Skocz do zawartości

[Stery] Wieczny luz


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

borykam się z luzem na sterach w moim Rinconie.

Po zredukowaniu luzu, wystarczy, że przejadę 2-3km z jakąś dziurką w drodze i luz powraca.

Łożyska są nowiutkie, bieżąco czyszczone, smarowane.

Są to stery Ahead Cane Creek, dokładnego modelu nie znam.

Gdzie może leżeć wina 'wiecznego luzu' ?

 

Pozdrawiam,

Ankosz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwiazdka w rurze sterowej służy tylko do regulacji sterów, a potem można ją nawet wyjąć - to mostek trzyma wszystko na miejscu.

 

Może źle osadzona bieżnia dolnego łożyska na widelcu? Albo coś źle poskładane? Źle osadzone miski w główce ramy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedz,

obstawiam, że miski w rowerze nie były nigdy zmieniane. Wyglądają na rowno wcisniete. 

Hm, muszę przyjrzeć sie tej bieżni. Jak wygląda 'poprawnie' osadzona bieżnia ?

 

Pozdrawiam,

Ania

 

Edit. Ożesz, pamiętam, że bez żadnych oporów ściągałam tą bieżnie ze starego widelca i poprostu nałozylam ją na nowy. Nie sądziłam, ze może to miec wpływ na sztywność sterów i luzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powitoł

Źle osadzona bieżnia dolna "kasuje" się przy pierwszej jeździe i pierwszym powstaniu luzu.

Wtedy starczy poluzować mostek, dociągnąć gwiazdkę i znów skręcić mostek na fest.

 

Długo już te stery pracują? Wszystkie części sterów masz (cienkie pierścienie dystansowe ze środka) w komplecie i wszystkie są w całości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://zapodaj.net/0036e4b30ab34.jpg.html

https://zapodaj.net/489f11317b6e6.jpg.html

https://zapodaj.net/58ab7258c6b21.jpg.html

https://zapodaj.net/a808c9c5ac105.jpg.html

 

Są dwa plastikowe koleczka, jedno na dolna bieznie, drugie na gorna czesc sterow.

Przy zakladaniu tego gornego plastikowego koleczka jest problem z rownym wcisnieciem go.

 

Wydaje mi sie, ze wszystko jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Ale, jeżeli kasujemy luz, i przy obracaniu kierownicy nie ma dziwnie powstających oporów, nie ma luzów przy skrętach, to i podczas jazdy nie powinny się dane wartości zmieniać.

 

Może pasuje odtłuścić mostek i rurę sterową najpierw ? Choć faktycznie bieżnia na widelcu nie zachwyca wyglądem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...