Skocz do zawartości

[rower] Kross Level B8 RIO do maratonów ?


Ursus12

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć ! 

 

Nadszedł czas wymienić moje wysłużone 26 cali  od Meridy (Matts TFS 500-D) i przesiąść się na coś lepszego. Jako, że na MTB jeżdżę głównie w maratonach w oko wpadła mi limitowana seria Kross-a B8 RIO.http://www.kross.pl/pl/2016/mtb-xc-29/level-b8-rio Rower - wydaje mi się - ze sportowym zacięciem na bazie B8 jednak z innym napędem i chyba nieco bardziej "agresywnie" zestrojony. Proszę o opinie bardziej doświadczonych forumowiczów czy  jest wart swojej ceny (może uda się wywalczyć jakąś zniżkę :) oraz na co zwrócić uwagę. Dodam, że to będzie moje pierwsze duże koło, no i trochę boje się czy noga wyrobi na 1-11.. ? Czy jest coś ciekawego w zakresie 4,5-5K na co warto zwrócić uwagę do maratonu ? Budżet mam raczej nieprzekraczalny, szczególnie  że dojdą jeszcze pedały...

Edytowane przez Ursus12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, po co wyścigowy napęd do nie całkiem wyścigowego roweru, napęd B8 jest bardziej uniwersalny.


Zwykły B8 lepszy i tańszy ;) Ma korbę dwublatową i cały GX, a nie NX ;)

 

 

Edytowane przez Rulez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Ale za to ma Rio w nazwie :-) Ciekawe czy chociaż za ta kasę ma amor z rurą trapper,czy taka sama ściema jak w B7???

 

 

RIO w nazwie robi mi całkowicie nic :) wolałbym zwykłe malowanie bez papug na ramie :), ale czy oprócz napędu nie różnią się też amortyzatorami:

W RIO jest Rock Shox Recon Silver TK

w B8 Rock Shox Recon Silver Air

 

 czy jest to ten sam amor tylko nieco inaczej nazwa zapisana ? W materiałach piszą, że Silver TK jest w RIO w wersji tapered. 

 

Co do  jazdy, to na obecnym sprzęcie błąkam się w okolicach 4, lub gdy mam gorszy dzień 5 sektora. Zmieniając więc na 29'' mam cichą nadzieję na delikatną poprawę. A przynajmniej nie da się już zwalać winy na sprzęt i trzeba będzie wziąć się na poważnie za ćwiczenie nogi :) :)

 

 

 

michalj2

Napisano wczoraj, 15:08

Ma naped 1x11 i jest dobry dla ambitnego amatora. Pewnie z cena tez da sie troche zejsc bo inaczej Grand Canyon 6.9 wydaje sie troche lepsza propozycja.

 

 

Grand Canyon AL SL 6.9 https://www.canyon.com/pl/mtb/grand-canyon/2016/grand-canyon-al-6-9.html jest rzeczywiście niezłą alternatywą, szczególnie jeżeli nie kłamią z wagą. Ponad 1,5kg lżej od Kross-a to bardzo dużo ! Ehh tylko te terminy zniechęcają, no i jednak SRAM trochę bardziej kusi niż Shimano...

Edytowane przez Ursus12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje zdanie jest takie, 1x11 dla amatora to przesada. Widziałem ostatnio co robili tacy właśnie przyodziani w nowoczesny napęd 1xX. Pierwsza z brzegu stromsza górka i pchanko. Nie ma się co oszukiwać, takie napędy same nie jadą, trzeba mieć do nich nogi ze stali lub startować na total płaskich maratonach.

 

Opony Rapid Rob chyba nie występują w formie zwijanych, jak do ścigania to do wymiany. Można zostawić na treningi, ale na zawody wymiana, wozić zbędne 500g bez sensu. 

Obręcze, 19mm i ponad 500g, dla mnie do wymiany. Taka waga akceptowalna ale przy szerokości 25mm, a nie 19. 19mm jest obecnie dobre do crosa, a nie MTB.

 

Czy Grand Canyon ciekawszy do ścigania? Korba 40/30/22 raczej zbędna, ale łatwa do przerobienia w 36/22. Kół nie znam, nie wiem ile ważą obręcze. Reszta pewnie to samo, fajniejsze opony, XK 2.2 RS świetnie nadadzą się do ścigania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

W RIO jest Rock Shox Recon Silver TK w B8 Rock Shox Recon Silver Air czy jest to ten sam amor tylko nieco inaczej nazwa zapisana ? W materiałach piszą, że Silver TK jest w RIO w wersji tapered.

To jest ten sam amor , tylko Kross sobie inaczej nazwał. A co do tapera to nie byłbym tego taki pewny , na ich stronie dla B7 i B8 również piszą ze jest taper a w realu wyszło że nie (ktoś z forum ostatnio takiego kupił i tapera niet).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje zdanie jest takie, 1x11 dla amatora to przesada. Widziałem ostatnio co robili tacy właśnie przyodziani w nowoczesny napęd 1xX. Pierwsza z brzegu stromsza górka i pchanko. Nie ma się co oszukiwać, takie napędy same nie jadą, trzeba mieć do nich nogi ze stali lub startować na total płaskich maratonach.

 

Opony Rapid Rob chyba nie występują w formie zwijanych, jak do ścigania to do wymiany. Można zostawić na treningi, ale na zawody wymiana, wozić zbędne 500g bez sensu. 

Obręcze, 19mm i ponad 500g, dla mnie do wymiany. Taka waga akceptowalna ale przy szerokości 25mm, a nie 19. 19mm jest obecnie dobre do crosa, a nie MTB.

 

Czy Grand Canyon ciekawszy do ścigania? Korba 40/30/22 raczej zbędna, ale łatwa do przerobienia w 36/22. Kół nie znam, nie wiem ile ważą obręcze. Reszta pewnie to samo, fajniejsze opony, XK 2.2 RS świetnie nadadzą się do ścigania.

 

Dzięki za rzeczowe uwagi. Czyli może w takim razie zwykły Kross Level B8 http://www.kross.pl/pl/2016/mtb-xc-29/level-b8 który jest 500 PLN tańszy a ma 2x10 GX od SRAM-a. Za różnice w cenie natomiast zmiana opon na XK 2.2 RS + ew. jakieś inne obręcze ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym przypadku sprzedał bym całe koła i zbudował nowe. Opony zostaw sobie do treningów, a dokup kolejne, startowe, a czy XK/RK czy np. RoRo/RaRa to już inny temat. Ważne by na zawody masa rotująca była możliwie najlżejsza, bo to przyniesie większy zysk niż wypaśna rama karbonowa czy siodełko 100g lżejsze.

 

Mi osobiście korba też by jeszcze nie pasowała, wolał bym 36/22 z tą kasetą 11/36. Teraz jest trend miękkich przełożeń, a nie twardych. 36:11 jest montowane w wyczynowych rowerach i w zupełności wystarcza amatorowi nie walczącemu i top 10.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym przypadku sprzedał bym całe koła i zbudował nowe. Opony zostaw sobie do treningów, a dokup kolejne, startowe, a czy XK/RK czy np. RoRo/RaRa to już inny temat. Ważne by na zawody masa rotująca była możliwie najlżejsza, bo to przyniesie większy zysk niż wypaśna rama karbonowa czy siodełko 100g lżejsze.

 

Mi osobiście korba też by jeszcze nie pasowała, wolał bym 36/22 z tą kasetą 11/36. Teraz jest trend miękkich przełożeń, a nie twardych. 36:11 jest montowane w wyczynowych rowerach i w zupełności wystarcza amatorowi nie walczącemu i top 10.

 

OK - czyli będę się skłaniał ku zwykłemu B8. Koła postaram się wymienić od razu. Np. na coś takiego ? :) http://allegro.pl/dt-swiss-x1900-29-spline-qr15-142-sh-40-i6179730415.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można tak czytać narzekania co tam komu nie pasuje i niczego nie kupić, na pewno zwykły R8 jest lepszym wyborem niż Rio .

Niestety B8 2016r ( nie R8) nie jest jeszcze dostępny (oficjalnie jest na stronie od grudnia zeszłego roku). KROSS wypuścił wersję RIO którą chce sprzedać (niby przedsprzedaż była) a B8 może pokażą się w przyszłym tygodniu (proszę sprawdzić - brak w sklepach towar na zamówienie, tak samo na np allegro itp; stan na 10-V-2016r). Osobiście wpłaciłem kwotę za B8 PONAD 2 MIESIĄCE TEMU i do dnia dzisiejszego mam brak roweru. Fakt nie w KROSSie ale mogłem się wycofać jednakże żaden sprzedawca firmowy n ie zagwarantował  mi daty dostawy. Jak widać firma KROSS je potentatem rynku w POLSCE i sama dyktuje warunki nie patrząc na klientów. Oczywiście dostałem inne propozycje zamienne(inne rowery różnych firm) jednak osprzęt odbiegał wiele od tego tego co oferuje KROSS. Jeżeli jesteś zdecydowany kupuj KROSA jednak musisz mieć świadomość, że na rower będzie trzeba poczekać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[kross level R7 2016]ja mam moje R7 od 20 kwietnia naprawdę dobry zakup śmiga całkiem nieźle tylko ten amor bez taperu .. Wsadzili tylko bieżnie redukcyjną . Według mnie to ostra ściema jak sądzicie czy sztywność kiery będzie dalej zachowana z tą bieżnią tak jak z taperem. bo mam zamiar reklamować ten amor u krossa ,

nie poto kupuje nowy rower za 4 koła żeby dostać nie to co oferowali co wy na to ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje B8 Rio przyjechało wczoraj. Całkiem spoko. Napęd 1x11 nie taki straszny jak mówią. Amortyzator taper, za to nie dojechał remote lockout. Na 183 cm wzrostu rama 19". Kupiłem Rio, bo zwykłe b8 i b7 nie były dostępne i Kross nie potrafił powiedzieć kiedy będą. Dostałem też ładny rabat w lokalnym sklepie, także nie żałuję.

 

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i tu jest ten myk z czytaniem opisów. Tak naprawdę w specyfikacji Rio nie ma nic o poplocku. Jest na zdjęciu, ale jest też zapis, że konfiguracja może ulec zmianie. W sumie, to nie boli mnie to tak bardzo, tylko, że ta blokada na amorze jest jakaś taka niewygodna w palcach i wygląda jakby czegoś na niej brakowało...

 

228b618ad2fd32bfb97e11f2ee482c33.jpg

 

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u mnie w mieście wisi w sklepie Kross B8 Rio, cena taka że rozważam zakup dla siebie. Kumpel już kupił, dostał ze wszystkimi manetkami, a niby mieszkamy w Polsce B :) Tylko mnie napęd przeraża, bo jednak noga nie taka jak kolegi, ale mam szansę przetestować przed zakupem. Na żywo wygląda fajnie i w tej cenie raczej ciężko będzie o coś lepszego (i przed wakacjami;).

 

P.S. gripy trochę tandetne :)

Edytowane przez xnimac
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby ktoś potrzebował jakiś detal z bliska to śmiało pisać.

 

A jeśli mowa o napędzie, to nie wydaje mi się, żebym miał jakoś wyjątkowo mocną nogę. Powiedziałbym nawet, że poniżej średniej. Pod górkę jest zupełnie normalnie, jak w 3x9. Za to na prostych chyba będę zostawał z tyłu za kumplami z dwiema przerzutkami.

 

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...