Skocz do zawartości

[rower po upgrejdzie ]rockrider520 26cali


dr.Dre

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Pojeździłem po sklepach w mojej okolicy i jako laik padł wybór na rockridera 520 . Za tą kasę wydawał mi się bezkonkurencyjny .

Po 2 latach jazdy i wkręceniu się w pedałowanie dużo podzespołów zaczęło mi przeszkadzać . Więc konfiguracja wygląda tak . 

Amor RockShox recon SL

Hamulce Tektro Auriga Comp

Napęd - przód Deore tył Acer (został stary) Korba Deore hallowteh 2 , Łańcuch Deore 

Manetki Xt 2009r (i tak śmigają o niebo lepiej )były acera

Koła na piastach XT

 

Mianowicie chciałem znać waszą opinie na temat ram rockridera , czy warto ją upgrejdować jeszcze bardziej niż obecnie.

Czy lepiej będzie czerpać przyjemność z jazdy na tym co jest i patrząc w przyszłość zbierać na coś innego .

 

Na rowerku jeździ mi się teraz super ale nie miałem do czynienia nigdy z rowerami za 5k .  Na tym rowerze na pewno spędzę kolejne 2 lata .

Ale zaczynam coraz poważniej myśleć i wkręcać się , dlatego chciałem znać waszą opinie i poznać wasze doświadczenie .

pozdrawiam 

Napisano

Raczej nie ma sensu pakować kasy w ten rower , jeździj nim tak jak jest i w miarę zużycia wymieniaj tylko części. Lepiej zbieraj na coś konkretnego.

Napisano

Mógłbyś wyjaśnić laikowi takiemu jak Ja czym tak w skrócie się różni moja rama od takiej za 4k. Stopy aluminium są często te same , jak dobrze pamiętam 6061. 

Chodzi o ciężar , wytrzymałość (mam nadzieje że mi nie pęknie na zjazdach ) ergonometrie ramy ?? Często trzeba płacić za firmę (marke) więc po co przepłacać .

 

Miałem do wyboru Specjalized(sprzedawca chwalił ramę) rower z osprzętem tragicznym za 2,2tyś a Rockrider 520 z wmiare dobrym amorkiem , hamulcami hydraulicznymi za 1600.Więc gdzie tu logika .

 

  • Mod Team
Napisano

Ten rower ma główkę w rozmiarze 1 i 1/8 cala ( jeśli dobrze widzę ), co może być dosyć dużą wadą w momencie apgrejda widelca. Obecny standard to główka typu tapper ( czyli, w przeciwieństwie do standardowej główki , górne i dolne łożysko są innej średnicy).

 

 

Mógłbyś wyjaśnić laikowi takiemu jak Ja czym tak w skrócie się różni moja rama od takiej za 4k

Rama roweru za 4k może ( co nie oznacza ,że musi) być lżejsza, może mieć główkę typu tapper, wewnętrzne prowadzenie linek i nowocześniejsza geometrię. Jednak w rekreacyjnym rowerowaniu te cechy nie mają większego wpływu na jazdę. 

Jeśli rozmiar ramy i geometria Ci pasuje, to prywatnie nie widzę sensu w kupowaniu nowej- chyba ,że chcesz wymienić amorek na całkiem nowy. Wymieniłbym tylko hamulce.

Na marginesie- obecnie rowery za 4-5 k nie mają aż tak dobrego osprzętu. 

Napisano

 

Mianowicie chciałem znać waszą opinie na temat ram rockridera , czy warto ją upgrejdować jeszcze bardziej niż obecnie.

Czy lepiej będzie czerpać przyjemność z jazdy na tym co jest i patrząc w przyszłość zbierać na coś innego

 

To zależy, co lubisz.

Rama jak rama, wszystkie tłuczone w tych samych przybytkach więc nie ma co na to patrzeć. Podoba się - koniec tematu. Nie podoba się, to ją zmień.

 

Napisano

Dzięki za rozjaśnienie tematu , rower teraz śmiga więc tylko jeździć .

Jest sens odwracać mostek kierownicy ? Gdzieś polecali takie rozwiązanie , lepsze prowadzenie . 

Napisano

Co do amora, ciężko będzie znaleźć rock shoxa bez główki taper. Jeśli chcesz nowy pod tą ramę to na allegro jest wyprzedaż dwóch amorów, Marzocchi Marathon i RST F1rst platinium. Pierwszy 650, drugi 700. Imo bardzo fajna cena.

  • Mod Team
Napisano

 

 

Jest sens odwracać mostek kierownicy ?

To zależy tylko od Ciebie . Sprawdź,jak będzie Ci się jeździć. To rozwiązanie jest głownie polecane w rowerach 29" ,które mają często zbyt wysoki kokpit ( polecane " ścigantom " ).

Upewnij się ,że mostek ma taka opcję. Dla przykładu niektóre mostki firmy PRO są zaprojektowane tylko do mocowania w określonej pozycji ( nie można ich odwracać)

Napisano

ok rozumiem , amor mam u jednego z najlepszych speców w trójmieście , oceni czy jest sens go reanimować .

RockShock recon SL przypomnę tylko nie wiadomo czy się go odratuje sensownie do finansów . 

  • Mod Team
Napisano

Recon jest konstrukcyjnie prosty, a jego "reanimacja" nie powinna być specjalnie droga- zakładając oczywiście,że nie ma uszkodzeń mechanicznych.

Napisano

No właśnie poza uszczelkami i wymianą oleju co tam morze  się zepsuć ?

Powietrze wypuściłem i skok amora był bardzo mały , co tam mogło się popsuć ?

 

Napisano

Lockout mógł polecieć, na ten przykład...

A to na pewno nie sprężynowiec? Bo coś mi mówi ze były dwie wersje Recona, jeden ze sprężyną drugi z powietrzem?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...