Skocz do zawartości

[1300 - 1400zł] Kands Energy 1300 lub podobny


mazi939

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

Miałem zamiar kupić rower jakim jest Kands Energy 1300. Przekonała mnie do niego cena oraz podzespoły. Jednak mam problem ze znalezieniem odpowiadającego mi modelu, a konkretnie rama 17", hamulce v-brake oraz malowanie ramy czarno zielone.

 

Jedynie co znalazłem to aukcja, ale z hamulcami tarczowymi:

POTWÓR A NIE ROWER _ KANDS 1300 DYSK NA ALIVIO !! (6138209579) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

 

Może mieliście do czynienia z rowerem o podobnych podzespołach w budżecie do 1300-1400zł?

 

Pozdrawiam.

Napisano

Dlaczego tak bardzo uparłeś się na V-brake? Coraz trudniej znaleźć nowe rowery (nie mówię o makrokeszach) z tymi hamulcami. Generalnie producenci przechodzą na tarcze, bo te nie niszczą obręczy, są stosunkowo łatwe w serwisowaniu (choć na pewno nie aż tak jak V-brake) i zapewniają niezawodne działanie nawet w trudnych warunkach.

Napisano

Trudno powiedzieć, bo w specyfikacji napisano "Hamulec przedni/tylni - Shimano mechaniczny". Zdaję sobie sprawę, że możesz być początkujący w tematyce serwisowania rowerów i że z tego powodu nie wymienisz sam ani amortyzatora ani hamulców. Jednak, jeżeli potrafisz to zrobić, masz kogoś, kto może ci pomóc lub masz jakiś tani serwis pod nosem, to warto mimo wszystko rozważyć moją propozycję. Dlaczego? Ano dlatego, że Kands ma słaby amortyzator, a za tę samą cenę możesz mieć rower który będzie płynąć przez dziury... przynajmniej w porównaniu do tego Kandsa. Poza tym rower przed kupnem warto jest przymierzyć. Nie zawsze rozmiar 17" jednego producenta będzie w 100% odpowiadać temu samemu rozmiarowi u innego. No i nie daj się zwieść hasłom sprzedawcy typu:

 

"Jeżeli szukasz roweru MTB z wyższej półki z hamulcami tarczowymi ten rower jest dobrym wyborem".

 

To żadna wyższa półka :)

Napisano

To może masz jakąś propozycje roweru od siebie? :)

 

Zdaję sobie sprawę, że w tej cenie nie dostanę roweru z wyższej półki, ale też takiego nie szukam. Po prostu potrzebuję czegoś na zwykłe przejażdżki po ulicy, ścieżkach rowerowych, czy wypad do lasu i jakieś polne drogi. Czegoś co będzie w miarę trwałe i wygodne w użytkowaniu.

 

A co do ramy to mam 170cm wzrostu i z obliczeń wyszła mi rama o rozmiarze 17,5". Wiem, że lepiej zmierzyć osobiście, ale raczej 19" tak czy siak będzie delikatnie za duża.

Napisano

Ten Kands nie jest głupi. Oprócz tego zerknij sobie na http://www.decathlon.pl/rockrider-520-275-id_8351007.html Jeśli masz sklep stacjonarny w pobliżu to jeszcze sobie przymierzysz ;) W ogóle zanim kupisz cokolwiek podejdź sobie do rowerowego wsiądź na jakikolwiek rower. Wybierz najwygodniejszy i pomierz sobie rury albo znajdź wymiary ramy w necie. Kup o podobnej geometrii. Nie sztuka kupić coś tanio online, a potem płakać, że np. górna rura za długa, choć rozmiar się zgadza.

Napisano

Całkiem ciekawy ten Rockrider. Dożywotnia gwarancja na ramę, mostek i kierownicę. Nigdy mi się nie udało uszkodzić tych elementów, ale na pewno ta gwarancja jest dużym plusem. Kolorystycznie i rozmiarowo też mi pasuje.

 

Możesz coś mi powiedzieć o firmie "Sram" i "Microshift"? Większość rowerów, które przeglądałem miała osprzęt "Shimano" i ogólnie miałem już do czynienia z tą firmą. A o tych to w sumie pierwszy raz słyszę.

Napisano

SRAM to główny konkurent Shimano. Firma posiada marki AVID, Truvativ, ROCKSHOX... Na pewno o którejś słyszałeś. Wiki: https://pl.wikipedia.org/wiki/SRAM_(przedsi%C4%99biorstwo) Jeżeli chodzi o przerzutki, to większość z nich pracuje w systemie ESP 1:1 znaczy to, że kręcąc manetką wyciągasz więcej linki niż w przypadku systemu Shimano. Biegi zmieniają się płynnie bez mielenia. Tylne przerzutki są tak zbudowane, aby nie obijać o ramę. przy jeździe po nierównościach. Sram jest chyba do dziś bezkonkurencyjny jeśli idzie o manetki obrotowe. Ale... co ja ci będę pisać... poszukaj informacji na naszym forum. Jest tego bardzo dużo.

 

pozdrawiam

Napisano

Dziękuję za szybkie wyjaśnienie. Dodatkowym plusem wydaję się rozmiar kół 27,5", gdzie w Kandsie są montowane 26".

 

Coś by było do wymiany tanim kosztem w tym RR, czy ujdzie w takim zestawie jak jest?

Napisano

Ujdzie. Z czasem jesli bedziesz miec jakies 500-600 zl warto byloby wymienic amortyzator na powietrzny. To zupelnie inny komfort jazdy. A na razie niczego bym nie wymienial. Elementy napedu tj. korba, lancuch czy kaseta warto wymieniac dopiero kiedy sie zuzyja. Zmieniarki i manetki beda ci dlugo sluzyc. To sprawdzone modele.

Napisano

Tylko nurtuje mnie jedna podstawowa sprawa. Może na samym wstępie powinienem zadać to pytanie. Jeżeli częściej będę korzystał z dróg asfaltowych, ścieżek rowerowych, a rzadziej jakiś wypad do lasu, to czy nie lepszym wyborem byłyby coś na cieńszych/węższych oponach?

Napisano

To zmienia troche sytuację. Rower ATB jest jak wół - pojedzie przez wszystko. Wiec nie straszne mu kałuże, błoto, ale i na asfalcie sobie poradzi choć komfort takiej jazdy mimo, że to nie jest jego podstawowe przeznaczenie. Królestwem crossa są wszelkiej maści drogi utwardzone, ale nie znaczy to że nie przejedziesz na nim przez las, choć przejazd przez rozmoczoną leśną ścieżkę pełną wody i bryndzy będzie dla niego wyzwaniem... Jeśli faktycznie będziesz śmigać w większości po drogach, to cross będzie lepszym rozwiązaniem.

Przeczytaj sobie ten artykuł

 

http://porady.bikeboard.pl/artykuly,pokaz,mtb-czy-cross-jaki-wybrac-typ-roweru

 

Zobaczysz, że rozjaśni ci się w głowie i będziesz wiedział co jest ci bliższe.

Napisano

O ile chodzi o MTB to mniej więcej wiedziałem za jakimi modelami się rozglądać, natomiast w temacie crossów nie mam bladego pojęcia. Pomożesz? :)

Napisano

Wstępnie padło na http://allegro.pl/mocny-cross-2016-lazaro-integral-v2-men-2-x-acera-i6149557372.html

Myślę, że jest to dobry stosunek ceny do jakości. Wydaję mi się, że w moim przypadku nie ma co dopłacać 300zł do v3. Byłbym w stanie dopłacić jeszcze 150zł, ale nie znalazłem nic w tej cenie.

 

Odnośnie ramy to obliczałem wg tego schematu:

  1. Stajemy boso przy ścianie.
  2. Mierzymy odległość między podłożem, a kroczem.
  3. Uzyskany wynik mnożymy: - przez 0,57 w przypadku roweru górskiego - przez 0,63 w przypadku roweru trekkingowego - przez 0,66 przy rowerze szosowym.
  4. Otrzymany wynik należy podzielić przez 2,54 aby uzyskać wartość w calach.

Tylko pytanie, który przelicznik wybrać bo wziąłem 0,57 i wyszło mi 17,5'' przy wzroście 170cm i długości nogi 78cm. Chyba nie ma co brać tego przelicznika z roweru szosowego?

 

Trochę żałuję, że nie wezmę tego RR bo przypadł mi do gustu :)

Napisano

Przelicznik przelicznikiem , ale w twoim przypadku (170/78) Lazaro Integral 17" to max. Te ramy są długie horyzontalnie i przy większym rozmiarze (oprócz problemów z przekrokiem) byłbyś zbyt mocno wyciągnięty. Te przeliczniki mają zastosowanie wyłącznie dla długość rury podsiodłowej , ale oprócz tego wymiaru jest jeszcze długość horyzontalna i właśnie ten wymiar najbardziej wpływa na komfort jazdy.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...