Skocz do zawartości

[koła] nowe mocniejsze tył


Arahos222

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Kupiłem rower z tej aukcji, 

 

niestety po paru dniach jazdy koło tylne okazuje oznaki scentrowania, ciśnienie w oponach jest takie jak producent wymaga 3.4-5.1 bodajże, moja waga ponad 140 kg, więc tutaj prawdopodobnie leży przyczyna tak szybkiego scentrowania, a żadnych dziwnych rzeczy nie robiłem typu skakanie po krawężnikach. Ale do meritum, potrzebuje nowego koła albo i kół jeśli jest to wymagane, mocniejszych od tych co mam zamontowane aktualnie w rowerze i biorąc pod uwagę cenę roweru żeby miało to ręce i nogi, więc podsumowując potrzebuję pomocy w wyborze nowych, zakup najlepiej przez internet.

Napisano

Na 140kg nic tylko składać u fachowca, żadnych gotowców. Obowiązkowo 36 szprych (może Sapim Strong), i to najlepiej wzmacnianych, zaplecionych na 3/4 krzyże, nyple tylko mosiężne, piasta obowiązkowo ze stalową osią (może być problem z doborem, bo to jeszcze 7 biegów). A obręcz? Szukał bym takiej z dodatkową poprzeczkę w profilu, co solidnie je wzmacnia.

 

Zadzwoń może tu:

http://www.velotech.sklepna5.pl/informacje/2/kontakt.html

Oni zajmują się składaniem kół i robią to z nastawieniem na wytrzymałość.

 

Co jeszcze? Koło w twoim rowerze bym dał/wysłał do porządnego fachowca w celu poprawnego zaplotu/naciągu szprych ewentualnie jakiejś ich wymiany. Tak to jest z tymi gotowcami rodem z marketu, luźne szprychy i ciągłe luzowanie.

 

Napisano

Czyli wymiana szprych i nypli na mocniejsze mogłoby to naprawić? Czyli z jakimś renomowanym serwisem postaram się skontaktować.

 

Z opony tylnej ubywa mi powietrze, wiadomo z jakiego powodu, ale czy wymieniając dętki na jakieś bardziej markowe mogę to ograniczyć

Napisano

 

 

Czyli wymiana szprych i nypli na mocniejsze mogłoby to naprawić?

Jeśli obręcz jest wystarczająco mocna pod twoją wagę, to być może tak. Wiesz, ten rower jest wartości 600zł, za taką cenę nie można się spodziewać cudu pod twoją wagę, prędzej czy później padnie ci przednie koło pewnie, potem suport, stery, jarzmo siodła może się połamać itd. Obręcze tez są pewnie z jakiejś plasteliny, więc wymiana szprych i nypli może tak naprawdę niewiele dać. Najlepiej koła zbudować nowe, ale wiadomo, to są koszta.

 

Na początek przejdź się do dobrego serwisu i daj mechanikowi niech rzuci okiem na to i najwyżej za kilka zł. podciągnie ci te nyple. A jeśli temat zacznie się powtarzać, to nic tylko zmiana koła.

Masz ten problem, że to napęd 7rz, a normalne piasty zaczynają się od 8rz, a więc może dojść wymiana napędu.

 

Z opony ubywa powietrze, bo pewnie jest mikro dziurka w dętce. Wcale nie musisz jej wymieniać, bo ta co jest to pewnie nie jest jakaś wylajtowana, tylko gruba i solidna. Kup łatki z klejem i zaklej tę dziurkę.

Napisano

Przy wadze +/- 140 kg jeździłem na kołach RODI VR19 na piastach shimano (chyba klasy acera/altus) i dawały radę przed 2 sezony bez większych problemów. Niestety porządne koła będa kosztowały tyle co rower, jeśli nie więcej...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...