Skocz do zawartości

[kaseta, łańcuch, przerzutka, manetka]do napędu 10s

Haitz

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Niedługo będę zmieniał napęd, więc potrzebuje wiedzieć jakie części kupić. Aktualnie mam archaiczny 1x7 zrobiony na super budżetowo. Z przodu mam prawie nową zębatkę N/W 32T więc jej nie będę zmieniał. Chciałbym żeby ten napęd był 10 rzędowy(1x10) i miał kasetę 11-40/42(może być poszerzana). Zastosowanie napędu to ęduro. Budżet na te części 500zł. Nie znam się na napędach więc liczę na waszą pomoc :)

Napisano

@up sory, ale wole nówki ;p

Co do tematu.

Myślicie że przerzutka SRAM X5 pod 10s będzie dobra do kasety 11-42?(Sunrace MS3). Myślałem teraz o zestawie SRAM X-5(manetka+przerzutka, słyszałem że dobrze sobie radzi z 11-42 ;) ), kaseta Sunrace MS3, ale nie wiem jaki łańcuch wybrać. Co polecacie? No i czy ten zestaw będzie ok? Wyjdę chyba troche poza budżet, ale dla mnie ważne żeby dobrze działało przy tym 11-42.

EDIT: dopłata do X7 jest dobrym pomysłem?

• Mod Team
Napisano

Myślicie że przerzutka SRAM X5 pod 10s będzie dobra do kasety 11-42?

10sp x5 to nieporozumienie. Od X7 sie zaczyna napęd. Jeżeli chodzi o prace zdecydowanie wole shimano od srama. Ale to chyba poza twoim zakresem finansowym, bo generalnie bez manetek XT to tak średnio. Przerzutki już od deore fajnie pracują.

@up sory, ale wole nówki ;p

Z takim podejściem licz sie z wydatkami ;)

Napisano

Też jestem zwolennikiem shimano, ale ponoć sramy lepiej sobie radzą z kasetami 10s 11-42. Zdecyduję się w takim razie na X7. Jaki polecacie łańcuch pod 10s?

Napisano

Z tyłu masz wolnobieg czy kasetę?

Jeśli wolnobieg to koło też do wymiany.

Według mnie jak jest nawet kaseta 7 to piasta tez do wymiany. Kasety na 7 i 8 przełożeń mają różne szerokości. Dopiero od 8, bębenek jest uniwersalny na 8, 9 i 10 zębatek.
Napisano

Też jestem zwolennikiem shimano, ale ponoć sramy lepiej sobie radzą z kasetami 10s 11-42. Zdecyduję się w takim razie na X7. Jaki polecacie łańcuch pod 10s?