Exciter555 Napisano 29 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2016 (edytowane) Witam serdecznie wszystkich. Wczoraj kupiłem nowy rower ze sklepu. Do transportu zdjąłem przednie koło. Oczywiście zabezpieczyłem przednie klocki hamulcowe aby przypadkiem , nie wcisnąć hamulca. W domu zamontowałem koło , Sprawdziłem czy wszystko ok, przejechałem się jakieś 3 km i wszystko było pięknie i cudnie Dzisiaj zamontowałem licznik i chciałem go sprawdzić póki co nie jeżdżąc więc obróciłem w powietrzu przednie koło aby zobaczyć czy działa. Licznik działa , ale coś zaczęło jakby obcierać, trzeć w przednim kole. Tarcie dobiega z hamulców (Shimano M395 - tarcza 180mm). Nie trze cały czas, trze tylko w jednym punkcie kiedy koło wykona pełny obrót. Może nie głośno , ale jednak. Tak jakby tarcza była skrzywiona w jakimś miejscu , ale to raczej nie możliwe, gdyż wczoraj nic nie tarło, a dzisiaj już tak, przez noc raczej się sama nie skrzywiła. Zresztą nowy rower i przebieg 3km ... Hamulce hydrauliczne w rowerze to dla mnie nowość , Niegdyś jak jeździłem na rowerze to były tylko V-brake;). Panie i Panowie co to może być ... Bardzo proszę o jakieś porady ... Edytowane 29 Kwietnia 2016 przez Exciter555 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rocky98 Napisano 29 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2016 Ustaw prawidłowo koło w hakach, bo prawdopodobnie źle w nich leży. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SovaLTD Napisano 29 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2016 To jest normalne gdy nie masz sztywnej osi, po zdjęciu koła ciężko trafić idealnie w ten sam punkt gdy je z powrotem założysz i klocki mogą delikatnie ocierać. Musisz wyregulować zacisk i problem zniknie. Poluzuj te dwie śruby którymi przykręcony jest zacisk do amortyzatora, ustaw go tak żeby klocki nie ocierały o tarcze i dokręć z powrotem. Ewentualnie spróbuj najpierw na poluzowanych śrubach zacisnąć klamkę hamulca i dokręcić śruby, tylko cały czas trzymaj wciśniętą klamkę przy dokręcaniu. Zazwyczaj ten sposób pomaga, jeśli natomiast będziesz regulował zacisk ręcznie możesz podłożyć pod zacisk latarkę, będziesz lepiej widział przerwę między tarczą a klockami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Exciter555 Napisano 29 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2016 (edytowane) Dzięki Panowie za odpowiedzi. Zrobiłem tą metodą : "Ewentualnie spróbuj najpierw na poluzowanych śrubach zacisnąć klamkę hamulca i dokręcić śruby, tylko cały czas trzymaj wciśniętą klamkę przy dokręcaniu" No i podziałało Tarcie klocków zniknęło jednak pojawiło się teraz "obijanie" ramionek tarczy o obudowe zacisku (zaraz przy jednej srubie , którą przykręca się zacisk do amortyzatora). Tam za śrubą obudowa zacisku ma takie "wybrzuszenie" i stykało się one z ramionkami tarczy podczas obrotu koła. Więc poluzowałem tą srubę i obijanie ustało. Także już nic nie słychać. Pytanie tylko czy tak może zostać , chodzi o to , że jak są dwie śruby , którymi przykręca się zacisk do amortyzatora, to jedna z nich jest na maksa dokręcona , a druga tak średnio . Jak tą drugą na maksa dokręcę to znowu obija się obudowa zacisku o tarczę. Edytowane 29 Kwietnia 2016 przez Exciter555 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SovaLTD Napisano 29 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2016 Musisz wyregulować to tak, żeby nic nie tarło i żeby obie śruby były odpowiednio mocno dokręcone, niekoniecznie na maxa, ale wystarczająco mocno, żeby się nie odkręciły albo nawet nie poluzowały. Może zamiast tej metody, którą wykonałeś spróbuj ustawić zacisk ręcznie, tylko pamiętaj, że podczas dokręcania śrub zacisk będzie minimalnie zmieniał swoje położenie, więc musisz je dokręcać stopniowo i sprawdzać na bieżąco czy klocki nie obcierają, jeśli tak, to korygujesz lekko zacisk i znowu delikatnie dokręcasz, aż do skutku. Na początku jest z tym trochę zabawy, ale jak dojdziesz do wprawy, to później będziesz ustawiał zacisk w "kilka sekund" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Exciter555 Napisano 29 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2016 (edytowane) Ustawiłem wszystko ręcznie. 2 śruby są już mocno dokręcone i nic nie obija , ani nie trze. Dzięki ogromne SovaLTD Edytowane 29 Kwietnia 2016 przez Exciter555 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SovaLTD Napisano 29 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2016 No to git Jak trochę pojeździsz ( nie wiem kilkadziesiąt czy kilkaset km) sprawdź czy wszystko jest w porządku, czy zacisk się nie przesunął i czy klocki są na swoim miejscu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Exciter555 Napisano 29 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2016 Ok, sprawdzę na pewno. Jakby co to znów się odezwę. Dzięki ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RWD10 Napisano 12 Maja 2016 Udostępnij Napisano 12 Maja 2016 To jest normalne gdy nie masz sztywnej osi, po zdjęciu koła ciężko trafić idealnie w ten sam punkt gdy je z powrotem założysz i klocki mogą delikatnie ocierać. Musisz wyregulować zacisk i problem zniknie. Poluzuj te dwie śruby którymi przykręcony jest zacisk do amortyzatora, ustaw go tak żeby klocki nie ocierały o tarcze i dokręć z powrotem. Ewentualnie spróbuj najpierw na poluzowanych śrubach zacisnąć klamkę hamulca i dokręcić śruby, tylko cały czas trzymaj wciśniętą klamkę przy dokręcaniu. Zazwyczaj ten sposób pomaga, jeśli natomiast będziesz regulował zacisk ręcznie możesz podłożyć pod zacisk latarkę, będziesz lepiej widział przerwę między tarczą a klockami. Cześć, mam ten sam problem, tylko że w ogóle po poluzowaniu zacisku nie mogę go tak ustawić żeby klocki nie ocierały o tarcze, może ktoś wie jak się z tym uporać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SovaLTD Napisano 12 Maja 2016 Udostępnij Napisano 12 Maja 2016 Poluzowujesz zacisk, kręcisz kołem i wtedy ustawiasz (gdy koło sie kreci). Nie da sie tak ustawić? Między klockami a tarczą jest wyraźna przerwa, czy nie ma? Generalnie hamulce shimano bardzo łatwo wyregulować, więc albo robisz coś źle, albo coś nie tak z zaciskiem. Wysłane z telefonu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RWD10 Napisano 13 Maja 2016 Udostępnij Napisano 13 Maja 2016 Tak, dokładnie robię tak jak napisałeś luzuję zacisk, kręcę kołem i staram się tak ustawić żeby nie tarło ale zawsze minimalnie trze. Właśnie co do przerwy między tarczą a klockiem nie ma wyraźniej przerwy, ten klocek jakby trochę krzywo jest, do połowy klocka jest wyraźna przerwa a potem zanika. Rower jest nowy przejechał z 40 km było dobrze ale jak zdjąłem koło do transportu i ponownie założyłem to zaczeło trzeć. Czy zawsze po zdjęciu koła są takie problemy z tym tarciem. Czy to może być spowodowane tym że hamulec został lekko naciśnięty jak nie było zdjęte koło? DO tej pory miałem tylko V-brakei i o tarczówkach i ich obsłudze wiem tyle co nic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olek1982 Napisano 13 Maja 2016 Udostępnij Napisano 13 Maja 2016 Tarcza też ma lekkie bicie, spróbuj ją w pierwszej kolejności podprostowac i wtedy ustaw zacisk. Instrukcje prostowania są tu na forum i youtube. One M9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.