Skocz do zawartości

[obwod] kola w mm


deathmount

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

O w morde.

Spytam z ciekawości czy ty jesteś aż tak leniwy czy może ci łapy urwało.Weź zwykły metr krawiecki i zmierz.Chcesz dokładniej to zaznacz kropke na asfalcie usiądz na rower i podjedz o pełen obrót koła i zmierz odległość .wynik oczywiście wpisz w mm.

Czy to nie było szybsze niż napisanie nowego tematu????

Pozdro]

ps.zresztą kazde koło 26 calowe z oponą 2,2 moze mieć inny obwód.Wkońcu nie każdy jezdzi na tych samych felgach i oponach co ty.

Napisano

mam zalozone akuratnie opony treningowe na szose i nie chce mi sie specjalnie ich zmieniac zeby sobie pomierzyc. jak ktos by mial na podoredziu tabelke z rozmiarami (np. instrukcja od licznika) to bardzo byl bym wdzieczny jakby zarzucil numerkiem

Napisano

Mierzysz promień koła, czyli od środka piasty do najwyższego miejsca opony, nastepnie liczysz wzorem z gimnazjum

Obwód koła = 2pi*r

pi=3,14

r=promień

 

I już. Dla perfekcjonistów jest ta metoda którą podał marekdz43. A każda opona ma inną wysokość więc wymiar z tabelki będzie mocno niedokładny.

 

A jak zmienisz opony na zwykłe do jazdy MTB to i tak przecież bedziesz musiał zmienić obwód w liczniku, więc co za problem?

Napisano

Mierzyłem 3 rózne opony 26*2 i realnie wychodziło (lekki nacisk na bika) od 199-204 cm, wieć oponka 2,2 może mieć równie dobrze i 202 cm jak i 208 cm.

 

Zmierz miarką krawiecką po śladzie na asfalcie, jedyna pewna metoda.

 

Pi i mierzenie obwodu gdy koło bez nacisku to tylko imitacja mierzenia, zawsze wychodzi z 4 cm wiecej :)

Napisano

Może od razu 20?

 

Opony się pompuje :)

 

Ja mam napompowane tak, że uginają się może 1-2mm, co daje 2-4 mm na średnicy, czyli 6-12mm na obwodzie.

 

Więc do czterech centymetrów daleko.

Napisano

Nawet nie wiesz jaką bzdure napisałeś :D

 

chyba że masz na maxa napompowane szosówki i ważysz z 60 kg i mniej.

Ale opona terenowa 2-2,2 cala, to ugina sie ze 1-2 mm POD SAMYM CIEZAREM bika!

Sama guma juz sie ugniata, a co dopiero dalsze jej "wpychanie" i wyrównywanie.

 

Moje koła mają wysokość 66-66,5 cm - co by dawało 208 cm

tymczasem z naciskiem na kiere jest obwód 204-205.

Gdybym ja siadł cały, pewno spadło by do 203 jak nie mniej!

Teoretycznie wiec "zapada się" jakieś 5-8 mm.

 

 

Albo jeszcze inaczej, jeżeli bieżnik taki jak w np:

Continental Explorer Pro

 

to uśredniona powierzchnia styku z asflatem do już jest jakieś 3-5 mm mniej!

bo tak wynika z samej budowy opony.

A teraz dodaj do tego wagę bikera.

 

Pobaw sie miarką i sam zobacz, bo pomiary na oko to wiesz ...

albo patrzyłeś na ten 1-2 mm z boku, a wtedy bik nie niesie twojej wagi, albo z góry - a wtedy nie zdołasz ocenić, czy jest to 2 mm czy 6 mm.

 

ps. opony mam dobrze napompowane, w normie barycznej :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...