano 3 Września 2006 Udostępnij Napisano 3 Września 2006 Co prawda z hsami nie miałem nigdy do czynienia, ale z tego co wyczytałem na tym i innych forach to lepszym rozwiązaniem będzie jednak wymiana przedniej piasty i kupno tarczówki. Hsy mają większą siłę i lepszą modulację od sdków, ale są ciężkie (w razie czego jest odchudzona wersja, sprawdź sobie na stronie magury). Niestety przy zasyfionych obręczach -- tak jak wszystkie szczękowce -- tracą na skuteczności. O ile mnie pamięć nie myli to Skrzynia miał hs33 i był z nich zadowolony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dayus Napisano 3 Września 2006 Autor Udostępnij Napisano 3 Września 2006 Czytałem,to Skrzynia dosyc duzo wie o Magurach i pewnie je mial Mam bardzo malutka przednia piastę, początkowo nie pomyslalem o tarczowkach,a teraz mnie naszlo na cos mocniejszego. Za drogo by mnie tarczówka przyszla... musialbym poskładac cale nowe koło. Poniewaz mam srebrne obrecze, a pod tarcze z waga ok 430g nie ma nic taniego i srebrnego, szprychy musialbym kupic krótsze, nie wiem,czy cieniowane moglyby zostac(to samo tyczy sie alu nypli). Piasta rowniez duzo ciezejsza i pod tarcze... Jedyny pomysł jaki wymyslilem to HS33, jak beda złe to mozna je zawsze sprzedac i zostac przy SD7 i dokupic okładziny XTR http://allegro.pl/item123749374_magura_hs_...line_przod.html kupiłem, jak bedzie zły to sie go sprzeda. Ciekawe o ile rower przytuje. Aktualnie mam FR5+SD7+PancerzAccenta i jakaś linka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 3 Września 2006 Udostępnij Napisano 3 Września 2006 hs 22 - to model srednio zaawansowany. hs 33 rozni sie konstrukcja tloka (w klamce i w cylindrze - ma przez to wieksza sile hamowania) i ma regulacje ustawienia klockow wzgledem obreczy (hs 22 chyba nie) nowe boostery magury sa paskudne. i nie bardzo jak dla mnie spelnaiaja swoja role - poprzednie boostery powodowaly ze widelec i rama nie byly rozginane - ten nie pomaga wlasciwie w niczym. zalety magur to zupelna wlasciwie bezawaryjnosc (widzialem kiedys 10 letnia magure ktora miala nieszczelny tlok - dopiero po takim czasie), bardzo duza trwalosc okladzin - nawet przy intensywnej eksploatacji nawet rok. (przy 6 - 7 tys km rocznie), dobra dozowalnosc - przez hydraulike, bardzo latwa serwisowalnosc - choc jest wlasciwie zbedna jesli raz sie ten hamulec ustawi i odpowietrzy. ja osobiscie nie odczuwalem slabniecia hamulcow w mokrych warunkach. minusy - ciezko chodzaca klamka - tarczowki ktore mam chodza bardzo lekko. poza tym innych nie widze bo waga jest dla mnie drugorzedna. uzywalem hs 22 przez rok - zmienilem je tylko dlatego ze zachcialo mi sie tarcz. kupilem tarcze magury - mimo ze tez sa tej firmy - nie bylo porownania. hs byl duzo lepszy. nie wiem jak hamuja twoje avidy - ja bym chyba wybral magury. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skrzynia Napisano 3 Września 2006 Udostępnij Napisano 3 Września 2006 hs 33 rozni sie konstrukcja tloka (w klamce i w cylindrze - ma przez to wieksza sile hamowania) i ma regulacje ustawienia klockow wzgledem obreczy (hs 22 chyba nie) HS-22 też ma regulację - jest w klamce śrubka na imbus 1mm. Magurki są ogólnie fajne (trochę o nich pisałem, w razie czego jest wyszukiwarka) ale pamiętaj, że ważą swoje - są wagi na wieght-weenies. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dayus Napisano 3 Września 2006 Autor Udostępnij Napisano 3 Września 2006 Wyliczyłem,ze rower na tej wymianie zgrubnie o ok. 175-180g. Tarczówka tez swoje waży, jak i piasta (z reszta juz predzej pisałem,ze to by mnie zbyt duzo wyszło) a potrzebowałem wiekszej siły hamowania, po ostatnim wypadzie w góry, choc na tył taka Magurka to tez nie jest zły pomysł ale wtedy musialbym szukac czegos by rower ważył max. 10,5kg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 4 Września 2006 Udostępnij Napisano 4 Września 2006 Wyliczyłem,ze rower na tej wymianie zgrubnie o ok. 175-180g. Tarczówka tez swoje waży, jak i piasta (z reszta juz predzej pisałem,ze to by mnie zbyt duzo wyszło) a potrzebowałem wiekszej siły hamowania, po ostatnim wypadzie w góry, choc na tył taka Magurka to tez nie jest zły pomysł ale wtedy musialbym szukac czegos by rower ważył max. 10,5kg jak wiekszosc ludzi dla mnie przesadzasz z waga. posadzilbym cie na rower ktory wazy 10.2 i 10.5 tak bys nie wiedzial jaka jest roznica i kazal ci sie przejechac. jestem pewien ze roznicy nie zauwazylbys. malo kto pamieta ze przyjemnosc z jazdy, jakosc pracy sprzetu i jego bezawaryjnosc maja olbrzymi wplyw na to w jakim tempie sie poruszasz i z jakim skutkiem. to tak jak z bardzol lekkimi detkami na ktorych co chwile lapie sie kapcie. ile tracisz/ ile zyskujesz jesli nie musisz zmieniac ich ciagle - gdy sa ciezsze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dayus Napisano 4 Września 2006 Autor Udostępnij Napisano 4 Września 2006 Wiesz... na kolach to jest duza roznica! Mailem poprzedni kompet kol na Dh19 i na nich jezdzilem,vbo chcialem troche poskakać, teraz wlozylem znów MAVIC X221 (komplet 1,55kg) i rózncie czuc, bardzo... nie wspomne juz jak siade na kumpla rower,jego same obrecze waza ok. 600g(DM18). Różnica jest!!! Nastepna sprawa jest,to,ze akurat chce miec 10,5kg i nic wiecej, a to czy Tobie sie wydaje,czy przesadzam,czy nie,to juz nie Twoja sprawa. Mój rower, mój konfig. Detki mam w miare normlane 130g, źle nie ma, tylna oponka 560g, wiec tez jest dosyc gruba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mooncycle Napisano 4 Września 2006 Udostępnij Napisano 4 Września 2006 ale przeciez rower nie nabierze masy na kola wiec w czym problem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dayus Napisano 5 Września 2006 Autor Udostępnij Napisano 5 Września 2006 Jak naciskam klamke w hamulcu,a tłoczki nie wysuwaja sie równo tzn,ze hamulec jest zajechany,czy zapowietrzony? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
intermis Napisano 12 Października 2006 Udostępnij Napisano 12 Października 2006 To że tłoczki nie wysuwają się równomiernie to jest normalne w Magurach, kiedy jeden klocek lekko dotknie obręczy to wtedy drugi się wysunie i wtedy łapią oba równomiernie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szakq Napisano 12 Października 2006 Udostępnij Napisano 12 Października 2006 co do trwalosci magurowych klockow to podobno az tak rozowo nie jest w bikeboard byl kiedys test wlasnie HS22 i tam nazekal tester ze klocki po 70zł a komplet zajechal w jeden blotny dzien down hillu i w koncu skonczylo sie na ceramicznych obreczach i klockach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paviarotti Napisano 12 Października 2006 Udostępnij Napisano 12 Października 2006 Ja tam bym pozostał na Twoim miejscu przy Avidach. Dużej różnicy przy przesiadce na Magury nie uzyskasz - lepsza modulacja na pewno. Dojdzie za to wagi. Tak jak było to na jednej ze stronek trialowych - dobra v-ka nie jest gorszą od Magury - na pewno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dayus Napisano 12 Października 2006 Autor Udostępnij Napisano 12 Października 2006 Jednak zostalem przy AVIDach, dlatego mam do sprzedania Magury Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.