Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

witam serdecznie użytkowników forumrowerowego.

zwracam się do Was z ogromną prośbą pomocy wobec moich pytań. :)

moja maszyną jest SCHWINN MESA LT 

specyfikacja: Model: MESA LT

Rozmiar ramy: 21"
Rama: aluminium
Waga: ok. 13 kg
Korby: Truvative isoflow
Przerzutka przód: Sram X Gen
Przerzutka tył: Sram X7
Amortyzator: RST Gila SL
Hamulce: v-brake - tektro
Obręcze: Jalco double wall
Opona przód: WTB VeloCiraptor 26x2,1
Opona tył: WTB VeloCiraptor 26x2,1
Pedały: aluminiowe
Liczba biegów: 27 (kaseta 9 rzędowa)

 

Jestem chudym człowiekiem 190cm-72kg, więc chuchro. Od pewnego czasu wydaje mi się, że ociężale jeździ mi się na nim, stąd moje pytania. Czas na renowacje/serwis? Co sądzicie o tym osprzęcie, kupiony był 5-6 lat temu. Proszę o konkretne wypowiedzi, fundusze na remont są, ale muszę być tego pewny, a tego na razie mi brak. :-) Nie ukrywam, że dbam o niego, ale typem majsterkowicza nie jestem. :D

Pogoda dopisuje, a ja jeszcze nie mielę asfaltu. :D

preferowana jazda to las, asfalt tylko aby dotrzeć do lasu. :)

Serdecznie pozdrawiam, liczę na wypowiedzi, zawsze ten sam.

maciejus000

Edytowane przez maciejus000
Napisano (edytowane)

Co ma Pan na myśli z większymi kołami? zalety przejścia na większe koła?
Nie nie, zostaje proszę pana przy MTB.

Wysoki i długo nogi. :D

Edytowane przez maciejus000
  • Mod Team
Napisano (edytowane)

Na myśli mam to, że większe koła mają mniejsze opory toczenia, więc skoro była mowa o asfaltach, to biorąc pod uwagę także warunki fizyczne wyszedł mi w równaniu cross :)

Cross = większe koła + bardziej komfortowa geometria + mniejsza ociężałość na asfaltach ( po niewymagającym lesie też da radę ).

PS

Jeśli to będą głównie asfalty, to wszystko oprócz BMX, MTB i Full'a.

Edytowane przez KrissDeValnor
  • Mod Team
Napisano (edytowane)

Albo MTB, albo asfalty i inny rower.

Asfalt dla mojego MTB, to chwilowa konieczność, bo muszę nim dojechać do lasu ok. 2,5 km, a potem ewentualnie jakieś krótsze łączniki pomiędzy kolejnymi pasmami lasu przeplatanego polami i łąkami.

Oczywiście każdy śmiga gdzie chce i na czym chce ...

EDIT

Do tej pory nie było mowy o takich trasach jak powyższe, a jasnowidzem nie jestem, więc skoro padło słowo " asfalty ", to i odbiór był taki, a nie inny.

Edytowane przez KrissDeValnor
Napisano (edytowane)

no ja też mam z 10km na asfalcie do lasu żeby polatać. :P

tak więc jakie konsensus? :D

oddać go do serwisu na "profesjonalną renowacje"? zmienić conieco? Wasze opinie? zupełnie szczere.

czekam. :)

 

 

edit: proszę wybaczyć, iż nie wyraziłem się jasno. :) 

 

Edytowane przez maciejus000
  • Mod Team
Napisano

Wobec tego prędzej HT 29 ", bo ulepszanie może być dobre tylko na chwilę ( np. przy braku odpowiednich funduszy na nowy rower - w sensie o nowym rozmiarze kół ), a docelowo proponuję myśleć jednak o 29 ".

Napisano

Jak źle Ci sie jeździ dopiero od pewnego czasu to oczywiście pora na serwis. Sprawdzą łożyska w suporcie, piastach, wykonają regulację. Zapłacisz parę złotych i wszystko bedzie jasne. Nawet gdybyś miał wydać 200-300 pln i myślał nad jakimś innym rowerem to ten łatwiej będzie Ci sprzedać jak bedzie sprawny.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...