Skocz do zawartości

[mostek] czy podkładki rozwiążą problem


kruko13

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Moim rowerem jest Kross Level R2 2015r. Mam pewien problem, otóż kierownica w tym rowerze jest nisko zamocowana przez co jazda w dalekich trasach staje się niewygodna. Chciałbym ją lekko podnieść, lecz zastanawiam się czy muszę zmienić mostek czy wystarczy dodać podkładki (jeżeli tak to ile podkładek muszę dodać, aby mostek trzymał się prawidłowo). 

Z góry dzięki za pomoc

Napisano

mówiąc dalekie trasy miałem na myśli po kilkadziesiąt kilometrów. Inni znajomi mają ten sam typ roweru ale inny mostek dzięki czemu mają sylwetkę bardziej wyprostowaną i mi także na takiej zależy (może nie na kompletnie prostej ale mniej pochylonej niż dotychczas). Mostek ustawiony na +. Od nowości posiada jedną podkładkę, dodałbym więcej ale boję się, że wtedy może źle to zadziałać na mostek

Napisano

Podstawowe pytanie czy masz NAD mostkiem jakieś podkladki, bo jeśli nie to mostek jest pewnie już najwyżej jak się da więc nie wiem jak go jeszcze podniesc.

 

Wydrapane w Tapatalk

Napisano

Rama L a mój wzrost 188. W sklepie przymierzałem różne ramy i właśnie Lka była najlepsza. Co do kierownicy też o tym myślałem jednak koszt będzie większy niż przy wymianie mostka

Napisano

Ja w tym tygodniu stanąłem przed identycznym problemem (188 cm wzrostu, kierownica zdecydowanie niżej niż sztyca, fajna kontrola przedniego koła, ale podczas dłuższej jazdy boli kark od oglądania się "do góry" na drogę). Miałem mostek 100 mm +6 st. (co łącznie z 17 st. główki ramy dawało +23 st. od pionu). Zastanawiałem się długo nad +17 st., ale ostatecznie kupiłem mostek szosowy 120 mm o nietypowym kącie +25 st., co łącznie dało +42 st., uniosło kierownicę dość znacznie, bo o jakieś 4 cm, a kierownica pozostała mniej więcej w tej samej odległości od osi obrotu widelca. Teraz sobie testuję. Pozycja jest mniej "agresywna", chociaż siodełko jest ciągle wyraźnie powyżej poziomu kierownicy, ale jest wygodniej.

Myślę, że przy wymianie mostka warto na początku zastanowić się o ile chce się mieć wyżej/bliżej kierownicę, policzyć długości i kąty z sinusów/cosinusów, a potem brać się za szukanie aukcji. :-)

Napisano

Trudno, żeby siodło przy prawidłowym ustawieniu wypadało niżej niż kierownica w rowerach MTB XC lub wzorowanych na takowych... A jeśli wypada to jest źle ustawione albo rama jest za duża.

Zwracajcie uwagę na to czego oczekujecie, bo potem wychodzą takie kombinacje.

Napisano

@Rabinhood, akurat @modrzew ma tu rację niestety, a jak widzę i Ty też się właśnie nauczyłeś na własnym błędzie.

 

W rowerach MTB kierownica (a dokładnie JEJ KOŃCE, a nie przy mostku) równo z siodłem jest dopiero punktem wyjścia do obniżania jej nawet do -10cm, ale najczęściej jest to -5cm do -7cm względem środka siodełka. Im szersza kierownica, tym mniejsze obniżenie, inaczej lecisz na twarz na byle dołku, a jazda zaczyna przypominać robienie pompek :)

Napisano

Na stronie Krossa nie ma nic o wymiarach mostka, gdybam że seryjny ma długość 90-100 mm i wznos rzędu 5-7 stopni.

Jeśli chcesz go wymienić szukasz mostka krótszego od posiadanego i o większym wzniosie, typowe mostki bez regulowanego kąta mają 60-100 mm i wznios np 17 stopni.

Żeby wiedzieć co kupić musiałbyś znać wymiary mostka - dziś często producenci podają wymiary, poszukaj informacji na ten temat na mostku.

Gdybam że fabrycznie mostek jest założony z wzniosem na + więc tu nic już nie zrobisz.

Oprócz mostków jak wyżej są jeszcze modele z regulacją kąta, tu zakres jest często szeroki, nawet do 45 stopni. Takie mostki mają oprócz regulacji kąta także różną długość.

 

http://pl.bbbcycling.com/bike-parts/stems/

 

Tu masz spore spektrum możliwości wyboru.

Napisano

 

 

Pozycja jest mniej "agresywna", chociaż siodełko jest ciągle wyraźnie powyżej poziomu kierownicy, ale jest wygodniej. Myślę, że przy wymianie mostka warto na początku zastanowić się o ile chce się mieć wyżej/bliżej kierownicę, policzyć długości i kąty z sinusów/cosinusów, a potem brać się za szukanie aukcji. :-)

 

A ja myślę, że zanim się kupi rower trzeba pomyśleć jaki to ma być rower, bo z tego co piszesz kupiłeś niewłaściwy.

 

Rower MTB użytkownika @jopek, spójrz sobie na mostek, jeszcze można podnieść kierownicę, dlaczego więc tego nie zrobił? Bo to jest właśnie prawidłowa pozycja na takim rowerze i kupując rower MTB, trzeba się liczyć z tym, że może być nie wygodnie na dalsze trasy, bo to nie jest rower do dalekich tras, tylko w teren.

 

d27863f813ceb257.jpg

 

Jeśli chcesz mieć wygodny rower powinieneś wybrać raczej coś takiego:

 

1_max.jpg

 

 

 

 

Napisano

No fakt, ze rower na początku kupuje się raczej oczami, a to nie do końca będzie pokrywać się z tym czego naprawdę potrzebujemy.
No ale nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem tylko trzeba coś działać.
Jak będziesz znał wymiary, to jeśli chcesz najniższym kosztem to zrobić kup regulowany mostek zoom'a, koszt około 60zł a do 60stopni możesz pionować. A jak coś z wyżej półki to może być np bbb.
Tylko pamiętaj, że po takiej zmianie charakterystyka sterowania rowerem lekko się zmieni więc na pewno na początku uważaj :)

Napisano

W jednym z moich rowerów mam ździebko za dużą ramę. Nadgoniłem krótkim mostkiem o regulowanym kącie i giętą kierownicą. Komponenty Satori.

Napisano

i o taką pomoc mi chodziło :) chciałem mtb, wcześniej miałem mtb i nie żałuję mojego wyboru. Jak wszystko są pewne plusy i minusy i jednym z minusów jest właśnie ułożenie mostka ale wg mnie wymiana to nie jest problem a chciałem zasięgnąć porady czy da się zastosować jakieś tańsze metody. Odpowiedź dostałem, wszystko wiem :) aa jeszcze jedno. Przy wyborze mostka muszę dobrać tylko rozmiar rury sterowej i kierownicy czy muszę zwrócić na coś jeszcze uwagę?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...