jedrzej1986 Napisano 6 Maja 2016 Napisano 6 Maja 2016 Hejka dwa dni temu wpadł mi w ręce rower dla mojej lubej: Gazelle Esprit. Jest bardzo zaniedbany i wymaga sporo pracy. Jedną ze spraw, którą trzeba załatwić to przerzutka, nigdy wcześniej nie miałem roweru z biegami w piaście i stąd moje pytanie: Co to za przerzutka (firma), czy powinno to tak wyglądać i czy da się to naprawić czy nastawić się na wymianę. http://www.fotosik.pl/zdjecie/a228a4e53493ed3e http://www.fotosik.pl/zdjecie/76b3586e91c6aec0 http://www.fotosik.pl/zdjecie/509b8d3e2896434f http://www.fotosik.pl/zdjecie/64a2419c25dae65c http://www.fotosik.pl/zdjecie/d9b3fe31d9d342b9 _____________________________________
emremigiusz Napisano 6 Maja 2016 Napisano 6 Maja 2016 Tych piast jest mało w porównaniu z siedmiobiegowymi tej firmy,Sachs,Sram,to to samo,Sram przeją Sachsa. Piasta może być sprawna,lecz zazwyczaj pada klickbox,to te plastikowe pudełko z prawej strony piasty na ośce,z nim w tych piastach jest największy problem,piasta w stanie spoczynku to drugi bieg,dopiero po wepchnięciu jednego z popychaczy jest jedynka,gdzie w siódemce spoczynek jest na jedynce. Powinien być jeszcze taki czerwony plastik który przychodzi na ośkę,naprowadzający klickboxa.
Kiciok Napisano 6 Maja 2016 Napisano 6 Maja 2016 Miałem kiedyś piastę Sachs Pentasport 7 - tak samo to działało. Linka w zamkniętym pancerzu. Ogólnie działało to super... żadnego plastiku naprowadzającego nie było. Grunt to dobrze trafić zakładając przerzutkę. Miałem to ze 3 lata i było bezobsługowe.
emremigiusz Napisano 6 Maja 2016 Napisano 6 Maja 2016 Kiciok-no to jesteś w czepku urodzony,bo to szajbka w zasadzie niezbędna,trzyma w jednej pozycji popychacz rurkę.
Kiciok Napisano 6 Maja 2016 Napisano 6 Maja 2016 Ja cały komplet dostałem z roweru, który szedł do kasacji po wypadku. Dlatego możliwe, że tego nie miałem, ale piasta działała ogólnie bezproblemowo, wszystkie 7 biegów. Jak na tamte czasy to pamiętam, że dało radę nawet na tylnym kole jeździć na tym
emremigiusz Napisano 6 Maja 2016 Napisano 6 Maja 2016 W istocie da się bez tego jeździć,ale nie mąćmy ludziom w głowach
jedrzej1986 Napisano 7 Maja 2016 Autor Napisano 7 Maja 2016 Dzięki serdeczne za odpowiedzi, kupuję zatem przerzutkę kompletną i zabieram się do pracy.
Hetman Napisano 9 Maja 2016 Napisano 9 Maja 2016 No, tego... A co nie działa? Że chcesz kupować i wymieniać wszystko ?
Kiciok Napisano 9 Maja 2016 Napisano 9 Maja 2016 Zapewne skrzywiony "bolec" od piasty + wyrobiony środek przerzutki, który powinien trzymać ten bolec... z tą przerzutką jest taki myk, że mocując ją, trzeba trafić idealnie. Wspomniany czerwony plastik miał to zapewne ułatwiać, a nie mając go, trzeba się trochę pomęczyć. Plus jest taki, że jak już się natrafi, to potem jest to bezobsługowe.
jedrzej1986 Napisano 9 Maja 2016 Autor Napisano 9 Maja 2016 Ano jest dokładnie jak pisze Kiciok bolec od piasty jest skrzywiony. Widziałem na allegro i na ebayu niemieckim przerzutki kompletne łącznie z tym czerwonym plastikiem. Ale może powinienem wymienić też piastę? Bo cholera wie w jakim to wszystko jest stanie.
Kiciok Napisano 9 Maja 2016 Napisano 9 Maja 2016 Skoro chcesz to wymieniać, to próbowałeś po prostu delikatnie naprostować i założyć przerzutkę? Jeśli nie masz nic do stracenia, to warto spróbować. Jeśli Ci się uda, to zostanie sporo w kieszeni, bo te piasty wcale takie tanie nie są + trzeba by wtedy od nowa zapleść koło.
jedrzej1986 Napisano 9 Maja 2016 Autor Napisano 9 Maja 2016 No nie próbowałem ale w sumie warto spróbować, tylko pytanie czy bez tego czerwonego dyngsa będzie działać?
Kiciok Napisano 9 Maja 2016 Napisano 9 Maja 2016 Tak jak wyżej Ci pisałem, miałem oryginał sachs pentasport i działało bez tego plastiku, więc i Tobie powinno.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.