Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

 

Kupujac uzywany rower nie zauwazylem skazy na glowce ramy. Moje pytanie, czy jest to pekniecie ramy czy skaza na lakierze, jak to zweryfikowac?

 

Czy jest szansa na spawanie w tym miejscu i bezpieczna jazde?

 

post-167110-1461914036,3697_thumb.jpg

 

 

 

Wysłane z mojego m1 note przy użyciu Tapatalka

Napisano

Czy taka tulejka/pierscien wytrzyma kilka lat?

 

Jak z wytrzymaloscia spawu w tym miejscu, jest sens to robic?

 

Mozecie polecic jaki zaklad rowerowy ktory spojrzy na to - warszawa

 

Wysłane z mojego m1 note przy użyciu Tapatalka

  • Mod Team
Napisano

 

 

Czy taka tulejka/pierscien wytrzyma kilka lat?

Kwestia grubości ścianki tulejki i materiału.

Ja osobiście nie spawał bym. Gniazdo sterów może się "zamknąć" i kłopot z wbiciem misek.

Operacja z tulejką jest "czystsza" i mniej kłopotliwa. Reanimowałem w taki sposób już jedną ramę.

  • Mod Team
Napisano

Pomijalny. Tulejka za flaszkę reszta we własnym zakresie.

Tylko trzeba dobrze wymierzyć średnicę zewnętrzną główki. Tak, żeby po wciśnięciu główka się nie zamknęła.

Napisano (edytowane)
Czy taka tulejka/pierscien wytrzyma kilka lat?

 

Jak dobrze dobierzesz średnicę to to miejsce może być mocniejsze, niż było wcześniej. Ja w jednym ze swoich, założyłem mosiężną o średnicy różniącej się od główki o 0,2 mm (średnica 50,8 mm, więc procentowo te 0,2 mm to mało). Miałem to szczęście, że taką tuleje w ogóle znalazłem i dorobiłem od jak mnie pamięć nie myli tłoka skrzyni biegów jakiegoś polskiego traktora. Po obliczeniu wytrzymałości "na oko" tego miejsca (gęstość mosiądzu vs alu i przekroju dorobionego pierscienia), jest mocniejsze niż było, już tak mam ją 5k km założoną, wszystko gra, stery nie "wpadają" do środka (więc średnica fabryczna się nie powiększyła). Ale dobór średnicy musi być podobny do tego co tu ci piszę. Spawać nie polecam, jak kolega wyżej.

Edytowane przez GTZaskar1991
Napisano (edytowane)

Moze ktos polecic jakis serwis rowerowy, ktory wykona taka operacje?

 

Albo kogos kto wykona taka tuleje?

 

 

 

Dodam tez, ze rower to mtb, uzywany bedzie glownie w terenie, moze bez jazdy w xc ale w gorach jako wyprawowy tak, plus trening po korzeniach, kamieniach...

 

 

Wysłane z mojego m1 note przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez bano
  • Mod Team
Napisano (edytowane)

Nie wierzę, że w W-wie nie znajdziesz jakiegoś tokarza który wymierzy główkę i zrobi tulejkę.

Gdyby zdarzyło się zrobić deko za luźną można wspomóc się jakimś klejem dwuskładnikowym np.

http://allegro.pl/cx-80-auto-weld-klej-do-metalu-spawanie-na-zimno-i5957251464.html

Mowa o luzie ok. 0,1mm. Klej polecam.

No końcu rysy warto wywiercić otwór który zakończy pękanie. Otwór jak najmniejszy 1,5- 2mm. Można później zakleić zaszpachlować.

Edytowane przez michuuu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...