MajorMajkel Napisano 24 Kwietnia 2016 Napisano 24 Kwietnia 2016 Cześć. Kupiłem nowy rower Kands. Czekał kilka dni w kartonie, w weekend po pracy go poskładałem i pojechałem na pierwszą przejażdżkę. Generalnie wszystko fajnie, ale na szosie telepie mi kierownicą góra/dół. Po powrocie sprawdzam koła i okazało się że zarówno z przodu jak i z tyłu jest bicie góra dół na jakieś 4mm. Po dokładniejszych oględzinach wyszło, że obręcze są prawie proste (bicie prawo/lewo 1mm) natomiast bicie góra/dół jest spowodowane przez opony. Spuściłem powietrze i układałem oponę tak jak filmie jednak niewiele to dało. Opona nie wchodzi równo w obręcz, tzn. w niektórych miejscach wchodzi równo do tej kreski na oponie, a miejscami kreska odstaje. Opony CST 700x38. Wydaje mi się, że taśma na obręczy podchodzi pod oponę przez co nie dolega dokładnie. Znacie jakiś sposób aby ją przymocować do obręczy? Zakładałem oponę 3 razy i zawsze w którymś miejscu odstaje. Taśma jest szerokości 20mm, może powinna być węższa?
Ychu Napisano 24 Kwietnia 2016 Napisano 24 Kwietnia 2016 Jak dobrze rozumiem chcesz "przykleić" taśmę do obręczy? Na Twoim miejscu wywalił bym tą taśmę i owinął zwykłą izolacyjną - mój ojciec tak zawsze robił i nigdy nic się z tego powodu nie stało. Tylko musisz dobrze owinąć i nie za cienko.
seraph Napisano 24 Kwietnia 2016 Napisano 24 Kwietnia 2016 Ta kreska na oponie ma być na całym obwodzie równo poza obręczą - jak nie chce siąść to nasmaruj ranty opony mydlinami i napompuj do maksymalnego ciśnienia albo i mocniej i samo powinno wyskoczyć, a potem sobie upuść na ile tam lubisz. Opcja z taśmą też jest niby możliwa. Co do bicia obręczy na 1 mm to jest sporo i raczej nie można uznać koła za "prawie proste".
Mod Team Puklus Napisano 24 Kwietnia 2016 Mod Team Napisano 24 Kwietnia 2016 Są takie obręcze i opony ze wystarczy nadmuchać ze 4 bary i wskakują na swoje miejsce. Są takie z którymi czasami trzeba się męczyć bo opona jest za luźna ... z jednej strony wpadnie, z drugiej dętka wypcha ... Jedynym sposobem jest cierpliwe i równe ułożenie jej w obręczy.
MajorMajkel Napisano 24 Kwietnia 2016 Autor Napisano 24 Kwietnia 2016 Dzięki za porady. Zdjąłem oponę, ułożyłem taśmę, poobcinałem dzyndzle na rancie opony, posmarowałem w środku talkiem, posmarowałem ranty na zewnątrz wodą z mydłem, napompowałem lekko, pościskałem, napompowałem 4bary. Jest lekka poprawa, ale dalej w jednych miejscach kreska na oponie jest 2mm nad obręczą a w innych praktycznie dotyka obręczy. Chyba już bardziej nie uda mi się tego poprawić, będę jeździł tak.
seraph Napisano 24 Kwietnia 2016 Napisano 24 Kwietnia 2016 Za słabo napompowałeś lub za słabo namydliłeś. 4 bary to jest nawet za niskie ciśnienie do jazdy po szosie dla tylnej opony.
MajorMajkel Napisano 24 Kwietnia 2016 Autor Napisano 24 Kwietnia 2016 Faktycznie, na oponie jest max. ciśnienie 5,1bara, ale czy zwykła dętka do wytrzyma?
seraph Napisano 24 Kwietnia 2016 Napisano 24 Kwietnia 2016 Dętka jest przecież ograniczona przez oponę, więc od momentu gdy dotknie jej ścianek to już się nie rozciąga (tzn tyle ile opona, więc prawie nic). Nawet zwykła butelka po wodzie wytrzymuje jakieś 8 barów. To nie są zakamuflowane bomby - spokojnie
Mod Team Puklus Napisano 24 Kwietnia 2016 Mod Team Napisano 24 Kwietnia 2016 Ja napisałem ze 4 bary, tak orientacyjnie dla opon MTB, jam mamy jakieś 700x35c to spokojnie 6 można dmuchnąć.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.