Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej,

 

Prawdopodobnie w maju będę miał za darmo starą Meridę ( zdaje się że Kalahari 510), coś około 1998 roku.

Wiem że to MTB , ale mój plan przewiduje przerobienie jej na miejski lekki rower który będzie dawał radość z jazdy a nie "szczycił" się idealnie dobraną geometrią itd.

 

Plan jest taki:

 

- Wstawić kierownicę "baranka"

- Zostawić tylko hamulec przedni

- Przerzutka tylko z tyłu ( jestem fanem napędu 1x, w MTB mam tak samo)

- Wąski opony typu Kenda Kwest lub coś w tym stylu

 

Teraz kilka pytań:

 

- Jak wygląda kompatybilność przerzutki MTB ( 7s) z klamkomanetką szosową? Nie będą się gryzły? Ogólnie jaki zestaw byście proponowali? Ma być to dość budżetowe rozwiązanie jednak składające się z nowych części

 

- A jak ma się kompatybilność hamulca w klamkomanetce z hamulcem v-brake MTB?

 

Jakieś sugestie?

Napisano

 

 

- A jak ma się kompatybilność hamulca w klamkomanetce z hamulcem v-brake MTB?

Klamki szosowe ciągną mniej linki przez co efekt nie będzie zadowalający. Możesz za to wstawić cantilever-y albo mini v.

 

 

 

- Jak wygląda kompatybilność przerzutki MTB ( 7s) z klamkomanetką szosową? Nie będą się gryzły?
 

Nie , dopiero od 10s się różnią.

Napisano

Mini V? To są szosowe? One nie są montowane na 1 pivot? Masz jakiś przykład?

Napisano

Zapomniałem jeszcze zapytać, jestem praktycznie pewny że odpowiedź będzie twierdząca ale chce się upewnić: są tam pełne ośki, da radę wymienić je na drążone? Strasznie nie lubię blokowania ośki nakrętkami

Napisano

Aż ciekaw jestem efektu wrzucenia baranka do takiego cudaka... Jak to zrobisz, wrzuć tu fotkę. Ciekaw jestem wyglądu i opisu jak coś takiego będzie się sprawiać przy tak krótkiej ramie.

Napisano (edytowane)

Jezeli dojdzie to do skutku to wrzuce na pewno, wczesniej pewnie zadam jeszcze 1000 pytan ;)

 

Mam koncepcje zeby nie malowac ramy tylko zdjac farbe i zostawic szczotkowane aluminium. Spotkal sie ktos z Was z czyms takim?

Edytowane przez skom25
Napisano

Ja też zabieram się za przeróbkę Kalahari 510 co prawda trochę młodszej. Lecz nie planuję aż tak radykalnych zmian, i tak samo ma służyć do jazdy po mieście. Baranek tam średnio pasuje, jak skłaniam się bardziej ku giętej kierownicy. Tak jak poprzednicy lepiej załóż dwa hamulce.

 

Zaciekawiliście mnie tym szczotkowanym aluminium. Miałem malować swoją Meridę, ale teraz zaczynam się zastanawiać nad zmianą.

Napisano

Ja też zabieram się za przeróbkę Kalahari 510 co prawda trochę młodszej. Lecz nie planuję aż tak radykalnych zmian, i tak samo ma służyć do jazdy po mieście. Baranek tam średnio pasuje, jak skłaniam się bardziej ku giętej kierownicy. Tak jak poprzednicy lepiej załóż dwa hamulce.

 

Zaciekawiliście mnie tym szczotkowanym aluminium. Miałem malować swoją Meridę, ale teraz zaczynam się zastanawiać nad zmianą.

 

Gięta? Jakiś przykład?

 

Jak to będzie wyglądało to wiem, pytanie jak sprawdza się jeżeli chodzi o walory użytkowe.

Napisano

Ale to właśnie ma być "zabawka". Jak skończę za miesiąc to będzie za miesiąc, jak na kolejny sezon to też będzie ok. Ma to być rower żeby sobie wyjechał w ładną pogodę pojeździć po asfalcie, taka udziwniona szosówka.

 

MTB już mam które w zupełności mi wystarcza jeżeli chodzi o jazdę terenową.

Napisano

No ok to w takim razie szosowa kiera bd spk

Ale z górala nie zrobisz szosowki.

 

 

 

Wysłane z mojego H60-L04 przy użyciu Tapatalka

Napisano

Chodziło mi o kierownice jak po lewej w linku poniżej:

http://katalog.bikeboard.pl/artykuly,katalog-inne,kierownice-to-trzeba-wiedziec

Bardziej w stylu roweru trekingowego.

 

Przy kierownicy szosowej musisz założyć inne klamki do hamulców np. jak z linku poniżej:

http://www.cube.eu/en/products/road-race/cross-race/cube-cross-race-sl-greynflashorange-2016/

 

Chyba że masz inne plany na zagospodarowanie.

Napisano

@Jerry6 O klamkomanetce pisałem już w pierwszym poście

 

@Qumor

 

Nie ukrywam że zawsze podobało mi się coś w tym stylu:

 

789776d1365734353-any-fat-bikes-dirt-dro

 

Więc możliwe że jednak zamiast typowo szosowych wsadzę coś na lekki teren. Nie wiem, na razie mam ogólną koncepcję co i jak, zobaczymy jak wyjdzie w praniu. Tak jak pisałem, nie śpieszy mi się.

 

Napisano

No tak słaby na asfalt i ścieżki

Ale najlepszy na piach i śnieg .

Zawsze chciałem jechać rowerem po plaży. XD

 

Wysłane z mojego H60-L04 przy użyciu Tapatalka

Napisano

Cały czas zastanawiam się czy jak wszystko dojdzie do skutku to zakładać opony szosowe, czy kupić coś najszerszego dostępnego na rynku i zrobić "podróbę" ze zdjęcia ;)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...