dr.Dre Napisano 3 Maja 2016 Napisano 3 Maja 2016 Pojeździłem po sklepach w mojej okolicy i jako laik padł wybór na rockridera 520 . Za tą kasę wydawał mi się bezkonkurencyjny . Po 2 latach jazdy i wkręceniu się w pedałowanie dużo podzespołów zaczęło mi przeszkadzać . Więc konfiguracja wygląda tak . Amor RockShox recon SL Hamulce Tektro Auriga Comp Napęd - przód Deore tył Acer (został stary) Korba Deore hallowteh 2 , Łańcuch Deore Manetki Xt 2009r (i tak śmigają o niebo lepiej )były acera Koła na piastach XT Mianowicie chciałem znać waszą opinie na temat ram rockridera , czy warto ją upgrejdować jeszcze bardziej niż obecnie. Czy lepiej będzie czerpać przyjemność z jazdy na tym co jest i patrząc w przyszłość zbierać na coś innego . Na rowerku jeździ mi się teraz super ale nie miałem do czynienia nigdy z rowerami za 5k . Na tym rowerze na pewno spędzę kolejne 2 lata . Ale zaczynam coraz poważniej myśleć i wkręcać się , dlatego chciałem znać waszą opinie i poznać wasze doświadczenie . pozdrawiam
gtb Napisano 4 Maja 2016 Napisano 4 Maja 2016 Raczej nie ma sensu pakować kasy w ten rower , jeździj nim tak jak jest i w miarę zużycia wymieniaj tylko części. Lepiej zbieraj na coś konkretnego.
dr.Dre Napisano 4 Maja 2016 Autor Napisano 4 Maja 2016 Mógłbyś wyjaśnić laikowi takiemu jak Ja czym tak w skrócie się różni moja rama od takiej za 4k. Stopy aluminium są często te same , jak dobrze pamiętam 6061. Chodzi o ciężar , wytrzymałość (mam nadzieje że mi nie pęknie na zjazdach ) ergonometrie ramy ?? Często trzeba płacić za firmę (marke) więc po co przepłacać . Miałem do wyboru Specjalized(sprzedawca chwalił ramę) rower z osprzętem tragicznym za 2,2tyś a Rockrider 520 z wmiare dobrym amorkiem , hamulcami hydraulicznymi za 1600.Więc gdzie tu logika .
Mod Team durnykot Napisano 4 Maja 2016 Mod Team Napisano 4 Maja 2016 Ten rower ma główkę w rozmiarze 1 i 1/8 cala ( jeśli dobrze widzę ), co może być dosyć dużą wadą w momencie apgrejda widelca. Obecny standard to główka typu tapper ( czyli, w przeciwieństwie do standardowej główki , górne i dolne łożysko są innej średnicy). Mógłbyś wyjaśnić laikowi takiemu jak Ja czym tak w skrócie się różni moja rama od takiej za 4k Rama roweru za 4k może ( co nie oznacza ,że musi) być lżejsza, może mieć główkę typu tapper, wewnętrzne prowadzenie linek i nowocześniejsza geometrię. Jednak w rekreacyjnym rowerowaniu te cechy nie mają większego wpływu na jazdę. Jeśli rozmiar ramy i geometria Ci pasuje, to prywatnie nie widzę sensu w kupowaniu nowej- chyba ,że chcesz wymienić amorek na całkiem nowy. Wymieniłbym tylko hamulce. Na marginesie- obecnie rowery za 4-5 k nie mają aż tak dobrego osprzętu.
Classified Napisano 4 Maja 2016 Napisano 4 Maja 2016 Mianowicie chciałem znać waszą opinie na temat ram rockridera , czy warto ją upgrejdować jeszcze bardziej niż obecnie. Czy lepiej będzie czerpać przyjemność z jazdy na tym co jest i patrząc w przyszłość zbierać na coś innego To zależy, co lubisz. Rama jak rama, wszystkie tłuczone w tych samych przybytkach więc nie ma co na to patrzeć. Podoba się - koniec tematu. Nie podoba się, to ją zmień.
dr.Dre Napisano 4 Maja 2016 Autor Napisano 4 Maja 2016 Dzięki za rozjaśnienie tematu , rower teraz śmiga więc tylko jeździć . Jest sens odwracać mostek kierownicy ? Gdzieś polecali takie rozwiązanie , lepsze prowadzenie .
Classified Napisano 4 Maja 2016 Napisano 4 Maja 2016 Jak: Odwracać? przekręcić mostek i kierownicę do wewnatrz? możesz zmienić mostek na taki z innym nachyleniem jak Ci obecny nie pasuje.
dr.Dre Napisano 4 Maja 2016 Autor Napisano 4 Maja 2016 odwrócić czyli zmieni się nachylenie , będzie bardziej skierowany ku dołowi .
Classified Napisano 4 Maja 2016 Napisano 4 Maja 2016 Ach ok teraz rozumiem. Niektórzy tak robią. Musisz spróbować czy ułożenie ciała będzie wtedy dla Ciebie lepsze.
Piter233 Napisano 4 Maja 2016 Napisano 4 Maja 2016 Co do amora, ciężko będzie znaleźć rock shoxa bez główki taper. Jeśli chcesz nowy pod tą ramę to na allegro jest wyprzedaż dwóch amorów, Marzocchi Marathon i RST F1rst platinium. Pierwszy 650, drugi 700. Imo bardzo fajna cena.
Mod Team durnykot Napisano 4 Maja 2016 Mod Team Napisano 4 Maja 2016 Jest sens odwracać mostek kierownicy ? To zależy tylko od Ciebie . Sprawdź,jak będzie Ci się jeździć. To rozwiązanie jest głownie polecane w rowerach 29" ,które mają często zbyt wysoki kokpit ( polecane " ścigantom " ). Upewnij się ,że mostek ma taka opcję. Dla przykładu niektóre mostki firmy PRO są zaprojektowane tylko do mocowania w określonej pozycji ( nie można ich odwracać)
dr.Dre Napisano 4 Maja 2016 Autor Napisano 4 Maja 2016 ok rozumiem , amor mam u jednego z najlepszych speców w trójmieście , oceni czy jest sens go reanimować . RockShock recon SL przypomnę tylko nie wiadomo czy się go odratuje sensownie do finansów .
Mod Team durnykot Napisano 4 Maja 2016 Mod Team Napisano 4 Maja 2016 Recon jest konstrukcyjnie prosty, a jego "reanimacja" nie powinna być specjalnie droga- zakładając oczywiście,że nie ma uszkodzeń mechanicznych.
dr.Dre Napisano 4 Maja 2016 Autor Napisano 4 Maja 2016 No właśnie poza uszczelkami i wymianą oleju co tam morze się zepsuć ? Powietrze wypuściłem i skok amora był bardzo mały , co tam mogło się popsuć ?
Classified Napisano 5 Maja 2016 Napisano 5 Maja 2016 Lockout mógł polecieć, na ten przykład... A to na pewno nie sprężynowiec? Bo coś mi mówi ze były dwie wersje Recona, jeden ze sprężyną drugi z powietrzem?
dr.Dre Napisano 6 Maja 2016 Autor Napisano 6 Maja 2016 powietrzny to jest na pewno , sam spuszczałem powietrze
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.