turborzeznik Napisano 19 Kwietnia 2016 Napisano 19 Kwietnia 2016 Tarcza 203mm wyciąga ośkę z haków przy hamowaniu. Ośka 9mm... przy hamowaniu cale koło leci na lewą stronę czyli tam gdzie tarcza i to strasznie. Po czym ośka lekko sie wysuwa z haku po tej stronie. Przy tarczy 180mm niczego takiego nie bylo. Czy to mozliwe ze 203mm jest po prostu za duze dla oski 9mm i nie ma szans na to by jezdzic bezpiecznie. Hamulcow uzywam dosc ostro. Nie chcę by kiedys mi kolo wyskoczylo z widelca, a juz na pewno nie wtedy kiedy jadac z gory ok 60-65km/h musze wyhamowac do ok 10km/h by wziac zakret 180stopni Caly zestaw to shimano deore xt. Zacisk klocki klamka i tarcza. Moze jest jakas opcja na wymiane tej szpilki na inna? Czy zostaje tylko powrot do tarczy 180mmm?
turborzeznik Napisano 19 Kwietnia 2016 Autor Napisano 19 Kwietnia 2016 Reba 100mm... mialem kupic co innego ale tak wyszlo
bts Napisano 19 Kwietnia 2016 Napisano 19 Kwietnia 2016 Szybkozacisk (lub śrubę) ściągającą ośki należy dociągać "bardzo mocno". Skoro zaczęło się ruszać to pewnie musiało być lekko dokręcone, na skutek czego zajechały się okolice zacisku w amorku - zerknij jak to wygląda z jednej i z drugiej strony, może wrzuć zdjęcia. Ogółem to prognozy są słabe
Mod Team sznib Napisano 19 Kwietnia 2016 Mod Team Napisano 19 Kwietnia 2016 Do Reby na 9mm max 180mm tarcza. Zresztą po cholerę 203 w XC? Toż to bez sensu.
turborzeznik Napisano 19 Kwietnia 2016 Autor Napisano 19 Kwietnia 2016 Do Reby na 9mm max 180mm tarcza. Zresztą po cholerę 203 w XC? Toż to bez sensu. nie wiem czy bez sensu... po jednym zjezdzie szybszym nie mialem juz jak hamowac. Tarcza zrobila sie granatowa i tyle bylo z hamowania. Koniec koncow rozumiem. Jutro jade po tarcze 180 szkoda ze nie mam co zrobic z 203...
turborzeznik Napisano 19 Kwietnia 2016 Autor Napisano 19 Kwietnia 2016 200kg ważysz że tarcze przepalasz jeszcze 203mm ? 80kg waze i na razie jednym zjazdem przepalilem 180.. jak wroce z pracy to postaram sie wrzucic zdjecie
Gość Napisano 19 Kwietnia 2016 Napisano 19 Kwietnia 2016 Z tego co pamietam to roznica pomiedzy 180 a 203mm to cos kolo 9-11% w skutecznsci hamowania. Przy 60kmh wyciaga ci oske z Reby, gdzie mnie przy mojej wadze ponad 100kg, tarczy 180 z wiekszych szybkosci nic sie nie dzieje...Baaa, nie wystepuje nawet zjawisko dzwonienia. Ciekawe co piszesz...
turborzeznik Napisano 19 Kwietnia 2016 Autor Napisano 19 Kwietnia 2016 (edytowane) może nie chodzi o samą skuteczność a o rozmiary, które też nie różnią się aż tak bardzo ale może w tym problem? wcześniej miałem na xcm sr 180mm i nic takiego się nie działo. Jutro kupie i założę 180. Jakoś nie chcę w to wierzyć bym musiał schodzić niżej... przy okazji wymienię też tą gówno-szpilkę... chociaż tutaj pewnie za dużego wyboru nie ma i raczej wszystko jedno jaką kupie. i w załączniku tarcza 180mm po jednym zjeździe :DD Ciekawe co piszesz... no przecież sobie tego nie wymyśliłem i nie przyszedłem tutaj jojczeć, zamiast cieszyć się wydanymi pieniędzmi... Edytowane 19 Kwietnia 2016 przez turborzeznik
SlezaFanatic Napisano 19 Kwietnia 2016 Napisano 19 Kwietnia 2016 A klocki to jakie tam siedzą ? Dobre klocki metaliczne ( EBC GOLD , Clarks , KoolStop ) i nawet tak przepalona tarcza nie przeszkadza w hamowaniu
ishi Napisano 19 Kwietnia 2016 Napisano 19 Kwietnia 2016 Weź chopie kup se porządną 180 pokroju IceTecha (ma aluminiowy rdzeń). Ja przy 100kg tyko raz ją przypaliłem i to z premedytacja (mega szybki i mega długi zjazd w Jesenikach).
turborzeznik Napisano 19 Kwietnia 2016 Autor Napisano 19 Kwietnia 2016 (edytowane) były, tam były zwykłe shimano. Teraz zacisk jest deore XT i te klocki z radiatorkami i innymi pierdołami które to niby schładzają i zatrzymują ciepło. Zobaczymy na ile się to sprawdzi. w tej chwili najważniejsze jest to by zażegnać problem obecny. Mam nadzieje że zmiana tarczy na 180 rozwiąże problem, wręcz wyginającego się koła w lewą stronę tak iż prawie trze o goleń amortyzatora i wyciągania ośki. Edit: no to właśnie IceTecha mam tylko że 203mm Edytowane 19 Kwietnia 2016 przez turborzeznik
beskid Napisano 19 Kwietnia 2016 Napisano 19 Kwietnia 2016 Masz jakieś dziwne problemy i żaden Ice Tech nie załatwi sprawy. Tarczę masz za dużą i zwyczajnie szkoda amora. W górach używa się obydwu hamulców w tym często tył przejmuje rolę podstawy. Dlatego nawet w rowerach AM/enduro są często tarcze po 180mm. Spróbuj z osią skręcaną imbusem czy to Accenta czy Dartmoora. Silniej się już nie da.
Rulez Napisano 19 Kwietnia 2016 Napisano 19 Kwietnia 2016 (edytowane) Weź chopie kup se porządną 180 pokroju IceTecha (ma aluminiowy rdzeń). Ja przy 100kg tyko raz ją przypaliłem i to z premedytacja (mega szybki i mega długi zjazd w Jesenikach). Ice Techa ? radzę poczytać ostatni test w Magazynie Bike , jedna z gorszych tarcz kiedy dostanie mocno popalić ... Edytowane 19 Kwietnia 2016 przez Rulez
ishi Napisano 19 Kwietnia 2016 Napisano 19 Kwietnia 2016 (edytowane) no to właśnie IceTecha mam tylko że 203mm Czyli robisz to źle (w sensie hamowanie) Ice Techa ? radzę poczytać ostatni test w Magazynie Bike , jedna z gorszych tarcz kiedy dostanie mocno popalić ... Testy testami, a życie życiem. Przy mojej wadze nie było tak źle z nimi. W sumie ani razu w górach mnie nie zawiodły. Edytowane 19 Kwietnia 2016 przez ishi
Rulez Napisano 19 Kwietnia 2016 Napisano 19 Kwietnia 2016 Ice Tech przy ciężkim bikerze i ostrym zjeździe to złooo ...
turborzeznik Napisano 19 Kwietnia 2016 Autor Napisano 19 Kwietnia 2016 Masz jakieś dziwne problemy i żaden Ice Tech nie załatwi sprawy. Tarczę masz za dużą i zwyczajnie szkoda amora. W górach używa się obydwu hamulców w tym często tył przejmuje rolę podstawy. Dlatego nawet w rowerach AM/enduro są często tarcze po 180mm. Spróbuj z osią skręcaną imbusem czy to Accenta czy Dartmoora. Silniej się już nie da. ok, oś skręcana imbusem, zamontuję to bez problemu zamiast szpilki? czy coś trzeba grzebać przy piaście? Rulez, jeśli nie IceTech (ja się przy tym nie upieram ) to która? aa i w grę wchodzi tylko center lock... czyli wybór żaden? dobrze zgadłem? Czyli albo robisz to źle (w sensie hamowanie) niby w jakim sensie? nawet gdybym próbował hamować nie wiadomo jakim sposobem, nie uniknę tego o czym pisałem na początku, wyciąganie ośki itd.
ishi Napisano 19 Kwietnia 2016 Napisano 19 Kwietnia 2016 (edytowane) niby w jakim sensie? W sensie upalania takich tarcz przy twojej wadze, a 203mm przy QR9 to faktycznie overkill. Nie dziwo, że wyciąga. Edytowane 19 Kwietnia 2016 przez ishi
Rulez Napisano 19 Kwietnia 2016 Napisano 19 Kwietnia 2016 (edytowane) Nie wchodzi tylko Centerlock, wystarczy adapter ... ok, oś skręcana imbusem, zamontuję to bez problemu zamiast szpilki? czy coś trzeba grzebać przy piaście? Rulez, jeśli nie IceTech (ja się przy tym nie upieram ) to która? aa i w grę wchodzi tylko center lock... czyli wybór żaden? dobrze zgadłem? niby w jakim sensie? nawet gdybym próbował hamować nie wiadomo jakim sposobem, nie uniknę tego o czym pisałem na początku, wyciąganie ośki itd. Nie wchodzi tylko Centerlock, wystarczy adapter ... Edytowane 19 Kwietnia 2016 przez Rulez
turborzeznik Napisano 19 Kwietnia 2016 Autor Napisano 19 Kwietnia 2016 dlatego upatruję nadziei w 180, tylko teraz pytanie która? skoro nie IceTech? chociaż ja tam nie mogę nic powiedzieć bo tego nie używałem. Miałem zwykłą tarczę która widzieliście na załączonym wcześniej zdjęciu, mógłbym jeszcze dorzucić zdjęcie płynu, a raczej oleju hamulcowego, przy wymianie niczym nie różnił się od kujawskiego :DD a nowy był przeźroczysty
turborzeznik Napisano 19 Kwietnia 2016 Autor Napisano 19 Kwietnia 2016 Nie wchodzi tylko Centerlock, wystarczy adapter ... Nie wchodzi tylko Centerlock, wystarczy adapter ... takie coś? http://rowerowy.com/sklep/czesci/tarcze-hamulcowe/prod/reverse-adapter-centerfit ktoś stosuje? używał? na ile gra jest warta świeczki? nie warto się zastanowić nad takim wynalazkiem? http://rowerowy.com/sklep/czesci/tarcze-hamulcowe/prod/shimano-sm-rt99
Rulez Napisano 19 Kwietnia 2016 Napisano 19 Kwietnia 2016 (edytowane) właśnie takie coś, jeśli chcesz tarczę inną niż Shimano. Tarcza Saint ma więcej metalu niż testowane tarcze XT, może lepiej odprowadzić ciepło ... Co do testu doprecyzuję - tarcza XT, był wykonany na ekstremalnym zjeździe, przy wadze bikera powyżej 85 kg. tarcze dosłownie topiło . Edytowane 19 Kwietnia 2016 przez Rulez
beskid Napisano 19 Kwietnia 2016 Napisano 19 Kwietnia 2016 (edytowane) ok, oś skręcana imbusem, zamontuję to bez problemu zamiast szpilki? czy coś trzeba grzebać przy piaście? Rulez, jeśli nie IceTech (ja się przy tym nie upieram ) to która? aa i w grę wchodzi tylko center lock... czyli wybór żaden? dobrze zgadłem? niby w jakim sensie? nawet gdybym próbował hamować nie wiadomo jakim sposobem, nie uniknę tego o czym pisałem na początku, wyciąganie ośki itd. Oś montujesz tak samo tylko zamiast "wajchy" masz śrubę skręcaną imbusem. Tak jak pisze @Rulez dlatego zawsze wybieram dla siebie samą stal bez żadnych tam domieszek. Wszystkie tarcze klasy od Deore po SLX to jeden pies. Trochę sztywniejsza jest XT i tyle. Jak przypaliłeś to co masz to z każdą inną będzie to samo. A Ice Techa zwyczajnie stopisz i kasa pójdzie psu w tyłek. Nie wiem może za nerwowo hamujesz, nie odpuszczasz klamki i klocek muska tarczę. Nie ma odpoczynku i się grzeje, nie wspomagasz wystarczająco tyłem. Jak to też dzieje się obecnie to co by było jak jest lipiec i patelnia. Przegrzejesz układ bo nawet olej tego nie wytrzyma. RT99 to już jest przegięcie. Kurde równie dobrze możesz montować 2 tłoczkowe Zee albo Sainty. Edytowane 19 Kwietnia 2016 przez beskid
Rekomendowane odpowiedzi