akwarysta88 Napisano 29 Kwietnia 2016 Napisano 29 Kwietnia 2016 Witam Swego czasu jak miałem 19-22 lata to jeździłem dużo na rowerze, niestety małżeństwo i praca skutecznie odebrały mi moją pasje, a brzuszek rósł .... Jeździłem wtedy rowerami marek Centurion i GHOST, osprzęt klasy Deore, co ciekawe to tryby udało mi się zedrzeć po jednym sezonie. Obecnie chcę wrócić do jeżdżenia, głównie chodniki i asfalty, raz na tydzień jakaś cięższa trasa i raz w miesiącu jakieś góry ? Rower będzie używany codziennie ok 10-30 km. I teraz najgorsze .... 190 cm wzrost Waga ....125 kg..... Do mojej amatorskiej jazdy w zupełności by wystarczył rower za 2000 zł, ale zdaję sobie sprawę że piasty, rama i amortyzator mają swoją wytrzymałość, stąd cena 5000, najlepiej to max 4000 Mam na chwilę obecną cztery rowery które mi się podobają . http://www.kross.pl/pl/2016/mtb-xc-29/level-b7 http://www.kross.pl/pl/2016/mtb-xc-29/level-b8 http://www.romet.pl/Rower,MUSTANG_2,10,690,693,14399,2016.html http://www.romet.pl/Rower,MUSTANG_1,10,690,693,14400,2016.html Zależy mi żeby rower można było kupić na miejscu w Krakowie, żeby sklep miał fachowy i dobry serwis, i najlepiej abym na miejscu mógł się zaopatrzyć w gadżety typu światełka i licznik. Szczerze to kolorystyka Krossa bodajże dwa lata temu dużo bardziej mi się podobała, połączenie czarnego z niebieskim Liczę na pomoc i inne propozycję.
akwarysta88 Napisano 1 Maja 2016 Autor Napisano 1 Maja 2016 Witam ponownie Obecnie zastanawiam się pomiędzy Kross R8 i B8, nie wiem jaki rozmiar kół lepszy dla moich potrzeb. http://www.kross.pl/pl/2016/mtb-xc-29/level-b8 http://www.kross.pl/pl/2016/mtb-xc-275/level-r8 Proszę o pomoc w wyborze, mile widziane cenne uwagi i inne propozycje ! Ps. A może Scott ?
Alsew Napisano 1 Maja 2016 Napisano 1 Maja 2016 A ten R8/R7 to już jest w sprzedaży? Jak na razie to widziałem tylko tegorocznego B7... Przy Twojej wadze raczej bym nie myślał o Krossie.
akwarysta88 Napisano 2 Maja 2016 Autor Napisano 2 Maja 2016 Właśnie nie wiem czy są już dostępne, zakup planuje za miesiąc więc liczę że wtedy już będą dostępne ... A co do wagi to wiem że kross przewiduje maksymalną wagę 105kg, tyle że nie wiem czy jest to wytrzymałość ramy czy podzespołów ? Jeśli podzespołów to po np. 1500 km mogę je wymienić, a jeśli by miała pęknąć rama ..... Proszę o porady Może jakiś inny rower ? Znalazłem jeszcze taki rower który mi się podoba : http://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-g%C3%B3rskie/rowery-xc/superfly/superfly-6/p/2058600-2016 Treki podobno mają wytrzymałość do 140 kg ?
reba29er Napisano 3 Maja 2016 Napisano 3 Maja 2016 Superfly 6 cena od 6499,00 zł jezeli masz sklep treka na miejscu i po przymiarce bedzie wszystko tip/top to jak najbardziej trek. nie patrz na te 6.5k, bo sprzedawcy opuszczaja cene, a jezeli dobrze utargujesz to kupisz tego treka superfly 6 za 5k pln, a i tak sprzedawca swoje zarobi. teraz spojrzalem i widze ze jestes z krakowa, wiec masz wszystkie dostepne marki na miejscu. odwiedz sklepy Specialized, Trek, Fuji i moze Scott. poprzymierzaj i kup najlepszy w twojej cenie i przede wszystkim idealnie pasujacy.
akwarysta88 Napisano 3 Maja 2016 Autor Napisano 3 Maja 2016 Szczerze to najbardziej spodobał mi się http://www.scott.pl/produkt/225/1354/Rower-Aspect-900/Co o nim powiecie ??I co z tą moją wagą?? Odpuścić całkiem Krossa ? Ps. Treka odpuszczę, troche sram, troche shimano, nie znam sie ale nie lubie mieszania....
akwarysta88 Napisano 4 Maja 2016 Autor Napisano 4 Maja 2016 Jakaś mała podpowiedź?? BTW cały czas podoba mi się http://www.scott.pl/produkt/225/1354/Rower-Aspect-900/ Dziś rozmawiałem ze sklepem który zachwalał ten rower, powiedział że to rower który jest przeznaczony do turystyki, ma wzmacniane obręcze, piasty, wszystko przygotowane do długich wycieczek gdzie przypina się fotelik dla dziecka, sakwy itd, powiedział też żeby się zastanowić czy warto kupować tak drogi rower (katalogowo 5999, zbiłem do 5500). Stwierdzono że do jazdy rekreacyjnej (dojazdy do pracy) a wyjazd w góry raz na x czasu to w zupełności wystarczy jakiś scott za połowę tej ceny, tyle że wtedy jest amortyzator Santour, miałem go raz w życiu, więcej tego badziewia na oczy nie chcę widzieć. Regulacja skoku która nie działa a odbicie które jest nie wyczuwalne Czy jest konieczne wydanie kwoty ok 5000 zł jeśli chce mieć rower na lata zbudowany na porządnych podzespołach nawet jeśli nie jestem zawodowcem i nie startuje w żadnych maratonach ?
akwarysta88 Napisano 6 Maja 2016 Autor Napisano 6 Maja 2016 Czy ktoś się wypowie ? Scottów tu nie lubicie czy co ?
maczet190399 Napisano 6 Maja 2016 Napisano 6 Maja 2016 Najwazniejsze to przejedż się rowerem i oceń sam czy dobrze się na nim czujesz. 5000 PLN nie wystarczy Ci na zbudowanie roweru na dobrych i trwałych komponentach . Suntour poprawił jakość. Warto zastanowić sie nam zakupem, ale najlepiej Epixon. Według mnie ten scott nie jest warty tych pieniędzy. Hamulce, opony, piasty słąbe, manetki tylko SLX. 20 biegów na początek może być dla Ciebie za mało. Jedynie ten amortyzator zachęca. Celuj w Romet, Kross, unibike. W tych markach masz najwiekszy stosunek jakości do ceny.
akwarysta88 Napisano 6 Maja 2016 Autor Napisano 6 Maja 2016 Ale Kross rozpadnie się pod moją wagą....sam sprzedawca z autoryzowanego sklepu kross mi tak powiedział.
Alsew Napisano 6 Maja 2016 Napisano 6 Maja 2016 Zerknij może jednak na tego Treka Superfly 6 . Masz w nim dożywotnia gwarancję na rame, dopuszczalna waga bikera powyżej 130kg , sztywne osie w piastach i mocniejsze niż w Scott obręcze, a to że elementy napędu są mieszanką Sram i Shimano niczemu nie przeszkadza. Tylko ze ten Superfly ma zdecydowanie bardziej sportowy charakter niż Aspect
akwarysta88 Napisano 7 Maja 2016 Autor Napisano 7 Maja 2016 Gość z salonu Treka w Krakowie powiedział że rama SP6 jest bardzo wycieniowana i on by się bał używać takiego roweru przy tej wadze. Ale mówisz że trek ma lepsze obręcze i piasty ? Ktoś jeszcze się wypowie na ten temat ? Czasu mam jeszcze jakieś dwa tygodnie może miesiąc max na zakup roweru
akwarysta88 Napisano 8 Maja 2016 Autor Napisano 8 Maja 2016 Czy mi sie wydaje czy ten scott nie ma octalink ? A główka ramy jest prosta ?? Kaseta i korba jest deore czy alivio ? Pod tymi symbolami google wskazuje jedno i drugie....
beskid Napisano 8 Maja 2016 Napisano 8 Maja 2016 W przypadku takiej wagi i nie małej kasy raczej idzie się w stronę też dobrych warunków gwarancyjnych. Takie ma Scott i jeszcze lepsze Trek. Rama strzeli to wymienią i tematu nie ma. Trek jest nowocześniejszą konstrukcją i nic tam nie jest pomieszane. Jest tak jak ma być. Tak Scott ma zwykłą rurę sterową do tego amor bez osi sztywnej i nie ma mocowania korby na wielowpust co akurat nie dziwi bo nikt w tym przedziale cenowym nie stosuje tego rozwiązania.
akwarysta88 Napisano 8 Maja 2016 Autor Napisano 8 Maja 2016 Mi się właśnie wydawało że octalink to standard przy wyższej cenie roweru. Nawet kilka tys. Tańsze krossy mają octalink i taperowaną główkę ramy. Z tego co wyczytałem to octalink i tapered mają same plusy ? Ps. Pisząc o pomieszaniu chodziło mi o to że kaseta jest shimano a reszta sram.
Alsew Napisano 8 Maja 2016 Napisano 8 Maja 2016 Przy wyższej cenie, powiedzmy od 3,5-4 tys, korba powinna mieć już sztywną oś a nie jakiś tam octalink...
beskid Napisano 8 Maja 2016 Napisano 8 Maja 2016 Z tego co wyczytałem to octalink i tapered mają same plusy ? To, że jakieś rozwiązanie ma plusy nie znaczy, że będzie cały czas wdrażane. Shimano zarzuciło w wyższych grupach to rozwiązanie. Jednym z powodów była waga wkładu. Dzisiaj liczą się gramy a nie skuteczne rozwiązania. Zresztą w erze zakichanego suportu wciskanego to już nie ma znaczenia. W dalszym ciągu nie jest to mieszanie. Mało kto oferuje w napędzie 10sp kiepskie kasety Srama. Nie jest też mieszaniem hydraulika bo to zupełnie oddzielny temat.
Alsew Napisano 8 Maja 2016 Napisano 8 Maja 2016 Same plusy to ma sztywną oś korby w połączeniu z wkrecanym suportem... Wracając do tego Treka to ze ma on wycieniowana ramę to jeszcze nic nie znaczy bo z tego co kojarzę to ma dmc bikera 136kg.
akwarysta88 Napisano 8 Maja 2016 Autor Napisano 8 Maja 2016 To który rower w końcu kupić ? Scott Aspect 900 czy Trek Superfly 6 ?? Czy jakiś inny ?? Bardzo proszę forumowiczów o zapoznanie się ze specyfikacją tych rowerów i o rady. Proszę też o konkretne argumenty
akwarysta88 Napisano 11 Maja 2016 Autor Napisano 11 Maja 2016 Panowie ! Wy akwarystów nie lubicie czy spaślaków chcących zrzucić kilogramy ? Proszę o pomoc bo termin zakupu się zbliża a chciałbym dobrze ulokować pieniążki http://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-g%C3%B3rskie/rowery-xc/superfly/superfly-8/p/2074600-2016 http://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-g%C3%B3rskie/rowery-xc/superfly/superfly-6/p/2058600-2016 czy http://www.scott.pl/produkt/225/1354/Rower-Aspect-900/ SP8 to już mocno wyżyłowany budżet.... Najbardziej podoba mi się Scott, ale z tego co ktoś napisał to Trek ma lepsze piasty. W Scott mnie dziwi też że niektóre elementy napędu to alivio....to moim zdaniem śmieszne w sprzęcie za taką kasę .... I proszę pamiętać że nie jestem zawodowcem ! Jestem amatorem z jakimś tam doświadczeniem małym i tyle ! Rower ma być po prostu nie awaryjny, przystosowany do mojej dużej masy, nie zależy mi na lekkości . I powtórzę, codziennie trasy po np. 10-20 km po mieście i raz w tyg jakaś trasa poza Kraków. Przyszłościowo jakieś góry
maczet190399 Napisano 11 Maja 2016 Napisano 11 Maja 2016 Jak masz kasę kup treka, jak szkoda Ci to Scotta. W zupełności wystarczy Ci do jazdy "do sklepu po bułki" :-)
Mod Team KrissDeValnor Napisano 12 Maja 2016 Mod Team Napisano 12 Maja 2016 Skoro idziesz już na całość, to Superfly 8 na obu sztywnych osiach i " będzie Pan zadowolony " Jednak różnica w cenie w stosunku do Superfly 6 to 2 k, więc sporo
akwarysta88 Napisano 12 Maja 2016 Autor Napisano 12 Maja 2016 SP8 ma tylko jeden blat z przodu, boje się że dla grubasa po dłuższej przerwie może być to duuży problem..... Zastanawiam się też nad opcją kupna tego scotta aspect 900, sprzedawca dziś zaproponował że jeśli będę chciał to wyposaży go w całości w Shimano Deore XT (wymieni przednią przerzutkę deore na deore xt, hamulce zwykłe shimano na xt, piasty na xt, kasetę, korbę na xt i nawet łańcuch, powiedział że rower wyjdzie max 1000 zł więcej bo elementy z roweru od razu odkupi. Czy to byłby dobry pomysł ? Scott z rabatem i zmianą wszystkiego na XT wyjdzie 6500 zł. Trek superfly 8 z rabatem 7700 zł I bądź tu człowieku mądry ....
maczet190399 Napisano 12 Maja 2016 Napisano 12 Maja 2016 Z modernizacji jedynie jest warta wymiana manetek na XT i wymiana hamulców na SLX. Resztę sobie podaruj, gdyż nie odczujesz różnicy. Niestety ta rama i amor nie przyjmie sztywnych osi wiec tez nie warto wymianiać piast. Zmodernizuj w tym scott to co pisałem i jeszcze opony na Racing Ralph i i Rocet ron i jeżdzij i się ciesz :-)
akwarysta88 Napisano 12 Maja 2016 Autor Napisano 12 Maja 2016 Mam rozumieć żeby były dwie opony różnych firm ? Czy albo jedna albo druga firma ? A co w sprawie Scotta i jej ramy a dokładnie to chodzi o prostą główkę, nie lepiej żeby była taperowana ? Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.