Skocz do zawartości

[rower] MTB maksymanie za 3000tyś.


puciek82

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. 

 

Na wstępie witam wszystkich .

 

Potrzebuje waszej porady w wyborze roweru.  

 

Chcę kupić MTB za max 3000tyś ale może być również np za 2200 wszystko zależy od tego co mi doradzicie ponieważ jeśli uznacie że wystarczy tańszy lub polecicie mniej znana markę z  dobrym osprzętem ale za to tańszą to też będzie ok., Zaznaczmy że mam jedynie 165cm wzrostu .

 

Kilka lat temu ukradli mi tzw górala, potem zrobiłem prawo jazdy i przygoda z rowerami się zakończyła . Dziś chciałbym wrócić do rowerów . Rower będzie mi służył do codziennych dojazdów do pracy letnią porą ale również na wypady do lasu minimum raz w tygodniu , a w lesie zamierzam korzystać z dziurawych , krętych ścieżek poprowadzonych pomiędzy drzewami. Dawno nie jestem w temacie i nie wiem co wybrać, wiele ofert jest podobnych  różniących się np hamulcami lub tylną przerzutka . Powiem wam na czym mi najbardziej zależy , np na tym żeby całkowicie nie leżeć na rowerze jak kolarze . Na początku jeden ze znajomych wybrał mi rower Kross Level R2 , wygląda ładnie ale zacząłem czytać porady typu ""jaki rower 2-3tyś"" i totalnie się pogubiłem bo już nie wiem co warto kupic a czego nie. Ludzie piszą że np amortyzator w level r2 XCT to imitacja amortyzatora i że szybko będą problemy z luzami . Nie chcę kupić roweru który będę musiał co miesiąc serwisować w związku z czym zacząłem czytać o droższych ale nie udało mi się trafić na model który proponuje jakaś większa grupa osób , co post to inna propozycja :) Wybrałem kilka które mnie zaciekawiły , może doradzicie który wybrać albo który zdecydowanie odrzucić :

 

- Kross Level R2

 

- unibike fusion 27.5

 

-  SCOTT Aspect 730

 

Unibike - EVO 27,5' 2015

 

-  Northtec Gravity DR

 

- Kellys Spider 70

 

- Może jakiś Giant

 

PS

Co do mierzenia odpowiedniej ramy , niby ma być możliwość podniesienia przedniego koła na 15cm tylko jak to mierzyć skoro  ram idzie w dól lekko lub bardzo skośnie więc w którym miejscu ma być przerwa od ramy do krocza, przy kierownicy czy przy siodełku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmiar ramy to na 95% będzie 17-18". Co do "leżenia" na rowerze to na pozycje jak na szosówce nie ma co liczyć :P

Chcesz po prostu geometrię bardziej rekreacyjną niż sportową, co jest zupełnie zrozumiałe. 

 

1. Kross R2

Zalety: Wygląd

Wady:  Prawie wszystko inne

Jeśli już koniecznie Kross, to R4 się łapie w budżet ale osprzęt też żadna rewelacja. 

Geometria była zwykle bardziej sportowa niż rekreacyjna w tych modelach. 

 

2. Unibike fusion 27.5 

Osprzętowo to taki R2 za 400zł mniej. Model Flite 27,5 jest lepszy niż R4 za tą samą kasę i generalnie jest calkiem przyzwoity. 

 

3. Scott 

Nic specjalnego taka srednia, subiektywnie paskudny wygląd (szara korba?!), słabe hamulce. 

 

4. Unibike Evo 2015 - porównywalny z tegorocznym Flite pytanie za ile go dostaniesz. 

Ma 30 biegowy napęd co wyróżnia go w tym zestawieniu na plus. 

 

5. Northtec Gravity DR 

Ma fajny równy osprzęt klasy Deore, 30 biegowy napęd, średnie hamulce i widelec XCR LO. 

 

6.  Kellys Spider 70

W porównaniu do Northteca jest klasę niżej, 27 biegowy napęd, słabe hamulce, ale ma równy osprzęt jednej grupy. Warto zauważyć, że jest około 800zł tańszy to prawie 1/3 całości. 

 

7. Giant Talon 27.5 2 

Z ceną katalogową 3099 zl naciąga budżet ale jako jedyny oferuje porządny powietrzny widelec Epixona. 

 

Pytanie na ile poważnie podchodzisz do roweru. Rekreacja na przyzwoitym rowerze => Kellys  

Bardziej sportowo, na poważnie, za maksymalna kasę Giant Talon 2 albo Northtec Gravity (osobiście bym brał).

Unibike z kolei wyróżnia w tym zestawieniu stosunek ceny do jakości.

A Krossy ładnie wyglądają. 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@

Silver400

Dzięki za tak obszerną odpowiedź . 

 

Robiłem przymiarkę do kilku  , Kross Level R2,  unibike fusion 27.5,  SCOTT Aspect  ,  Kellys Spider i jakiś KTM i oprócz Krossa który ma słabe opinie wszystkie zbyt duże , tzn ramy tak wysoko że kroczem siadałem na ramie , a to niezbyt wygodne , na światłach czekając na zielone musiałbym z takiego roweru schodzić albo mocno przechylić.  Śmialiśmy się ze sprzedawcą że tylko dziecinne pozostały .  Natomiast później poszedłem do innego sklepu w którym mieli Gianta model Talon 3 LTD 27.5 z ramą M . Idealnie mi przypasował , przejechałem się i jestem skłonny wybrać właśnie ten.  Co prawda nie jest na full Deore ale chyba najgorszy w stawce też nie jest.   Pozostał jeszcze  Northtec Gravity DR  którego niestety nie znalazłem w sklepach , musiałbym podjechać do sąsiedniego miasta 50km by go zobaczyć . 

 

Jak zamierzam korzystac z roweru w weekendy : (oczywiście amatorsko bez sciganki). 

https://www.youtube.com/watch?v=iG6QEUwyPo8

 

Co do amorów powietrznych to czytałem kilka razy że nadaja się dla lekkich osób w lekki teren natomiast w cięższy teren i jeśli ktoś waży więcej to olejowe ewentualnie olej+sprężyna , a ja stówkę ważę :)

 

Pozdrawiam.

 

PS

Zapomniałem dodać że tego Gialnta udało mi się utargować za 2699zl czyli 200zl od wyjściowej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To o tych amortyzatorach słyszałeś bardzo źle. 

Amortyzator powietrzny możesz ustawić pod swoją wagę.

Przykładowo ja ważę 60kg ustawiam 5,5 bara cisnienie i jade. Wsiadasz Ty ustawiasz odpowiednio większe i też jedziesz.

Regulacji dokonuje się pompką w przeciagu 5 min. I każdy użytkownik może dostosować taki widelec do swoich potrzeb.

Tymczasem przeciętny widelec sprężynowy, dajmy taki XCM bo akurat miałem. Przy 60kg kompletnie nie działał, pod 95kg był miękki jak masło. Owszem da się to wyregulować wymieniając sprężynę ale to nie trwa 5 min, uwierz mi. 

Generalnie widelce powietrzne są wyższej klasy niż te sprężynowe, co za tym idze; są sztywniejsze, lżejsze, wykonane z lepszych materiałów, mają wiecej mozliwosci regulacji i w konsekwencji lepiej pracują. Przy twojej masie nie jest bez znaczenia a wręcz nawet bardzo ważne. 

Dlatego jak Gianta to Talona 2, potargujesz się i też Ci 200zł opuszczą w budżet sie złapiesz. Sklep ma olbrzymią marżę na takim rowerze więc i tak zarobią nie bój się. 

 

Co do fllmu który pokazałeś, jeździsz na Koziej Górze ? Jesteś z okolic Bielska? 

Wszystkie te rowery, o których tu dyskutujemy średnio się nadają na te trasy, zwłaszcza w fabrycznej specyfikacji. 

Absolutnie koniecznie, przy twojej (jak i znacznie niższej też) masie są porządne hamulce, zwłaszcza na tych trasach. 

Minimum to tarcze 180mm, najlepiej na obu osiach, metaliczne klocki też nie zaszkodzą. 

Mógłbyś sie spróbować dogadać w sklepie, ze zostawisz im fabryczne a zeby Ci dali inne większe w zamian. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co sądzicie o Kellys Madman 30 http://www.kellysbike.com/PL/rowery-2016/gorskie/hardtail-27-5/madman-30 ?

Znalazłem w ratach za 2950zł około. Podobnie jak kolega szukam roweru Mtb do rajdów i rekreacyjnej jazdy po lasach. Byłem ostatnio w Wietrznie i po przygodach z moim starym rowerem doszlo do mnie, ze jak chce jezdzic, to trzeba mieć porządny sprzęt :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byłem dziś w sklepie i mierzyłem rowery Specialized... pytałem o Unibike i gość powiedział, że sa problemy z ramą w tych rowerach. Jak myślicie, to prawda, czy tylko marketingowy bełkot ?(nie sprzedaja w tamtym sklepie Unibike'ow) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko trafić na salon z wieloma markami, przeważnie są dwie i koniec Dzisiaj byłem w salonie Unibike / Scott  i chciałem przymierzyć unibike na kołach 27,5 oczywiście nie mają bo podobno teraz jest moda na koła 29 . Jeśli chciałbym zobaczyć Unibike Flite o którym piszecie to muszę wpłacić zaliczkę by go zamówili ale to bez sensu bo jak mi nie przypasuje to stracę kasę . To samo w salonie Northtec , chciałem zrobić przymiarkę Gravity DR ale nie mają i nie dokonają zamówienia bez zdecydowania na zakup , to jest  dziwne bo jak mogę kupić rower widząc go jedynie na zdjęciu .  

 

Jeszcze wracając do kół 29' , to prawda że teraz głównie takie ludzie kupują ?? Osobiście czytałem różne testy i w artykułach kilka razy widziałem opinie że dla osób które chcą pojeździć po krętych leśnych ścieżkach rower na kołach 29' może być mniej wygodny , zbyt długi itp , sprzedawca na to że to nie prawda bo przecież profesjonalni sportowcy przesiedli się właśnie na 29'.  Osobiście miałem dziwne odczucia że Pan ze sklepu ma małą wiedzę ale może się mylę.  Byłem tam jakieś dwa tygodnie wcześniej i inny sprzedawca też mnie przekonywał że najlepiej jest kupić MTB na kołach 29" , że lepszy , szybszy , łatwiej podjeżdżać pod górki na większym kole ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Puciek82- a mnie dziś gość powiedział w salonie, że to nie jest aż tak ważne jeśli chodzi o podjazdy, bo "ciągnie" przecież zawodnik. Niby na zjazdach ma to znaczenie, bo im mniejsze, tym bardziej zwrotne. Podobno na krótkich zjazdach i podjazdach lepsze będzie mniejsze, natomiast na długich prostych lepsze większe. No i weź bądź tu zdrowym.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie artykułów o 29" i 27,5" było już napisanych 136342341 albo jeszcze więcej. 

Taki blog wam polecam http://www.1enduro.pl/  zakładka sprzęt>porady  baaardzo ciekawe artykuły własnie o tej tematyce. 

 

Ogólnie Puciek82 jak masz 165cm wzrostu to raczej o 29" zapomnij bo jesteś po prostu za niski. 

Przy Axonie nie jest napisane, że jest Air ale na moją wiedzę inne niż Air nie wychodziły. XCR jest w tym momencie modelem przejściowym który wychodzi w dwóch wersjach, wszystko wyżej to prawie na bank powietrze. 

 

 

Edit: i powtarzając własnie za blogiem, który Wam poleciłem;

Ważniejsze od lepszej/gorszej przerzutki z tyłu jest czy WAM się ten rower podoba i czy WAM sie dobrze na nim jeździ. 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli w moim przypadku będzie to prawdopodobnie Giant Talon 3LTD którego dorwałem za 2600zl  , specyfikacją bardziej podobają mi sie Northtec Gravity DR i Unibike Flite 2015 ale nie ma ich w stacjonarnym sklepie  więc nie mam możliwości przymiarki . Pewnie kupię Gianta i zawsze będę sie zastanawiał jak by było  z tamtymi .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie można dać się zwariować :) Czytając za dużo tworzy się swego rodzaju lawina która powoduje wzrost ceny roweru :)  Np powiedzcie mi czy jako laik byłbym w stanie odczuć różnicę na plus w użytkowaniu roweru z suportem octalink , a szerszym Shimano SM-BB52. ? albo pomiędzy przednimi przerzutkami Alivio vs Deore ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem w magazynach rower Unibike Flite 2015 za 2800zł , myślę że warto pojechać przymierzyć bo specyfikację ma fajną :

 



RAMA aluminium 6061
WIDELEC SR SUNTOUR XCR-AIR 27.5 100mm
 
NAPĘD
PRZERZUTKA PRZEDNIA SHIMANO DEORE M610
PRZERZUTKA TYLNA SHIMANO SLX M670 SHADOW
MECHANIZM KORBOWY SHIMANO DEORE M610 / 42X32X24 zęby
SUPORT ZINTEGROWANA OŚ BB51
KASETA SHIMANO DEORE HG50-10 11-36 zębów
ŁAŃCUCH SHIMANO HG54
PEDAŁY VP / ALUMINIOWY KORPUS I RAMKA
 
KOŁA
OBRĘCZE MACH1 NEO DISC / CZARNE
OPONY SCHWALBE RAPID ROB / 27.5X2.10
SZPRYCHY SAPIM / NIERDZEWNE / CZARNE
 
KONTROLA
MANETKI SHIMANO DEORE M610
DŹWIGNIE HAMULCA SHIMANO DEORE M615
HAMULCE SHIMANO DEORE M615
KIEROWNICA UNO GRADE 2.0 / RISER / 31.8MM
CHWYTY VELO
MOSTEK UNO GRADE 2.0 / 31.8MM
STERY AHEAD FSA ORBIT 1.5 / 1-1/8/1.5" / WEWNĘTRZNY
SIODEŁKO FI'ZI:K NISENE
WSPORNIK SIODEŁKA UNO GRADE 2.0

 

 

flite27_xl.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...