Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Byłem dzisiaj w sklepie gdzie kupowałem rower i gosciu zmieniał mi ustawienia kierownicy, jeszcze jutro pobawie sie z podkładkami bo mam tam chyba z 4, ale jak kiera bedzie nizej to wydaje mi się, że bedzie jeszcze gorzej bo rece beda jeszcze bardziej obciązone. Mostek 90mm bo na miejscu mi go mierzyli.

Napisano (edytowane)

Pozycja siodełka jest stała zobacz wątek http://www.forumrowerowe.org/topic/135739-poprawna-pozycja-stawu-kolanowego/ .

Wstępnie wyciągnięcie sztycy w stosunku do osi suportu wyliczysz np kalkulatorem który mam w stopce. Ten kalkulator obliczy Ci też orientacyjną odległość od siodełka do mostka. Ale ta odległość  uważam że jest bardziej indywidualna. Wszystkie podkładki masz pod mostkiem , mostek w plusie ?

btw. Amorka mi naprawili, wymienili uszczelki w sprężynie powietrznej. Amortyzator o wiele lepiej pracuje niż przed awarią. Wydaje mi się że mógł być źle złożony.

Edytowane przez Miki74
Napisano

Tak wszystkie podkładki pod mostkiem, a jesli chodzi o sam mostek to jest on dość nietypowy ale wydaje mi się, że jest na delikatnym plusie.

Napisano (edytowane)

Ja mam mostek + - 10 stopnie ustawiony w minusie, ale w stosunku do poziomu jest lekko do góry.
Mi wyszła odległość nos siodła a kierownice 55cm mostek w minusie leży bezpośrednio na sterach. Musiałem wymienić sztycę, brakowało z 2cm.  Mam ten san wzrost, noga 84cm, ale latem na ramie 17". Bardzo pewnie prowadzi się na zjazdach, dobrze się wspina pod górę (no czasem by się przydała zębatka 40). Idealna dla mnie rama by była 18", ale nie narzekam - jazda głównie w terenie.

Edit:
W Twoim wypadku przed zmianą mostka, bym dał podkładki pod mostek w plus.

Edytowane przez Miki74
Napisano (edytowane)

Nie rozumiem, mostek jest ustawiony w góre i sa wszystkie podkładki pod nim, więc co mam zrobic?

Mam tak samo jak na zdjęciu:

yZIsOVG.jpg

 

 

Edytowane przez Menor
Napisano (edytowane)

Trudno mi ocenić czy ten mostek jest ustawiony w minus czy w plus.

Szukałem dla Ciebie też ten artykuł który kiedyś czytałem i znalazłem  http://team29er.pl/artykuly/1732-29er-optymalny-kierownica-rogia
 chodzi mi o ustawienie kierownicy w odpowiedni sposób. I tu zacytuje fragment: "Kolejną ważną kwestią, choć powszechnie olewaną, jest kąt gięcia w osi pionowej. Innymi słowy chodzi o to, czy końce kierownicy się wznoszą, opadają czy też są w poziomie. Znowu odwołam się do naszej budowy – każdy chyba woli trzymać miecz ostrzem do góry, a nie w dól, gdyż w takim ułożeniu momentalnie wyczuwamy napięcie, a jak dodamy do tego trochę wibracji…ból murowany" Moją kierownicę z lekkim wzniosem udało mi się tak ustawić.

Jest też Istotna sprawa samej kierownicy "Dobrym rozwiązaniem okazuje się model z przynajmniej 9* backsweepem, bezwarunkowo każdemu polecam coś z przedziału 9-12*. Dyskomfortu raczej nie doświadczymy, rogi okażą się zbędnym dodatkiem. Przy okazji wymuszone zostanie na nas zachowanie bardziej zwartej i stabilnej sylwetki – łokcie idą bliżej tułowia, nie flarują." ale tu już kwestia wyprofilowania danego modelu kierownicy.

A tak przy okazji żuć okiem na to

:)

Mam nadzieje że uda się Tobie ustawić optymalną pozycję.
Pozdrawiam Edytowane przez Miki74
Napisano (edytowane)

Probowalem dzisiaj mostek 80mm + chwyty ergonomiczne i dalej nic nie wyszło . Juz nie mam siły, probowalem zmieniac katy kierownicy, polozenie siodełka, a takze podkladki pod mostkiem i zero efektow. Ma ktos jeszcze jakis pomysl?

Edytowane przez Menor
Napisano

Kombinacji ustawienia roweru jest naprawdę sporo wiec nie wierzę żebyś wypróbowałam je wszystkie... Czasami potrzeba kulkuset kilometrów zeby rower ustawic pod siebie. Może gięta kiera byłaby lepsza, może 700 mm kiery to dla ciebie za dużo... Nie poddawaj się tylko próbuj dalej! A jak nie masz na to siły to zostaje Ci zapłacić za bike fiting.

Napisano

@@Miki74,

 

Tylko, że autor miał też taki problem z poprzednim rowerem który był niby 10mm krótszy ale nie wiem jaki był mostek i jaki jest teraz ;) 

Napisano

A po jakim czasie jazdy zaczyna być źle??? Ręce bolą? czy odczuwasz drętwienie, mrowienie? Żadna zmiana nie przynosi odczuwalne ulgi? A nie masz za wysoko siodła ustawionego? Może wrzuć jakieś foto całego roweru...

Napisano

Dlonie zaczynaja bolec dosyc szybko po okolo 2-3 km, zadna ze zmian nie przyniosla pozadanych efektow. Na poczatku bola, az dlonie od wewnetrznej strony mam cale czerwone, dopiero w domu zaczyna sie delikatne mrowienie. Siodelko mam prawidlowo ustawione, jakies fotki postaram sie jutro wrzucic.

Napisano

@Alsew siodła nie można ustawiać się jak się chce. Wypchnięcie do przodu spowoduje pedałowanie łydką, za bardzo do tyłu może spowodować ból kolana a nawet doprowadzić do kontuzji. Za nisko będzie mniej efektywne pedałowanie, za wysoko będzie wywoływać ból pod kolanem. http://narower.com/jak-ustawic-siodelko-w-rowerze-ustawianie-siodelka-bikefitting-siodlo-rowerowe-w-rowerze/

Jak dla mnie to idealna jest metoda Metoda Holmes’a (punkt odniesienia najlepiej obliczyć z długości nogi) i by rzepka była nad osią pedała. Do sprawdzenia kąta zgięcia kolana  korzystałem z Camera Protractor na telefonie. Po ustawieniu siodła ustawia się kierownice.

Napisano

Edytować nie mogę ..

Przyszło mi rano do głowy, czy sag amortyzatora masz dobrze ustawiony ? Czy te ugięcie wstępne przypadkiem nie przekracza 20% skoku amortyzatora ?

Napisano

Jesli o amortyzator chodzi to raczej jest trochę za duzo powietrza, wiec na pewno sie nie ugina wiecej niz 20% przy ugieciu wstepnym.

Napisano

może kierownica jest za szeroka ? 

piszę dla tego że miałem odwrotny przypadek po zaledwie 2-3 kilometrach bolały mnie dłonie po zewnętrznej części , a że jestem szeroki w rozstawie ramion ( i nie tylko :P) to zmieniłem kierownice na szerszą o chyba z 10 cm i ból ustąpił natychmiast .

 

o wytrzymałość ram krosa sie nie bój , przez 3 lata męczyłem evado 7 przy wadze   130 kilo i nic sie nie stało , a przed schodami na mieście z roweru nie schodziłem , prędzej koła padną , chodź  tego u mnie nie było bo od razu założyłem sobie składaki na piastach novateca 36 szprychach dt i obręczach axlerims , ale teraz nie pamiętam jakich 

Napisano

W poniedziałek bedę próbował innej giętej kierownicy, jak to nie pomoże to nie wiem co mi jeszcze zostanie, chyba tylko przyzwyczajenie się do bólu :(

Napisano

ooo spokojnie przymierzanie w sklepie to 1 ale potem i tak idzie do wymiany sztyca mostek kiera siodlo i gripy , a na końcu masz rower pod siebie , do góry głowa 

Napisano

Razem z rowerem dostałem kupon na 300zł na wykorzystanie na stronie velo.pl, jest tam trochę mostków ale 90mm>, a mniej to tylko 60mm, myślicie że 60 to byłaby przeginka w drugą stronę? A jeśli chodzi o ramę to jest tak w sam raz, myślę ze 17 byłaby za mała. Muszę powiedzieć ze hamulce w authorze są bardzo dobre i nie mają porównania do tych z treka, jedyny minus to 3 blaty na korbie, 2 pasowały mi dużo bardziej i jest mniej roboty z regulacją.

pisałeś że rower bedzie w większości do rekreacyjnej jazdy to 3 blaty bardziej ci sie przydadzą,2 to bardziej wyczynowej jazdy :-)

Napisano

2 blaty jednak bardziej mi przypadły do gustu i na pewno bedę to zmieniał jak bedzie kasa. Przez te kilka dni musiałem oddawać rower kilka razy do regulacji przednej przerzutki, bo zawsze jakimś cudem się rozregulowała i łańcuch ocierał, a przy 2 blatach wszystko było okej.

Napisano (edytowane)

masz jakiegos pecha,wracajac do geometrii i bólu nadgarstków byc moze to kwestia przejściowa,podobna sytuacje miałem w swoim cube reaction na początku tez miałem podobny problem i obawy z czasem sie przyzwyczaiłem do tej geometrii i juz jest ok,no moze po dłuższym nieuzytkowaniu tego roweru pierwsze dni tak mam ale ogólnie juz ok:-),no i waga robi tez chyba swoje,185 i prawie stówka to tez nacisk na kierownice większy spróbuje zrzucić teoche to mam nadzieje ze komfort sie polepszy

Edytowane przez roberttrebor
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...