Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć 

Posiadam amortyzator Rock Shox 409 u turn 2009r. Mój problem polega na tym że np ustawię 140 skoku wsiądę na rower przejadę się i opada do 120 i tak aż do 95. Gdy opadnie do 95 i wsiądę opada jeszcze o połowę. Co może być nie tak? Posiadam ten amortyzator w rowerze do dirtu :) 

  • Mod Team
Napisano

Zapewne masz wersję Dual Air i uszczelka w sprężynie powietrznej poszła. Serwis się kłania. Na forum masz manuala serwisowego Reby Dual Air, tutaj operacja będzie identyczna.

Napisano (edytowane)

Serwis nie wiem kiedy był robiony bo ja go dostałem żebym go zrobił bo potrzebuje tylko amorka do połowy wakacji ;/ on jest olej-sprężyna. Może za mało jest oleju? 


A jak bym go rozkręcił to na dole nie ma przypadkiem oleju? Bo mam olej 5W Motorex.

Edytowane przez Mateusz5042
Napisano

w dolnych goleniach jest olej, ale to jest olej dla uszczelek kurzowych i goleni co pracuje w środku, tobie jest potrzebny serwis dla komór

  • Mod Team
Napisano (edytowane)

Na dole jest oczywiście olej, ale 5W to nie podpasuje, tam się leje gęsty olej, najlepiej tak 15-20W.

Tu masz manuala:

http://www.parktool.com/blog/repair-help/rockshox-pike-suspension-fork-service#article-section-3

 

Ed/

Ale to serwis podstawowy, nie pomoze na problem obniżania.

Odkręć pokrętło Uturna, tylko ostrożnie, pod nim powinny być kulki na sprężynkach. Obniżanie amortyzatora może być spowodowane brakiem w.w kulek lub ich części.

Edytowane przez sznib
Napisano

Dobra idę do piwnicy i zobaczę co z tym u turnem ;/ 


chciałem wyciągnąć u turn ale coś sprężynę trzyma. A tam gdzie jest tłumik może było 40ml oleju.

Napisano

Teraz po wymianie oleju amortyzator się zablokował przy 105 skoku i wiecej nie wchodzi nawet jak jest bez tłumika i z odkręconą sprężyną...

To ten amor ale nie moje zdjęcie 

foos52.jpg



 

  • Mod Team
Napisano (edytowane)

Niewyraźnie widać, ale wygląda na to że nie masz tam pokrętła do regulacji skoku, także nie ma sie co dziwić że opada musisz kupić takie pokrętło.

 

http://rowerowy.com/sklep/narzedzia-serwis/serwis-amortyzatorow/inne/prod/rs-pike-knob

 

bez tego nic nie zrobisz z tym, bo te kulki pod pokrętłem są odpowiedzialne za to żeby amorek trzymał skok.

 

Edytowane przez sznib
  • Mod Team
Napisano (edytowane)

Cholera go wie co z nim było wyprawiane. Trzeba by go rozebrać i oblukać bebechy, czy wszystko w porządku jest. Możliwe że przez jeżdżenie bez pokrętła coś się uszkodziło w sprężynie.

Jeśli tak to już większy wydatek, niestety RS za części zamienny woła sobie jak za zboże:

 

http://rowerowy.com/sklep/narzedzia-serwis/serwis-amortyzatorow/spezyny/prod/pike-spring

 

Najlepiej jakbyś miał od kogoś pożyczyć takie pokrętło do regulacji i byś zobaczył jak będzie chodziło z nim zamontowanym.

 

Wlewałeś do niego nowy olej?

Edytowane przez sznib
Napisano

To co zobaczyłem w tym amortyzatorze po rozkręceniu to się przeżegnałem.... Olej przelał się na dół i dlatego blokował, a to latało luzem w amortyzatorze.

29ohijd.jpg


Później jeszcze wstawię dół tej szpilki od oleju bo nie wiem czy jest wszystko.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...