micropoint Napisano 7 Maja 2016 Napisano 7 Maja 2016 Cześć Tylna piasta Deore XT M775 umarła (i bardzo dobrze). Potrzebuję jakiejś alternatywy (chyba nie mam zamiaru inwestować w taką samą piastę) ale szczerze powiem ciężko coś znaleźć ponieważ piasta miałaby być zamontowana do obręczy Deore XT WH-M775, musi mieć 24 otwory, centerlock i możliwość zamontowania kasety Deore XT CS-M770 11-32T (9 speed). Cena do około 400 zł. Czy jesteście w stanie zaproponować cokolwiek? Alternatywnie może warto się po prostu rozejrzeć za całym kołem? pozdrawiam
dawid Napisano 7 Maja 2016 Napisano 7 Maja 2016 Ta piasta jest na proste szprychy? Mocowanie qr czy 142/12mm? Tak sie sklada ze przypadkowo mam piaste novateca 24h na proste szprychy 142/12mm center lock, mozliwe tez ze da rade ja przerobic na qr
micropoint Napisano 7 Maja 2016 Autor Napisano 7 Maja 2016 Szprychy proste. Co do mocowania to może ten pdf Ci odpowie bo ja przyznam że nie wiem https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiCuNyh6cfMAhWEWywKHa4oCSUQFggvMAE&url=http%3A%2F%2Fsi.shimano.com%2Fphp%2Fdownload.php%3Ffile%3Dpdf%2Fev%2FEV-WH-M775-R-2769B.pdf&usg=AFQjCNHdo_5XOmQHl_NInvNkJHLz0jVy4g
dawid Napisano 7 Maja 2016 Napisano 7 Maja 2016 wygląda na to że nawet szprychy by spasowały, sprawdzę czy mogę wymienić oś z 142/12mm na 9mm, bo taką masz. Myślę że się uda, jutro potwierdze Za piastę chciałbym 350zł - piasta nowa z gwarancją 24msc Pozdrawiam
radomir82 Napisano 7 Maja 2016 Napisano 7 Maja 2016 Tam idą specjalne szprychy z dwoma nyplami, a raczej piasta ma niestandardowe otwory, także wątpię żeby udało się to ogarnąć na standardowej piaście bez czasochłonnego rzeźbienia. Lepiej rozglądnąć się za nowym kołem. https://www.rowertour.com/p/19695/shimano-szprycha-270-272mm-do-wh-m770-m775
dawid Napisano 7 Maja 2016 Napisano 7 Maja 2016 rzeczywiście masz racje, czyli ta piasta faktycznie odpada i jedynie shimano dedykowane pod te koła będą się nadawac
micropoint Napisano 7 Maja 2016 Autor Napisano 7 Maja 2016 Dzięki za komentarze. Też mi się wydaje że lepiej cale koło kupić. Trzeba bedzie chtba zwiększyć nieco budżet. Czy mógłbym liczyć na wasze propozycje? Fajnie byłoby zostać przy kole z serii deore xt bo cały osprzęt jest z tej grupy ale nie upieram się. Ważne by było to w miarę solidne koło. Pozdrawiam
BulletTime Napisano 7 Maja 2016 Napisano 7 Maja 2016 Piasta DT SWISS 350 tył centerlock obręcze dt swiss fr 520 (27.5) szprychy dt swiss competition nyple dt mosiężne będzie bomba,polecam
micropoint Napisano 7 Maja 2016 Autor Napisano 7 Maja 2016 Radomir: Poprzednia piasta dorobiła się wzerow. BulletTime: Masz na myśli piastę FH-DT031? Coś nie mogę się doszukać tej obręczy podanej przez Ciebie
BulletTime Napisano 7 Maja 2016 Napisano 7 Maja 2016 http://www.dt4you.pl/disc-1299-rtfr5765032s011299-p-1807.html?osCsid=fb7c5159d9e7d5de13caf097a59db6a3 Tu jest A piasta taka http://www.dt4you.pl/dbcl-h350icqar32sa4685s-p-1494.html?osCsid=fb7c5159d9e7d5de13caf097a59db6a3 Lub jesli masz 12 mm x142 mm w ramie to ra wersja z truaxle
micropoint Napisano 7 Maja 2016 Autor Napisano 7 Maja 2016 Za drogo mnie wyjdzie ten układ:/ Jeszcze szprychy i ktoś to musi zaplesc. Myślę że max pułap to około 600-650 zl
radomir82 Napisano 7 Maja 2016 Napisano 7 Maja 2016 Radomir: Poprzednia piasta dorobiła się wzerow. Jeżeli wżery są na lewej misce to rzeczywiście pozamiatane.
micropoint Napisano 8 Maja 2016 Autor Napisano 8 Maja 2016 A co sądzicie i kołach deore xt wh-m785 lub m788? Zastanawiam się czy nie kupić od razu całego koła. Cenowo zmieszcze się w przedziale cenowym ale z drugiej strony pozostanę zapewne przy tych samych problemach związanych z potencjalnymi luzami.
Arni220 Napisano 9 Maja 2016 Napisano 9 Maja 2016 Cenowo zmieszcze się w przedziale cenowym ale z drugiej strony pozostanę zapewne przy tych samych problemach związanych z potencjalnymi luzami. Dokładnie, tak to już jest z systemowymi kołami, drobna awaria jednego elementu = albo wysokie koszta naprawy, albo brak możliwości naprawy. Najlepsze koła to indywidualne projekty z części ogólnodostępnych i standardowych.
Kolmark Napisano 9 Maja 2016 Napisano 9 Maja 2016 Cześć Tylna piasta Deore XT M775 umarła (i bardzo dobrze). Potrzebuję jakiejś alternatywy (chyba nie mam zamiaru inwestować w taką samą piastę) ale szczerze powiem ciężko coś znaleźć ponieważ piasta miałaby być zamontowana do obręczy Deore XT WH-M775, musi mieć 24 otwory, centerlock i możliwość zamontowania kasety Deore XT CS-M770 11-32T (9 speed). Cena do około 400 zł. Czy jesteście w stanie zaproponować cokolwiek? Alternatywnie może warto się po prostu rozejrzeć za całym kołem? pozdrawiam Kup FH-M775 i zrób przeszczep wnętrzności. Swoją drogą - mam te same koła i piasty do ubiegłego roku były bezawaryjne. Na jesieni przy standardowym serwisie zauważyłem, że w bębenku poszła jedna zapadka (od zapadki oderwała się taka malutka chorągiewka, w której rowek wpada sprężynka), to jedyna awaria tej piasty. Jakieś trzy lata temu pękła mi jedna szprycha z tyłu od strony kasety i to by było wszystko. Jak dla mnie są to bardzo odporne koła, wytrzymały pode mną chyba 5 lat startów i na razie od roku jeżdżą w treningówce. Piasty trzeba co roku rozebrać, wyczyścić, nasmarować, ja to robiłem nawet po każdym wyścigu w błocie. Zajmuje to raptem 15 minut na koło, o ile nie rozbieramy bębenka, bo wtedy na sam bębenek pół godziny (72 mikroskopijne kulki...). Przy dużej dozie wprawy serwis przedniej piasty dałoby się zrobić w 5, góra 10 minut, tam są wianki, nie trzeba układać kulek, szybko idzie
micropoint Napisano 9 Maja 2016 Autor Napisano 9 Maja 2016 No ja przez 4 lata nie miałem w ogóle problemów z tymi kołami choć katowałem rower dość mocno. Problemy pojawiły się jakiś czas temu gdy nie odnotowałem luzu który się pojawił z tyłu i jeździłem tak jakiś czas aż stożek padł. Od tego czasu musiałem bacznie zwracać uwagę czy coś się nie dzieje. W sumie to najbardziej pasowałoby mi kupić gotowe koło założyć oponę i jechać pomijając dodatkowy koszt w postaci zlecenia zaplecenia koła. WH-M775 w Polsce są raczej już nie do dostania więc chyba jedyne co mi pozostaje to deore xt wh-m785 lub m788. Dobrze myślę że różnica między nimi to średnica ośki (9mm dla i 12 mm dla WH-M788)? Jeśli tak to w grę wchodzą tylko WH-M775.
micropoint Napisano 9 Maja 2016 Autor Napisano 9 Maja 2016 Dzięki kporys. Będzie jednak problem bo licho z dostępnością tylnego koła wh-m785. Shimano wycofało ze sprzedaży a w sklepach internetowych na terenie polski są tylko koła przednie. Nie zostaje mi nic innego by poprosić was o pomoc w doborze zestawu obręcz-piasta (centerlock, oś 9mm)-szprychy aby wraz z zapleceniem zmieścić się w 650 zł. Kilka postów wyżej była już jedna propozycja od BulletTime ale przekracza ona mój budżet a ja przyznam się że akurat w tym temacie jestem zielony. Stawiam raczej na wytrzymałość i niezawodność (waga jest sprawą drugorzędową). pozdrawiam
Arni220 Napisano 9 Maja 2016 Napisano 9 Maja 2016 Proponuję zestaw podobny do mojego: Obręcz WTB KOM i25 Piasta Novatec 882 (bo stalowy bębenek i oś) szprychy DT Competition, nyple mosiądz.
BulletTime Napisano 9 Maja 2016 Napisano 9 Maja 2016 przeciez ta wtb kom obręcz ponad 350 zł kosztuje..... nie lepiej dt swiss fr 570? jest tańsza i mocniejsza...waga zestawu dla autora ma znaczenie 2rzędne piasta kosztuje 450 =razem 800 reszta tak samo więc proponuje dt swiss 350 550 zł dt swiss fr570-205 zł więc 755 zł pozdrawiam
Arni220 Napisano 9 Maja 2016 Napisano 9 Maja 2016 Nie wiem gdzie ty masz tę piastę za 450zł, ja znajduję na szybko za 329. Obręcz nie jest tania, ale jest bardzo dobra. Sam ważę 95kg i doskonale się pode mną sprawdza na maratonie itp. wariacjach. Za drogo i za słabo? To WTB Frequency, ta jest zakładana często na tył w FR czy innym DH wespół właśnie z KOM na przodzie. FR570 powiadasz? Widziałeś jej wagę i szerokość? Zdecydowanie wolał bym lżejsze i droższe obręcze niż piastę. Idąc twoim tokiem rozumowania, to można zbudować koła 1,5kg bo waga nie jest ważna.
BulletTime Napisano 9 Maja 2016 Napisano 9 Maja 2016 arnii220 ja tam wolę piastę która mnie prawdopodobnie nie zawiedzie niż obrecz niby am o wadze obręczy do xc piasta dt ma ratchet - to juz wystarczy dla mnie by był giga na plus po tym jak zniszczyłem 4 piasty na tzw pieski dodatkowo jakość wykonania jej jest b. dobra wiem jaka jest fr570 bo sam takowa mam na tyle - i bardzo ją sobie chwale :szerokość słuszna i waga 590 mnie nie przeraza dopuszczalna waga 130 kg ,dla mnie bomba sam ważę 107 kg a z ekwipunkiem do 120 wiec idealnie waga ma duże znaczenie dla wszystkich scigantów-do których jak mniemam zaliczasz się i Ty autor do wagi nie ma zastrzezeń
Arni220 Napisano 9 Maja 2016 Napisano 9 Maja 2016 Ja wiem, że ta piasta dt350 jest ok, ale ja mam i tak do niej ale czyli alu bębenek. Zrażony jestem na maksa do tego elementu piast, to nie jest trwałe. Do tego alu oś jak domniemam w dt, to też potencjalny element ktory może się skrzywić. Novateca można złożyć odrazu na osi 10x135 a to wzrost sztywności względem qr. Zniszczyłeś te nowe piasty Novateca czy stare 712/812? To ogromna różnica w budowie na plus tych nowych.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.