Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam

Ostatnio w mojej Rebie Solo Air z 2015 zaobserwowalem dziwna przypadlosc, otoz amor zaczyna uginac sie dopiero przy dosc znacznym obciazeniu, ale jak juz przejdzie przez ten wstepny opor to szybko zjada caly dostepny skok. Ustawienie sagu jest praktycznie nie mozliwe bo na siedzaco amor zaczyna uginac sie dopiero przy absurdalnie niskim cisnieniu, dopiero jak stane i lekko nacisne na kierownice to zaczyna sie uginac. Przy wadze 88 kg cisnienie mam ustawione na 65 psi bo dopiero przy takim cisnieniu nie ma tego wstepnego oporu ale przy tym dosc szybko trace caly skok. Z czym to moze byc zwiazane? 

Edytowane przez badmod
Napisano

Wygląda jak uszkodzenie komory negatywnej (opór przy wstępnym skompresowaniu widelca), potem "wpada" bo masz niskie ciśnienie.

Napompuj normalne ciśnienie do swojej wagi i zobacz jak widelec reaguje. Powinien być jeszcze bardziej tępy i kiepsko reagować na drobnicę ale za to nie powinien tracić skoku.

Napisano (edytowane)

Reba ma rok i 3 miesiace w tym czasie byla raz na pelnym serwisie: wymiana uczelek przeciwkorzowych oleje itp. Ja sam tylko dokrecalem korki bottomless tokens. A co masz na mysli mowiac uszkodzenie komory negatywnej? W solo air komora negatywna jest polaczona z pozytywna czy jak to jest?

 


Wlasnie przed chwila wystrzelila sama z siebie uszczelka przeciwkurzowa...  Co to moze oznaczac? Czy trzeba wymienic uszczelki? 

A dodam ze ostatni serwis wlasnie byl tez po wystrzeleniu uszczelki, w serwisie zdiagnozowali ze to ze starosci uszczelek. Ogolnie wydaje mi sie ze w ciagu 15 miesiecy (w okresie listopad-marzec prawie wogole nie jezdzilem) drugi raz wymiana uszczelek to chyba dziwne....

Edytowane przez badmod
Napisano (edytowane)

Niewykluczone, że założono niewłaściwe oringi, tzn. nie do końca odporne na działanie oleju/smaru, albo o nieodpowiednich rozmiarach, ewentualnie wcale ich nie wymieniono. Wystrzelenie uszczelki jest spowodowane przedostawaniem się powietrza ze sprężyny powietrznej do dolnej goleni, więc masz do zrobienia pełny serwis i raczej w innym miejscu niż poprzedni. Moim zdaniem serwis pokpił sprawę.

Edytowane przez Kolmark
Napisano

A serwis amora jest trudny na wlasna reke? Wiekszosc rzeczy przy rowerze sam robie wiec raczej nie moge powiedzeic ze mam dwie lewe rece... Poradnikow do serwisu Reby jest mnostwo.

  • Mod Team
Napisano

No to przeczytaj poradnik maniaka i sam oceń. Jak da mnie jest prostszy od np Jakiegoś XCMa bo są normatywne narzędzia do rozbierania, nawet jeżeli musiałbyś coś kupić to nie będzie problemu.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Poradnik pierwsza klasa. Pierwszy pełny serwis amora za mną, działa o niebo lepiej niż przez ostatnie dwa miechy... że nie pomyślałem, że to powietrze ucieka do dolnych goleni i upośledza pracę amora. Chociaż cena uszczelek, smaru i olei dość znacząca...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...