no1 Napisano 30 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2016 Witam. Amortyzator działa świetnie przez pierwsze 20km - jak marzenie. Wybiera to, co ma wybierać, zgodnie z przeznaczeniem. Nic nie cieknie, żadnego filmu olejowego na goleniach górnych. Po odgięciu uszczelek kurzowych widać czyściutki smar. Powietrze z komory nie ucieka. A co dzieje się potem? Po 20 kilometrach amortyzator robi się coraz bardziej tępy, wybiera tylko większe przeszkody. Po 60 kilometrach działa jak Suntour XCT, czyli wcale. Na drugi dzień (nawet bez przetarcia goleni górnych kroplą oleju czy innych brunoxow) amortyzator jest idealny - niestety przez 20 kilometrów. Piszę bo zabrakło mi pomysłów. Wykonałem szereg działań naprawczych, ale nie przyniosły skutku. Co zostało zrobione: -Wszelkie pozostałości starych smarowideł zostały usunięte benzyna ekstrakcyjną -W goleniach dolnych wlałem po 16ml oleju motorex semi-bath -Tym samym olejem nasączone są gąbki smarujące -w komorze powietrznej również powyższy olej, 6ml -Uszczelki kurzowe przetarte smartem ŁT43 (tego zdaje się, że w instrukcji serwisowej nie ma) -Na sprężynie (pod komorą powietrzną), smar ŁT43 -W tłumiku olej motorex 5W -500 kilometrów wcześniej zostały wymienione uszczelki kurzowe wraz z gąbeczkami pod nimi Wydaje mi się, że to raczej nie jest wina uszczelek kurzowych. Czy winny tej zbrodni może być tłoczek komory powietrznej? Pamiętam, ze jakiś czas temu zajrzałem do środka i było sucho, po dolaniu oleju było lepiej. Jeśli olej uciekałby z komory i tłoczek tracił smarowanie... ale z drugiej strony , wtedy również chyba uciekałoby powietrze a to nie ma miejsca. Wieczorem sprawdzę stan komory. Jeśli macie jakieś pomysły to chętnie przeczytam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 1 Maja 2016 Udostępnij Napisano 1 Maja 2016 (edytowane) A w tłumiku wszystko w porządku ?, stan tłumika, czy się nie rozkręcił itd ... Edytowane 1 Maja 2016 przez Rulez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
no1 Napisano 1 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 1 Maja 2016 A w tłumiku wszystko w porządku ?, stan tłumika, czy się nie rozkręcił itd ... Trzeba to sprawdzić. Zajrzę do niego za jakiś czas. A co do regulacji tłumienia, to nie mam zastrzeżeń. Pokrętło ABS+ działa i zmienia te ugięcie oraz blokuje skok, na dole regulacja powrotu też ok. Dzisiaj zrobiłem test na 69 kilometrach. Przed ostatnią jazdą nie przecierałem goleni górnych. Nie zaskoczyło mnie to, że działał dobrze przez pierwsze 20. No ale potem wiadomo - kowadło, przeszkadza i nie działa. Otworzyłem komorę powietrzną w warunkach polowych. Po zajrzeniu do środka z 6ml oleju było może, ja wiem.. 2ml. Dolałem do 6ml. Mimo że komora puszcza olej na dół, to nie ma to wpływu na te mulenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
no1 Napisano 3 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 3 Maja 2016 Chciałbym metodą eliminacji odrzucać kolejne podzespoły nie wpływające na zle działanie amortyzatora. Komorę powietrzną już odrzuciłem. Po ewentualnym rozebraniu tłumika i nie znalezieniu niczego podejrzanego chciałbym zrobić test jazdy bez tłumienia. Opcje są dwie - jazda bez oleju lub jazda z wyjętym tłumikiem. Taki test, skutecznie uniewinnił lub potwierdził winę tłumika. Mam pewne doświadczenie w jeździe z "suchym" tłumikiem w raidonie. Z uszkodzonym tłumikiem przejechałem około 5 tyś. km, również po górach, ale uszkodzony tłumik stawiał jednak jakiś opór. Pytanie jest takie - czy w tym przypadku mogę bezpiecznie wykonać taki test? Dużo kombinuje, rozmyślam i gdybam. Post pisałem dwa razy przez błąd na telefonie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 3 Maja 2016 Udostępnij Napisano 3 Maja 2016 Raczej nie powinno być problemu jeśli będziesz jechał bez oleju. W czasie jazdy wewnątrz goleni przesuwa się tylko tłumik odbicia, jeśli zostanie jakaś minimalna ilość oleju powinna wystarczyć do jego smarowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 3 Maja 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 3 Maja 2016 Pytanie nieco poza .... czy ściągając golenie dolne miałeś problemy z ich zdjęciem? Schodziły w miarę lekko, czy musiałeś użyć większej siły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
no1 Napisano 3 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 3 Maja 2016 Przy ściąganiu goleni "na końcówce", amortyzator trzeba średnio-silnie puknąć - sprawia wrażenie jakby się zassał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 3 Maja 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 3 Maja 2016 Mam podobny przypadek z Minute... na początku jest OK, a im dłużej jadę, tym gorzej. Amorek rozebrany na części pierwsze, oleje, smary,cudawianki.... nic. Mam trzy podejrzenia: - amorek jest minimalnie krzywy ( górne golenie nie są proste, tylko są "lekko do siebie) - zacierają się ślizgi - trzpień tłoka powietrznego ma bardzo duży luz ( po rozebraniu i spuszczeniu powietrza trzpeiń lata na boki ) i w czasie jazdy nie pracuje w osi amorka Tłumik wykluczyłem, mam możliwość włożenia tłumika z innego manitou- zarówno wersję ABS jak i ABS+. Zresztą w tłumiku nie ma co blokować Poddałem się....amorek leży. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 3 Maja 2016 Udostępnij Napisano 3 Maja 2016 (edytowane) Miałem tak w R7 (lekko schodzące się golenie dolne), tylko problem wygląda inaczej, po serwisie amor pracował ładnie przez około 50 km, później tępy, jednak po postoju nie poprawiało mu się, po prostu po wytarciu smarów zaczynał się zacierać i cały czas był tępy ... Edytowane 3 Maja 2016 przez Rulez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
no1 Napisano 3 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 3 Maja 2016 Panowie. Niedobrze jest. Dopiero teraz zauważyłem. Obtarta goleń. Obstawiam że amortyzator jest krzywy, bo o zaniedbaniach serwisowych nie ma mowy, w tamtym roku 3 razy go rozkręcałem i smarowałem. W tym roku na teraz to już 3 raz. Dodatkowo niedawno temu poradziłem sobie z przesuwającą się ośką w hakach, to też jakaś poszlaka.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 3 Maja 2016 Udostępnij Napisano 3 Maja 2016 Możliwe, że to golenie dolne, ale były też wypadki źle wykonanych goleni górnych (nierówna średnica), tak czy siak chyba nie warto w niego inwestować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
no1 Napisano 5 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 5 Maja 2016 Właśnie sobie coś uświadomiłem. Kiedyś odbierałem koło z serwisu (było zaplatane).Po założeniu do amorka, obręcz była przesunięta około 3 mm w stronę lewej goleni. Pomyślałem że w serwisie źle zrobili (hehe), no ale nie chciało mi się wracać, więc koło sam sobie przeciągnąłem i tak jeździłem bez przeszkód. Dzisiaj wkładam koło do nowiuśkiego sztywniaka, a tam - koło przesunięte o 3mm do prawej strony. Wychodzi na to, że koło w serwisie zostało zaplecione prawidłowo, tylko w marvelu źle się układało. A więc faktycznie można powiedzieć, że amor jest krzywy. W każdym razie, ja również się poddaje, zakładam sztywny i ciesze się z jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 20 Maja 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 20 Maja 2016 Hmm, skoro wykluczacie po kolei różne możliwości to może jeszcze pieniący się olej w tłumiku? Coś zmieniałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vdcmike Napisano 20 Maja 2016 Udostępnij Napisano 20 Maja 2016 (edytowane) A jak sobie poradziłeś z osią przesuwającą się w hakach? Piłowaleś lub szlifowałeś coś po wewnętrznej stronie haków? Edytowane 20 Maja 2016 przez vdcmike Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
no1 Napisano 21 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 21 Maja 2016 (edytowane) Hmm, skoro wykluczacie po kolei różne możliwości to może jeszcze pieniący się olej w tłumiku? Coś zmieniałeś? Czy motorex by się pienił. Nie grzebałem w nim odkąd założyłem sztywny widelec. A jak sobie poradziłeś z osią przesuwającą się w hakach? Piłowaleś lub szlifowałeś coś po wewnętrznej stronie haków? http://www.forumrowerowe.org/topic/197821-kolo-26-po-zahamowaniu-nie-jest-w-osi-widelca/page-3?do=findComment&comment=1830634 Edytowane 21 Maja 2016 przez no1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vdcmike Napisano 21 Maja 2016 Udostępnij Napisano 21 Maja 2016 Dobra. Przejrzałem Twój wątek o kdrzywieniu koła w hakach. Prawdopodobnie powodem wytarcia goleni i być może mulenia (chociaż nie musi być to powiązane) jest szlif haków po wewnętrznej stronie. Wystarczyło w sumie z jednej i drugiej strony zebrać trochę materiału by dolne lagi zaciśnięte zaciskiem osi straciły swą równoległość a co za tym idzie powstanie dodatkowych, stałych i nie małych sił działających pomiędzy goleniami i lagami. No chyba, że wszystko skrupulatnie pomierzyłes i wstawiłeś pomiędzy konusy a kontrę odpowiednie podkładki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
no1 Napisano 21 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 21 Maja 2016 Zauważ że tamten wątek nie jest mój. Ja nie szlifowałem niczego poza jedną stroną zewnętrzną od strony hamulca, a to i tak bardzo malutko. Poza tym problem występował już dłuższy czas, nawet przed naprawą osi w hakach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 21 Maja 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 21 Maja 2016 to może jeszcze pieniący się olej w tłumiku? Józek, odpada..... w Minute miałem to samo niezależnie od oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 21 Maja 2016 Udostępnij Napisano 21 Maja 2016 Jak coś jest krzywe, to żaden olej nie pomoże Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.