Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam przymierzam się do kupna roweru i mam do wyboru:

Treka x caliber 9 2016- w cenie 3750zł

oraz Krossa level b7 - w cenie około 3700zł

 Jeśli chodzi o moje wymiary to 180cm wzrostu i 100kg wagi.

Który z tych rowerów bedzie lepszy? Nie borię udziału w żadnych maratonach, bede uzywał roweru rekreacyjnie i chciałbym zaznaczyć, że preferuje dynamiczną jazdę.

Edytowane przez Menor
Napisano

Nie chce 27,5 bo wcześniej jeździłem na 26 i chce poczuć róznicę. Czy nowocześniejsza rama krossa ma wpływ na coś? Na rame treka mam dozywotnia gwarancję, a sztywna oś dużo daje? Czym to się rózni od normalnej osi?

Napisano

Nowocześniejsze rama daje tyle ze jak zakochasz się w swoim nowym rowerze i za jakieś 5 lat będziesz go chciał zmodernizować to będziesz mieć ciągle spory wybór części a np do Treka z amor em z jakimś dziwnym offset em i rurą na 1i1/8 może być problem...

Napisano

Ma ktoś może treka x caliber 9 i może coś o nim wiecej powiedzieć, czy warto? Do teraz miałem krossa level a6 i trochę mi się znudził i chciałem spróbowac coś innego. Co prawda boję się troche tej geometrii G2, ale czytałem, że można wstawić tam nawet zwykły amortyzator i będzie chodzić.

Napisano

Wg mnie Trek x-caliber 9 będzie dobrym wyborem i będziesz zadowolony. Jest to przyzwoity rower za tą cenę. Wyróżnia go przede wszystkim powietrzny amortyzator oraz dożywotnia gwarancja na ramę, tym bardziej że udźwignie bez problemu Twój ciężar ciała. Dobrze nim mi się jeździ i nie znam osoby, która źle by się wypowiedziała na temat tego roweru. Sam mam 180 cm wzrostu i moj rozmiar ramy to 18,5.

Napisano

Nie ma się co przejmować takimi bzdetami jak G2 czy mniejszymi jak sztywna oś. Pierwsze nie ma znaczenia bo i tak wsadza się jak coś normalny wideł a drugie nie jest bardzo potrzebne do takiego zastosowania. 

Napisano

Podoba mi się trek bo na krosie przejeździłem kilka lat i mi sie troche znudził, ale nie powiem, że rame ma fajną. Według mnie na plus krossa jest to, że ma blokade amortyzatora na kierownicy, aktualnie bardzo czesto z tego korzystam i nie wiem czy nie za bardzo bedzie mi tego brakowało.

Napisano (edytowane)

Tylko problem jest taki, że za superfly'a musze tysiaka wiecej zapłacic, troche duzo jak na blokade na kierownicy :D

Edytowane przez Menor
Napisano

Jutro zapewne udam sie do sklepu i spróbuję treka i krossa i podejme ostateczną decyzje. To prawda, że ramy z krossa maja jakąś dziwną numeracje? W sklepie sprzedawca powiedział, że na mój wzrost to S bedzie dobra.

Napisano

ojjj na to pytanie już Ci nie odpowiem, najlepiej jest się przymierzyć się do roweru i samemu ocenić lub doradzić się na miejscu sprzedawcy. Z rowerami marki Kross nie mam zbytniego doświadczenia

Napisano

Witam,

 

Tak się składa, że mam Treka x9 a i pracuje w sklepie gdzie sprzedaję Kross'y. Powiem szczerze tak w treku jak kupowałem go to patrzyłem przede wszystkim na dożywotnią gwarancję na ramę (oby nie była potrzebna) geo roweru oraz osprzęt a miałem taki a nie inny budżet. Może faktycznie nie ma tappera i sztywnych osi ale jak na razie mnie to nie przeszkadza. Kross b7 robi bardzo pozytywne wrażenie powietrzny recon z przodu, sztywne osie to na pewno na plus, główka ramy tapper itp więc rama na pewno przyszłościowa, reszta gratów to i tak z czasem można wymienić z biegiem czasu. Ja  na dzień dobry wymieniłem hamulce bo Trek posiada najprostsze shimanowskie a w krossie są podstawowe DB1 które szału nie robią ale zrobiły dużo lepsze wrażenie na mnie niż te z Treka. Co do rozmiarówki to faktycznie S(17) w krosie jest spora ale wydaje mi się, że przy twoich wymiarach to raczej M(19) co do treka to stawiam na 18,5. Wybór ciężki ale i tak wybrał bym Treka bo geo ramy mi się bardziej podoba.

Napisano

Nie chce 27,5 bo wcześniej jeździłem na 26 i chce poczuć róznicę. Czy nowocześniejsza rama krossa ma wpływ na coś? Na rame treka mam dozywotnia gwarancję, a sztywna oś dużo daje? Czym to się rózni od normalnej osi?

Przesiadlem się na treka 9 . zdecydowanie poczujesz różnicę. Jestem twoich gabarytów i zdecydowanie zwykła oska 9 mm jest ok. Sztywna os rzekomo zapewnia większą sztywność poprzeczna w zakrętach ale przy amatorskich jazdach nie poczujesz różnicy.
Napisano (edytowane)

Co do sztywnej osi to jej zaletą jest łatwość ponownego montażu koła i brak potrzeby regulacji hamulców, a tej sztywności poprzeczne w zakrętach może nie poczujesz ale jej brak zobaczysz po zużyciu przedniej piasty...

Edytowane przez Alsew
Napisano (edytowane)

Fajne uwagi...większość jara się sztywnoscią, nie wspominając o tym o czym wspomniałeś...thx

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Edytowane przez Chrisnow
Napisano

Sprzedawca w sklepie naciska na treka, kierując sie geometria G2, ktora podobno duzo daje, a w krosie podobno gorzej się jeździ. Miałem dzisiaj popróbować ale padał deszcz więc nic z tego nie wyszło, może jutro pogoda bedzie lepsza.

Napisano

Na crossie nie jeździłem ale geometria treka bardzo fajna, szczególnie na podjazdach, zupełny brak tendencji do podrywania przedniego koła

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Napisano

Jak to jest z tymi rozmiarami ramy w trekach? Na ramie jest naklejka z twoma wartościami np. 18,5 wirtualne oraz 17,5 rzeczywiste? Na ktora wartość zwracac uwage? W sklepie mowili ze ta wirtualna jest tą wartościa normalna.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...