Skocz do zawartości

[Piasta] Tył - wymiana Deore XT M775


micropoint

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć

 

Tylna piasta Deore XT M775 umarła (i bardzo dobrze). Potrzebuję jakiejś alternatywy (chyba nie mam zamiaru inwestować w taką samą piastę) ale szczerze powiem ciężko coś znaleźć ponieważ piasta miałaby być zamontowana do obręczy Deore XT WH-M775, musi mieć 24 otwory, centerlock i możliwość zamontowania kasety Deore XT CS-M770 11-32T (9 speed). Cena do około 400 zł.

 

Czy jesteście w stanie zaproponować cokolwiek?

 

Alternatywnie może warto się po prostu rozejrzeć za całym kołem?

 

 

pozdrawiam

Napisano

Ta piasta jest na proste szprychy? Mocowanie qr czy 142/12mm? Tak sie sklada ze przypadkowo mam piaste novateca 24h na proste szprychy 142/12mm center lock, mozliwe tez ze da rade ja przerobic na qr

Napisano

wygląda na to że nawet szprychy by spasowały, sprawdzę czy mogę wymienić oś z 142/12mm na 9mm, bo taką masz. Myślę że się uda, jutro potwierdze ;)

Za piastę chciałbym 350zł - piasta nowa z gwarancją 24msc

Pozdrawiam

Napisano

rzeczywiście masz racje, czyli ta piasta faktycznie odpada i jedynie shimano dedykowane pod te koła będą się nadawac

 

Napisano

Dzięki za komentarze. Też mi się wydaje że lepiej cale koło kupić. Trzeba bedzie chtba zwiększyć nieco budżet.

 

Czy mógłbym liczyć na wasze propozycje? Fajnie byłoby zostać przy kole z serii deore xt bo cały osprzęt jest z tej grupy ale nie upieram się. Ważne by było to w miarę solidne koło.

 

Pozdrawiam :)

Napisano

Piasta DT SWISS 350 tył centerlock

obręcze dt swiss fr 520 (27.5) 

szprychy dt swiss competition

nyple dt mosiężne

 

 

będzie bomba,polecam

 

Napisano

Radomir: Poprzednia piasta dorobiła się wzerow.

BulletTime: Masz na myśli piastę FH-DT031?

Coś nie mogę się doszukać tej obręczy podanej przez Ciebie :)

Napisano

A co sądzicie i kołach deore xt wh-m785 lub m788? Zastanawiam się czy nie kupić od razu całego koła. Cenowo zmieszcze się w przedziale cenowym ale z drugiej strony pozostanę zapewne przy tych samych problemach związanych z potencjalnymi luzami.

Napisano

 

 

Cenowo zmieszcze się w przedziale cenowym ale z drugiej strony pozostanę zapewne przy tych samych problemach związanych z potencjalnymi luzami.

Dokładnie, tak to już jest z systemowymi kołami, drobna awaria jednego elementu = albo wysokie koszta naprawy, albo brak możliwości naprawy. Najlepsze koła to indywidualne projekty z części ogólnodostępnych i standardowych.

Napisano

Cześć

 

Tylna piasta Deore XT M775 umarła (i bardzo dobrze). Potrzebuję jakiejś alternatywy (chyba nie mam zamiaru inwestować w taką samą piastę) ale szczerze powiem ciężko coś znaleźć ponieważ piasta miałaby być zamontowana do obręczy Deore XT WH-M775, musi mieć 24 otwory, centerlock i możliwość zamontowania kasety Deore XT CS-M770 11-32T (9 speed). Cena do około 400 zł.

 

Czy jesteście w stanie zaproponować cokolwiek?

 

Alternatywnie może warto się po prostu rozejrzeć za całym kołem?

 

 

pozdrawiam

Kup FH-M775 i zrób przeszczep wnętrzności.

 

Swoją drogą - mam te same koła i piasty do ubiegłego roku były bezawaryjne. Na jesieni przy standardowym serwisie zauważyłem, że w bębenku poszła jedna zapadka (od zapadki oderwała się taka malutka chorągiewka, w której rowek wpada sprężynka), to jedyna awaria tej piasty. Jakieś trzy lata temu pękła mi jedna szprycha z tyłu od strony kasety i to by było wszystko. Jak dla mnie są to bardzo odporne koła, wytrzymały pode mną chyba 5 lat startów i na razie od roku jeżdżą w treningówce. Piasty trzeba co roku rozebrać, wyczyścić, nasmarować, ja to robiłem nawet po każdym wyścigu w błocie. Zajmuje to raptem 15 minut na koło, o ile nie rozbieramy bębenka, bo wtedy na sam bębenek pół godziny (72 mikroskopijne kulki...). Przy dużej dozie wprawy serwis przedniej piasty dałoby się zrobić w 5, góra 10 minut, tam są wianki, nie trzeba układać kulek, szybko idzie :)

Napisano

No ja przez 4 lata nie miałem w ogóle problemów z tymi kołami choć katowałem rower dość mocno. Problemy pojawiły się jakiś czas temu gdy nie odnotowałem luzu który się pojawił z tyłu i jeździłem tak jakiś czas aż stożek padł. Od tego czasu musiałem bacznie zwracać uwagę czy coś się nie dzieje. W sumie to najbardziej pasowałoby mi kupić gotowe koło założyć oponę i jechać pomijając dodatkowy koszt w postaci zlecenia zaplecenia koła. WH-M775 w Polsce są raczej już nie do dostania więc chyba jedyne co mi pozostaje to deore xt wh-m785 lub m788. Dobrze myślę że różnica między nimi to średnica ośki (9mm dla 

i 12 mm dla WH-M788)? Jeśli tak to w grę wchodzą tylko WH-M775.

Napisano

Dzięki kporys. Będzie jednak problem bo licho z dostępnością tylnego koła wh-m785. Shimano wycofało ze sprzedaży a w sklepach internetowych na terenie polski są tylko koła przednie. Nie zostaje mi nic innego by poprosić was o pomoc w doborze zestawu obręcz-piasta (centerlock, oś 9mm)-szprychy aby wraz z zapleceniem zmieścić się w 650 zł. Kilka postów wyżej była już jedna propozycja od BulletTime ale przekracza ona mój budżet a ja przyznam się że akurat w tym temacie jestem zielony. Stawiam raczej na wytrzymałość i niezawodność (waga jest sprawą drugorzędową).

 

pozdrawiam

Napisano

przeciez ta wtb  kom obręcz ponad 350 zł kosztuje..... nie lepiej dt swiss fr 570? jest tańsza i mocniejsza...waga zestawu dla autora ma znaczenie 2rzędne

piasta kosztuje 450 =razem 800

reszta tak samo 

 

więc proponuje dt swiss 350   550 zł

dt swiss fr570-205 zł 

więc 755 zł

pozdrawiam 

 

 

Napisano

Nie wiem gdzie ty masz tę piastę za 450zł, ja znajduję na szybko za 329. Obręcz nie jest tania, ale jest bardzo dobra. Sam ważę 95kg i doskonale się pode mną sprawdza na maratonie itp. wariacjach. Za drogo i za słabo? To WTB Frequency, ta jest zakładana często na tył w FR czy innym DH wespół właśnie z KOM na przodzie.

FR570 powiadasz? Widziałeś jej wagę i szerokość? Zdecydowanie wolał bym lżejsze i droższe obręcze niż piastę. Idąc twoim tokiem rozumowania, to można zbudować koła 1,5kg bo waga nie jest ważna.

Napisano

 arnii220

 

ja tam wolę piastę która mnie prawdopodobnie nie zawiedzie niż obrecz niby am o wadze obręczy do xc

piasta dt ma ratchet - to juz wystarczy dla mnie by był giga na plus po tym jak zniszczyłem 4 piasty na tzw pieski

dodatkowo jakość wykonania jej jest b. dobra

 

 

 

wiem jaka jest fr570 bo sam takowa mam na tyle - i bardzo ją sobie chwale :szerokość słuszna i waga 590 mnie nie przeraza

dopuszczalna waga 130 kg ,dla mnie bomba

sam ważę 107 kg a z ekwipunkiem do 120 wiec idealnie

 

waga ma duże znaczenie dla wszystkich scigantów-do których jak mniemam zaliczasz się i Ty

autor do wagi nie ma zastrzezeń

 

Napisano

Ja wiem, że ta piasta dt350 jest ok, ale ja mam i tak do niej ale czyli alu bębenek. Zrażony jestem na maksa do tego elementu piast, to nie jest trwałe. Do tego alu oś jak domniemam w dt, to też potencjalny element ktory może się skrzywić. Novateca można złożyć odrazu na osi 10x135 a to wzrost sztywności względem qr.

 

Zniszczyłeś te nowe piasty Novateca czy stare 712/812? To ogromna różnica w budowie na plus tych nowych.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...