kox Napisano 21 Kwietnia 2016 Napisano 21 Kwietnia 2016 Kupiłem nowe koło szosowe. Piasta jest na szybkozamykacz, po stronie bez bębenka jest taka guma, jako wypełniacz miejsca i ta guma trze o koło gdy się kręci. Myślę, że piasta jest za mocno skręcona. Chciałem odkręcić nakrętki ale nie chcą drgnąć. Boję się, że mogę uszkodzić piastę. Raz jak próbowałem odkręcić to usłyszałem zgrzyt. Myślę, że nie pomyliłem się i odkręcałem. Przeciwnie do wskazówek, nawet nakrętke nakręcałem, żeby sprawdzić czy rzeczywiście w ta stronę się odkręca. Co najlepiej w takiej sytuacji zrobić? Nie bać się i z całej siły odkręcać? Jeszcze jest trochę problem ze stabilizacją, bo po stronie kasety nakrętka nie wystaje cała, więc całą szerokością klucza jej nie obejmę.
Garlock Napisano 21 Kwietnia 2016 Napisano 21 Kwietnia 2016 Spróbuj palcami zakręcić osią. Jeśli obraca się lekko, nie czuć żadnych przecięć czy wrażenia, jakby to była grzechotka to znaczy, ze piasta nie jest za mocno skręcona. Próba jej poluzowania o kilka milimetrów, żeby guma nie ocierała sprawi, że pojawią się luzy. Prawidłowe luzy na piaście to setne (góra dziesiąta) części milimetra. Wklej zdjęcie tej gumy. Może jest źle założona, Skoro kolo jest nowe to masz na nie gwarancję. Rozkręcając piastę możesz ją stracić.
dran2 Napisano 21 Kwietnia 2016 Napisano 21 Kwietnia 2016 Ta guma to uszczelka a nie żaden "wypełniacz miejsca" i ma tam być. Jeżeli już rozkontrowałeś piastę próbując ją rozkręcić to musisz ją od nowa wyregulować i skontrować.http://punkxtr.blox.pl/2011/05/Serwis-piast-na-kulkach.html
kox Napisano 21 Kwietnia 2016 Autor Napisano 21 Kwietnia 2016 Wydaje mi się, że prawie w ogóle tej nakrętki nie ruszyłem. Gdyby nie ten dźwięk, to pomyślałbym, że nic się kompletnie nie ruszyła. Chyba jak nasmaruję miejsce pomiędzy piastą i uzczelką to powinno być ok, ewentualnie trochę ściągnę uszczelkę.
zekker Napisano 22 Kwietnia 2016 Napisano 22 Kwietnia 2016 Jest głośna, daje opory, czy to tylko poczucie estetyki? Jeżeli nic się nie dzieje, to olać i cieszyć się jazdą.
cervandes Napisano 22 Kwietnia 2016 Napisano 22 Kwietnia 2016 Ta guma trze, ale w miejscu styku jest tak blisko osi koła, że siła ta jest pomijalna z punktu widzenia tracenia prędkości przez jej opór. Nie kombinuj, nie tnij, nie smaruj, nie zdejmuj - pojeździj. 100km, 200... w miejscu tarcia się zetrze i ułoży, dopasuje.
Arni220 Napisano 22 Kwietnia 2016 Napisano 22 Kwietnia 2016 Posmarować tą uszczelkę można, ale w miejscu jej styku z osią czy korpusem piasty. Najlepiej użyć jakiegoś oleju silikonowego, kilka kropek i po wszelakich pisakach czy oporach. Nie wiem jak w tej piaście jest, ale w moich Shimano, tę uszczelkę można było zdjąć palcami, nic rozkręcać nie trzeba było. Zdjąć, liznąć olejem silikonowym i założyć ponownie.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.