Skocz do zawartości

[no tubles] dolewanie mleczka


Arkowal

Rekomendowane odpowiedzi

W zeszyłym tyg odebrałem gotowe koła no tubless z jednego z pobliskich sevisów.Dziś po raz pierwszy miałem okazje wypróbować jazdę bez dętki.Po przejechaniu kilku metrów pierwsze wrążenie na wirażach miałem takie jakby tylna opona miała zaraz spaść z felgi,conajmniej dziwnie.

Po kolejnych kilku km piszę tu o drodzę asfaltowej dopompowałem lekko tylne koło,ale bez zmian.Czy tak już będzie bez zmian i musze się po prostu przyzwyczaić?

Czy do jazdy na twardych nawierzchniach mogę jeszcze dopompować koła?

Jazda w terenie okazała się super:-)Teren droga leśna,wystające korzenie,sporo kamieni itp.Dwa razy chyba lekko dobiłem tylną felgę,ale nic na szczęście się nie stało.Wrażenie bardziej miękkiego roweru,lepsza przyczepność.

Kolejnym pytaniem jest jak po kilku miesiącach mogę dolać mleczka?

Pan w serwisie poinformował mnie,że co 5-6 miesięcy muszę wrócić w celu uzupełnienia wyschniętego mleka.

Chciałbym w przyszłości zakupić lepsza pompkę i samemu zabawić się w uzupełnianie brakującego czy wyschniętego mleka.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
Czy do jazdy na twardych nawierzchniach mogę jeszcze dopompować koła?

Skąd mamy to wiedzieć nie wiedząc na jakim ciśnieniu jeździsz i jakie masz koła, jakie opony?

 

Być może po prostu zrobili Ci to na szybko, nie rozprowadzili dokładnie mleka i lekko ulatuje, być może źle nakleili opaskę na obręcz.

Generalnie po zalaniu kół trzeba je dokładnie wytrząchać tak, aby mleczko było w stanie zakleić wszystkie drobne nieszczelności, ewentualnie jak jeździłeś to po pewnym czasie samo powinno się zalepić.

 

Co do pytania jak dolewać mleczko - zależy od wentylków, nie napisałeś też jakie posiadasz.

Zazwyczaj rdzeń wentyli jest wykręcany i bardzo łatwo przez niego można dolać płynu.

 

Pompka to wystarczy zwykła podłogowa Beto za 40zł, ewentualnie można po taniości zrobić z butelki PET i zaworu zestaw do strzelenia powietrzem w koło, ale nie mogę znaleźć tematu gdzie to było opisane.

 

EDIT: O, jednak znalazłem: http://www.forumrowerowe.org/topic/133063-diy-dopalacz-napelniania-opony-tubeless-lub-zastepnik-kompresora/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Jak wentyle Stana to na pewno mają wykręcane rdzenie przez które można dolewać mleko.

Że Felgi TLR to się domyślam, do określenia maksymalnego ciśnienia musimy wiedzieć co to za obręcz dokładnie i jaki rozmiar opony, być może na obręczy jest naklejka z informacjami o dopuszczalnym ciśnieniu.

 

Zaczynając temat na forum powinieneś podać wszystkie możliwe informacje jeżeli oczekujesz odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na felgach CMP29 MA  ALL-MTN ENDURO 6061 Alloy ERD600mm.Nie mam na pompce ciśnieniomierza więc pozostaje tylko metoda prób i błędów.Poza tym czy nie powinno się pompować do własnej ciężaru własnej wagi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaopatrz się w ciśnieniomierz, jazda na mleku wymaga trochę eksperymentów odnośnie ciśnienia.

Manometr w tym bardzo pomaga, pompujesz np. 2 at i jedziesz testować , jak opona nie pływa nie masz dobić, można opuszczać, po ok 0,2at.

Na tyle przy wadze 80kg opona 29 x 2,25  stosuje ok 1,8-  2 at, przód 1,6 -1,8.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Poza tym czy nie powinno się pompować do własnej ciężaru własnej wagi?

Powinno się, aczkolwiek pytasz nas czy możesz dopompować więcej.

Do tego niezbędna jest informacja:

Jakie ciśnienie masz w oponie.

Jakie ciśnienie maksymalne możesz mieć w tej oponie. Rozmiem, że takiej: http://i.stack.imgur.com/WB71I.jpg naklejki na obręczy też nie ma? Google na temat tych obręczy nic nie mówi...

 

Jeżeli nie ma tych dwóch informacji to sorry, nie jest możliwe udzielenie odpowiedzi na Twoje pytanie.

 

Niemniej im szersza opona tym mniejsze maksymalne ciśnienie, podejrzewam, że jeżeli nie masz wielkich kapci to spokojnie 2.5 atm możesz załadować.

Google na temat tych obręczy nic nie mówi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

vpablov Dzięki:-)Przód wydaje mi się ok.Z tyłem dziś troszkę experymentowałem,ale bałem się jeszcze mocniej dobić ciśnienia.Spróbuje dać jeszcze troszkę i jutro zobaczę.

Jaki manometr byście doradzili?

Jeśli chodzi o dolewanie mleka,rozumiem,że przez wentyl,ale czy powietrze muszę spuśić?Nie rozczelnie w ten sposób zestawu?Wlewać pewnie przez specjalny zestaw ze strzykawką?

Nie zapytałem pana w serwisie jakiej firmy mleko wlał.Mam nadzieję,że jeśli dokupię  innej firmy i uzupełnie nim oponę nic się nie stanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To spróbuj dolać mleka bez spuszczenia powietrza, razem się pośmiejemy ... i nie spuszczaj kiedy wentyl jest na dole ...  Nie wiem jakie masz wlane mleczko, ale są różne rodzaje, np. jedne ścinają się przy pompowaniu dwutlenkiem z naboju, a inne nie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jeśli chodzi o dolewanie mleka,rozumiem,że przez wentyl,ale czy powietrze muszę spuśić?

musiałbyś wlewać mleko pod większym ciśnieniem , niż w oponie :) poza tym bez wykręcenia rdzenia nie nalejesz.

Osobiście dolewam, ściągając jeden rant opony, przy okazji kontrola stanu płynu.

Wlewałem również przez wykręcenie rdzenia wentyla, więcej zabawy.

Jak masz pompkę podłogową to po rozszczelnieniu z jednej tylko strony, nie powinieneś mieć problemu z ponownym uszczelnieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

To spróbuj dolać mleka bez spuszczenia powietrza, razem się pośmiejemy ... i nie spuszczaj kiedy wentyl jest na dole ...  Nie wiem jakie masz wlane mleczko, ale są różne rodzaje, np. jedne ścinają się przy pompowaniu dwutlenkiem z naboju, a inne nie ...

A ja znalazłem patent na dolewanie mleka bez spuszczania powietrza ;)

 

https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=141884;menu=1000,185,188

 

działa to tak:

1. redukujesz ciśnienie do 1-1,5bar

2. wykręcasz rdzeń wentyla ( i tu  niespodzianka - powietrze nie ucieka )

3. wkładasz strzykawkę ze specjalną końcówką ( powietrze nadal nie ucieka )

4. przy pomocy tejże strzykawki możesz dolać mleka lub wyciągnąć mleko z opony w celu sprawdzenia jego stanu i ilości

 

działa super

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do autora: w profilu masz napisane że jesteś z Poznania, jeśli to prawda to mogę dopomóc, posiadam pompkę z manometrem i jako takie pojęcie o tym jak się opony zachowują etc. więc z racji że jest weekend to moglibyśmy się nawet spotkać, powiedzmy na cytadeli lub u ciebie ;)

 

Tapnięte z mojego Mi3. jeśli napisałem coś dziwnego to wina autokorekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko po co? Jeśli obręcz jest przystosowana pod bezdętkę i opona też to po spuszczeniu powietrza opona nie powinna wyskoczyć z rantów. Wykręcamy rdzeń wentyla i wlewamy mleko i po sprawie

 

No u mnie niestety opona wyskakiwała z rantów (obręcz crossride UB i opona vittoria barzo TNT). 

 

pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...