mudia Napisano 25 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2016 (edytowane) Po 10 miesiącach jazdy na nowym damperze (Fox Float CTD DRCV) postanowiłem wymienić uszczelki powietrzne. Powodem było to, że zaczęły pojawiać się ślady oleju na goleni. Była niewielkie, ale zbierały kurz. Uszczelki wymieniałem już wcześniej, więc nie spodziewałem się żadnych problemów. Zakupiłem komplet uszczelek, które zainstalowałem w miejsce starych. Białe "dystansery" przy uszczelkach poprawnie założone. Wszystkie części były dokładnie wyczyszczone, aby syf nie dostał się do środka. Goleń jest w stanie idealnym (zero widocznych rys), podobnie jak wnętrze puszki (air can). Tuż przed zamknięciem dampera do środka wlałem 2cc FoxFluid - czyli cały serwis zgodnie z instrukcją FOXa. Niestety podczas pierwszej jazdy spora ilość oleju wylała się z dampera (może nawet 0,5 cc). Bez paniki rozebrałem z ponownie damper, ale wszystko wygląda ok. Wyraźnie część oleju wyraźnie przelała się przez większą uszczelkę w dół, a potem przez mniejszą na zewnątrz (na goleń). 1) Po raz pierwszy użyłem FF, bo poprzednio używałem takiego bardzo gęstego oleju, który dostałem kiedyś w serwisie. Był naprawdę ekstra, ale był znacznie gęstszy od FF. Nie miełem z nim żadnych problemów, zwłaszcza wycieków. Może FF po prostu tak ma? 2) Po dokładnej inspekcji w puszce znalazłem dziwne wytłoczenie. Które potem odnalazłem w innych damperach FOX (ale nie we wszystkich!). Na dobrą sprawę mógł by chyba przez nie uciekać FF na dół (podczas ruchu amortyzatora), ale czy dolna uszczelka nie powinna powstrzymać FF przed wydostaniem się na zewnątrz? Tu jest poglądowe foto: https://goo.gl/photos/FChKFJwmTVUnaRGf8 Czy wiecie co może być przyczyną wycieku? Zawsze po serwisie miałem ślady leju na goleni, ale nigdy w takiej ilości. Edytowane 25 Kwietnia 2016 przez mudia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobike Napisano 25 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2016 To przetłoczenie jest do komory negatywnej nim przedostaje się i powietrze i olej. U mnie jest podobnie po serwisie ciśnienie poprostu wyrzuca nadmiar Rozwiązaniem jest albo gęsty olej albo żadki smar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mudia Napisano 26 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2016 Niby nadmiar jest wyrzucany, ale 0,5 cc wydaje się być prostu za dużo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mudia Napisano 4 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2016 Założyłem kolejny zestaw uszczelek i wyciek zmalał (tak o połowę) ale wciąż jest go na goleni stanowczo za dużo. Po przejechaniu przeszło 100km wciąż problem nie zniknął, więc nie jest to tylko ten olej, którym posmarowałem uszczelki. Po bardzo dokładnej inspekcji goleni znalazłem jedną mikroskopijną rysę. Może to ona powoduje problemy? Ciekawe jest że drugi damper FOXa z którym mam do czynienia (nowy, zakupiony pod koniec stycznia) też zaczął zostawiać krążki oleju na goleni, choć są one naprawdę niewielkie. Może FOX dostał jakąś wadliwą partię uszczelek? Ważne jest to, ze damper pomimo wycieków trzyma ciśnienie. Każde badanie pokazuje takie samo ciśnienie (różnica +/- 2-3 psi, czyli w granicach błędu pomiarowego). Na razie spróbuję z innym olejem - znacznie gęstszym i zobaczymy co będzie dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 4 Maja 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 4 Maja 2016 Niby nadmiar jest wyrzucany, ale 0,5 cc wydaje się być prostu za dużo. Oczywiście,że 5 cc jest za dużo . Powinno być nie więcej niż 2 cc. U mnie każdy tłumik Foxa ( 4 różnego rodzaju i długości ) zostawiały mniej lub więcej oleju na tłoku. Jeśli będziesz miał stan jak na zdjęciu poniżej, to wtedy będziesz miał prawo się martwić. W tym tłumiku po wymianie uszczelek ślady oleju pojawiały się przez pewien czas ( oczywiście znacznie mniejsze),aby po pewnym czasie ( nieco ponad 100 km jazdy w terenie) ustąpić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mudia Napisano 4 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2016 (edytowane) Oczywiście,że 5 cc jest za dużo . Powinno być nie więcej niż 2 cc.Chyba nie do końca się zrozumieliśmy. Do komory wlałem 2cc, wypłynęło 0,5cc (pół centymetra) - to było po PIERWSZEJ wymianie uszczelek. Po drugiej wymianie uszczelek wyciekło mi tak z połowa tego co na zdjęciu. Więc mam chyba jednak powody do zmartwienia. Na razie postaram się użyć gęstszego oleju i będę obserwował. Wymiana goleni to spory wydatek i strata czasu, więc spróbuję wypierw innych możliwości. Edytowane 4 Maja 2016 przez mudia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SovaLTD Napisano 11 Maja 2016 Udostępnij Napisano 11 Maja 2016 Podepnę się pod temat. Zamierzam zrobić podstawowy serwis dampera Fox Float CTD i mam 2 pytania: 1. Czy muszę koniecznie wymieniać uszczelki, czy mogę tylko wyczyścić wszystko, zalać ponownie olejem? Dodam, że mam przejechane ponad 3k km i jeszcze go nie rozbierałem, a jeżdżę głównie po płaskim terenie, więc damper nie ma dużo roboty. 2. Czy muszę wlać Fox-a Fluid-a czy mogę go zastąpić olejem przekładniowym 80W? Boję się trochę, że jest on za rzadki i może wyciekać. Po każdej jeździe czyszczę dokładnie oba amortyzatory, a gdy niedawno serwisowałem przedni amor, to olej w dolnych goleniach był prawie jak nowy, żadnego syfu w środku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobike Napisano 12 Maja 2016 Udostępnij Napisano 12 Maja 2016 Jeżeli uszczelki trzymają ciśnienie to nie musisz ich wymieniać. Możesz zastosować ten olej i obserwuj jak się damper zachowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 12 Maja 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Maja 2016 Soval, 3kkm to sporo, prywatnie bym wymienił dla świętego spokoju. Zresztą niewykluczone,ze po wyczyszczeniu i wlaniu nowego oleju któraś uszczelka zacznie przepuszczać ( miałem tak w RPL ). Po co rozbierać dwa razy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SovaLTD Napisano 12 Maja 2016 Udostępnij Napisano 12 Maja 2016 Uszczelki tanie nie są, bo gdyby to był koszt 20 zł to nawet bym nie pytał Chyba jednak zaryzykuję i zostawię "stare" uszczelki, bo damper wydaje się być szczelny, poci się tylko i to bardzo delikatnie, nie jest to żaden, nawet mały wyciek. Najwyżej jak się nie przyjmie, to wtedy kupię zestaw uszczelek. A czy ten Fox Fluid jest dużo gęstszy od przekładniowego 80W? Warto go kupować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 13 Maja 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 13 Maja 2016 Prywatnie stosuję tylko Fox Fluid,ale znam przypadki stosowania oleju 80W bez szkody dla tłumika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mudia Napisano 16 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 16 Maja 2016 (edytowane) Może się okazać, że nic nie cieknie bo w środku już nie ma oleju. Często zdarza się, że fabrycznie dają dosłownie kilka kropel, które szybko znikają i człowiek potem jeździ myśląc że wszystko jest ok, a tam zonk. Jak rozbierzesz, to zobaczysz. FF nie jest taki drogi. Jeśli nie masz w okolicy serwisu, który może dla ciebie ściągnąć saszetkę, to zawsze jest allegro. 5ml spokojnie styknie na 2 serwisy. Po ostatnich problemach z obu uginaczami wolę stosować oryginały. To nie oleje były powodem problemów, ale wolę dmuchać na zimne. Jeśli koszt uszczelek jest dla Ciebie wysoki, to możesz oczywiście spróbować złożyć na starych uszczelkach. Serwis komory powietrznej nie jest skomplikowany i zawsze możesz go wykonać ponownie. Mój na razie cieknie, ale znacznie mniej. Zgodnie z radą gościa z serwisu na razie go nie ruszam, tylko czyszczę goleń z brudu. Jak skończy ciec, to zajrzę do środka i zobaczę, czy wciąż jest tak olej. Alternatywą jest wymiana lagi, ale w Culcie życzą sobie za taką przyjemność 800zł, więc może zdecyduję się po wakacjach. Edytowane 16 Maja 2016 przez mudia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SovaLTD Napisano 25 Maja 2016 Udostępnij Napisano 25 Maja 2016 Zrobiłem serwis i wlałem olej przekładniowy 80W a uszczelki zostawiłem te co były. Przejechałem zaledwie 10 km ale nic nie wycieka. Za chwilę idę na rower podzikować trochę po lasach, więc jak przyjadę to dam znać czy nic mu nie dolega. Przejechałem 40 km po lasach, damper cały czas otwarty (descent), wygląda to tak: Wyczyszczony przed jazdą: Po przyjechaniu: Nie leje się z niego, tylko się dość mocno poci, co o tym sądzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
magura2004 Napisano 8 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2016 Ja tak miałem po pierwszej jeżdzie. nadmiar wyciekł i jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 8 Czerwca 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2016 Foxy są luźno pasowane, wg mnie to normalne raczej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yaskier Napisano 12 Października 2016 Udostępnij Napisano 12 Października 2016 (edytowane) Hej, Podepnę się pod temat. Mój damper FOX/Specialized Mini-Brain po serwisie zaczął się pocić. Rower kupiłem w 2015r., przejechałem od tego czasu 3500km. W tym okresie żadne pocenie nie występowało, goleń była zazwyczaj czysta, damper pracował bezproblemowo. Po roku użytkowania oddałem damper do Cult Bikes. Po serwisie zauważyłem, że na ladze/goleni dampera osadza się olej. Od przeprowadzenia serwisu przejechałem blisko 400km i efekt ten nie ulega zmianie. Przeprowadziłem bardzo miłą rozmowę z Panem Piotrem z Cult Bikes, który wyjaśnił mi skąd takie zachowanie dampera. Fabrycznie Fox leje gęstszy olej, natomiast podobno zdarzały się sytuacje, w których wyskakiwała uszczelka kurzowa. Od tego czasu Cult Bikes leje olej rzadszy (chyba Fox Fluid, ale głowy uciąć nie dam). W związku z tym takie pocenie się (lub wyciek?) jest niby normalne i raczej nie będzie ustępować. Podobno mogę na nim zrobić kolejne 3-4 tys. km do nastęnego serwisu i oleju starczy, damper się nie zatrze. Tym niemniej, co warte odnotowania, zaoferował bezpłatną wymianę oleju na bardziej gęsty, jeżeli sobie tego życzę. Załączam zdjęcia dampera po przebiegu 40km od wyczyszczenia. Proszę Was o radę co począć w takiej sytuacji. Edytowane 12 Października 2016 przez Yaskier Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kowal1986 Napisano 12 Października 2016 Udostępnij Napisano 12 Października 2016 (edytowane) Jeśli po przejechaniu 400km cały czas się tak poci to wątpię, aby tego oleju starczyło na kolejne 3 tyś km. Ja bym reklamował. Wadliwe uszczelki jak nic. Edytowane 12 Października 2016 przez Kowal1986 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fonika Napisano 13 Października 2016 Udostępnij Napisano 13 Października 2016 Wyskakująca uszczelka zdarzała się w fox'ach ale dlatego że smarowanie nie jest wystarczające. Problem pojawiał się szczególnie w nowych damperach, w których często w komorze nie ma w ogóle Fox float Fluidu. Z tego samego powodu ludzie myślą że brak wycieków jest stanem normalnym - a najczęściej nie mają nic nalane więc nie ma co wyciekać . Większość fox'ów poci się po nalaniu fox float fluidu i jest to zupełnie normalne. Na początku wycieki mogą być większe kiedy wylatuje gromadzący się nadmiar oleju, większe wycieki będą też w damperach jak na zdjęciach - gdzie tłoczysko jest skierowane w dół ponieważ sprzyja to gromadzeniu się oleju przy uszczelce. Damper uszczelnia przecież tylko zwykły x-ring, nie ma opcji aby taka uszczelka przy ciśnieniach rzędu kilkaset psi (po dobiciu i większych) trzymała idealnie olej. Jak ktoś nie chce mieć wycieków to może sobie smarować damper smarem stałym, tylko wtedy serwis powinno się robić dużo częściej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yaskier Napisano 13 Października 2016 Udostępnij Napisano 13 Października 2016 (edytowane) Dziękuję za odpowiedzi. Faktycznie w wielu miejscach spotkałem się z opinią, że dampery Foxa sie pocą. Przy czym różnica między "poceniem", a (delikatnym) "wyciekiem" jest już trudna do diagnozy. Zwłaszcza online lub przez telefon. Wracając do rozmowy z Cult Bikes faktycznie przekonuje mnie fakt, że olej rzadszy cieknie, gęsty nie cieknie lub cieknie mniej. Lub w przypadku gdy oleju nie ma - nie cieknie wcale Raczej nie pasuje mi do tej historii argument o wadliwych uszczelkach. Tym bardziej, że dostałem ofertę wymiany oleju na gęstszy gratis, co miało by zapobiec problemowi (ale zarazem zwiększyć ryzyko wyskoczenia uszczelki). Cóż, Pan Piotr wzbudził moje zaufanie, a ja generalnie wierzę ludziom Jestem umówiony, że mam czas do końca roku na ewentualną wymianę. Będę damper obserwował. Choć przyznaję nie wiem sam, czy jak przestanie się pocić to mam się cieszyć (stan jak sprzed serwisu) czy martwić (wylany olej) Edytowane 13 Października 2016 przez Yaskier Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zlaczka Napisano 2 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2016 Hej. Ja serwisowalem damper w czerwcu. Po serwisie w CB było ok, damper sie nie pocil, ale po 200km wywaliło uszczelkę kurzową. Szybki kontakt z CB i zamiast gęstego oleju, foxfluid z podobnym tlumaczeniem jak u Ciebie. Na razie zrobilem kolejne 300 km i jedyne co sie dzieje to wiecznie uwalony tłok. Tez mam wątpliwości na jak dlugo starczy fluidu i inie do konca kupuje tłumaczenia fox-a. Ale zobaczymy jak będzie to wyglądało dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radomir82 Napisano 2 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2016 Mnie tam zawsze uczyli że jak Fox suchy to "wiedz że coś się dzieje" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SovaLTD Napisano 2 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2016 Po co wy w ogóle oddajecie swoje dampery na serwis? Przecież wymiana samego oleju to jest 15 minut roboty, albo jeszcze mniej. U mnie cały czas było tak jak na moich zdjęciach wyżej. Po jakimś czasie zauważyłem, że coraz mniej z niego leci, więc postanowiłem go ponownie rozebrać. Okazało się, że oleju już praktycznie nie ma, dlatego mało co leci. Szybkie wyczyszczenie pozostałości starego oleju oraz całej komory i zalanie nowego oleju. Tym razem jednak posmarowałem jeszcze uszczelkę gęstym smarem do przedniego amortyzatora. Leci trochę mniej, ale nadal. Myślę, że nie ma co się łudzić, że przejedzie się 3-4 tys. km, szczególnie jeśli ktoś jeździ w trudnym terenie. Ja przejechałem może 1000 - 1500 km i oleju już praktycznie nie było, tylko ja zalewam przekładniowy 80W, a nie fluid-a, ale z tego co widać po zdjęciach, to u mnie jest tak samo jak u was na fluidzie. Do mojego dampera wchodzi 2 ml oleju. Zobaczcie sobie na strzykawce ile to jest, tyle co nic, a jednak jakby nie było, sporo go wycieka. To na ile te 2 ml mogą wystarczyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.