Mateusz5042 Napisano 2 Maja 2016 Udostępnij Napisano 2 Maja 2016 Cześć Posiadam amortyzator Rock Shox 409 u turn 2009r. Mój problem polega na tym że np ustawię 140 skoku wsiądę na rower przejadę się i opada do 120 i tak aż do 95. Gdy opadnie do 95 i wsiądę opada jeszcze o połowę. Co może być nie tak? Posiadam ten amortyzator w rowerze do dirtu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciek226 Napisano 2 Maja 2016 Udostępnij Napisano 2 Maja 2016 kiedy ostatnio robiłeś mu serwis ?? pewnie padła uszczelka w uturnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 2 Maja 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 2 Maja 2016 Zapewne masz wersję Dual Air i uszczelka w sprężynie powietrznej poszła. Serwis się kłania. Na forum masz manuala serwisowego Reby Dual Air, tutaj operacja będzie identyczna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateusz5042 Napisano 2 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 2 Maja 2016 (edytowane) Serwis nie wiem kiedy był robiony bo ja go dostałem żebym go zrobił bo potrzebuje tylko amorka do połowy wakacji ;/ on jest olej-sprężyna. Może za mało jest oleju? A jak bym go rozkręcił to na dole nie ma przypadkiem oleju? Bo mam olej 5W Motorex. Edytowane 2 Maja 2016 przez Mateusz5042 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciek226 Napisano 2 Maja 2016 Udostępnij Napisano 2 Maja 2016 rozbierz i sprawdź , serwis amorka powino przeprowadzać sie najrzadziej co 12 miesięcy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateusz5042 Napisano 2 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 2 Maja 2016 A jak bym go rozkręcił to na dole nie ma przypadkiem oleju? Bo mam olej 5W Motorex. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kkoko123 Napisano 2 Maja 2016 Udostępnij Napisano 2 Maja 2016 w dolnych goleniach jest olej, ale to jest olej dla uszczelek kurzowych i goleni co pracuje w środku, tobie jest potrzebny serwis dla komór Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 2 Maja 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 2 Maja 2016 (edytowane) Na dole jest oczywiście olej, ale 5W to nie podpasuje, tam się leje gęsty olej, najlepiej tak 15-20W. Tu masz manuala: http://www.parktool.com/blog/repair-help/rockshox-pike-suspension-fork-service#article-section-3 Ed/ Ale to serwis podstawowy, nie pomoze na problem obniżania. Odkręć pokrętło Uturna, tylko ostrożnie, pod nim powinny być kulki na sprężynkach. Obniżanie amortyzatora może być spowodowane brakiem w.w kulek lub ich części. Edytowane 2 Maja 2016 przez sznib Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateusz5042 Napisano 2 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 2 Maja 2016 Czyli bez odkręcania dołu wykręcę środek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kkoko123 Napisano 2 Maja 2016 Udostępnij Napisano 2 Maja 2016 pewnie będziesz musiał rozebrać cały amortyzator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 2 Maja 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 2 Maja 2016 Do odkręcenia pokrętła Uturna wystarczy imbus 2,5, nie trzeba nic więcej rozkręcać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateusz5042 Napisano 2 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 2 Maja 2016 Dobra idę do piwnicy i zobaczę co z tym u turnem ;/ chciałem wyciągnąć u turn ale coś sprężynę trzyma. A tam gdzie jest tłumik może było 40ml oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 2 Maja 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 2 Maja 2016 Nie miałeś sprężyny wykręcać, tylko pokrętło. to: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateusz5042 Napisano 2 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 2 Maja 2016 u mnie nie ma tego pokrętła, jest tylko to na pokrętło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 2 Maja 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 2 Maja 2016 ?What? Zrób fotkę najlepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateusz5042 Napisano 2 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 2 Maja 2016 Teraz po wymianie oleju amortyzator się zablokował przy 105 skoku i wiecej nie wchodzi nawet jak jest bez tłumika i z odkręconą sprężyną...To ten amor ale nie moje zdjęcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 2 Maja 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 2 Maja 2016 (edytowane) Niewyraźnie widać, ale wygląda na to że nie masz tam pokrętła do regulacji skoku, także nie ma sie co dziwić że opada musisz kupić takie pokrętło. http://rowerowy.com/sklep/narzedzia-serwis/serwis-amortyzatorow/inne/prod/rs-pike-knob bez tego nic nie zrobisz z tym, bo te kulki pod pokrętłem są odpowiedzialne za to żeby amorek trzymał skok. Edytowane 2 Maja 2016 przez sznib Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateusz5042 Napisano 2 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 2 Maja 2016 A co moglo spowodować że się zablokował i wogole nie pracuje nie ugina się tylko o coś uderza przy 105mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 2 Maja 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 2 Maja 2016 (edytowane) Cholera go wie co z nim było wyprawiane. Trzeba by go rozebrać i oblukać bebechy, czy wszystko w porządku jest. Możliwe że przez jeżdżenie bez pokrętła coś się uszkodziło w sprężynie. Jeśli tak to już większy wydatek, niestety RS za części zamienny woła sobie jak za zboże: http://rowerowy.com/sklep/narzedzia-serwis/serwis-amortyzatorow/spezyny/prod/pike-spring Najlepiej jakbyś miał od kogoś pożyczyć takie pokrętło do regulacji i byś zobaczył jak będzie chodziło z nim zamontowanym. Wlewałeś do niego nowy olej? Edytowane 2 Maja 2016 przez sznib Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateusz5042 Napisano 2 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 2 Maja 2016 Tak, nowy olej. A mógł bym wlać jakiś inny olej na chwile do tego dołu? Mi tak naprawdę ta regulacja ni jest potrzebna aby działał na 95 skoku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 2 Maja 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 2 Maja 2016 Ile go wlałeś? Jak za dużo to może być przyczyną że blokuje mu skok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateusz5042 Napisano 2 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 2 Maja 2016 120ml tak jak zaleca producent ale to za dużo jakoś było to 100ml. Nie wiem czy przypadkiem olej nie wolał się na dół i blokuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 3 Maja 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 3 Maja 2016 No to odkreć dolną śrubę i zobacz czy się olej nie przelał z tłumika. Jeśli tak trzeba będzie oring wymienić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateusz5042 Napisano 3 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 3 Maja 2016 To co zobaczyłem w tym amortyzatorze po rozkręceniu to się przeżegnałem.... Olej przelał się na dół i dlatego blokował, a to latało luzem w amortyzatorze.Później jeszcze wstawię dół tej szpilki od oleju bo nie wiem czy jest wszystko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 3 Maja 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 3 Maja 2016 No to nic dziwnego ze się olej przelał na dół. Tu masz dokładniejszego manuala, wszystko widać gdzie ma być: http://bike.mdrwiega.com/index.php/serwis/3-serwis-amortyzatora-rock-shox-pike-409-426 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.