turborzeznik Napisano 19 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2016 Tarcza 203mm wyciąga ośkę z haków przy hamowaniu. Ośka 9mm... przy hamowaniu cale koło leci na lewą stronę czyli tam gdzie tarcza i to strasznie. Po czym ośka lekko sie wysuwa z haku po tej stronie. Przy tarczy 180mm niczego takiego nie bylo. Czy to mozliwe ze 203mm jest po prostu za duze dla oski 9mm i nie ma szans na to by jezdzic bezpiecznie. Hamulcow uzywam dosc ostro. Nie chcę by kiedys mi kolo wyskoczylo z widelca, a juz na pewno nie wtedy kiedy jadac z gory ok 60-65km/h musze wyhamowac do ok 10km/h by wziac zakret 180stopni Caly zestaw to shimano deore xt. Zacisk klocki klamka i tarcza. Moze jest jakas opcja na wymiane tej szpilki na inna? Czy zostaje tylko powrot do tarczy 180mmm? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin9 Napisano 19 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2016 Co to za amortyzator? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
turborzeznik Napisano 19 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2016 Reba 100mm... mialem kupic co innego ale tak wyszlo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bts Napisano 19 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2016 Szybkozacisk (lub śrubę) ściągającą ośki należy dociągać "bardzo mocno". Skoro zaczęło się ruszać to pewnie musiało być lekko dokręcone, na skutek czego zajechały się okolice zacisku w amorku - zerknij jak to wygląda z jednej i z drugiej strony, może wrzuć zdjęcia. Ogółem to prognozy są słabe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siejak1 Napisano 19 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2016 Reba i tarcza 203mm długo to nie podziała Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
turborzeznik Napisano 19 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2016 Czyli co? Powrot na 180mm? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 19 Kwietnia 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2016 Do Reby na 9mm max 180mm tarcza. Zresztą po cholerę 203 w XC? Toż to bez sensu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
turborzeznik Napisano 19 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2016 Do Reby na 9mm max 180mm tarcza. Zresztą po cholerę 203 w XC? Toż to bez sensu. nie wiem czy bez sensu... po jednym zjezdzie szybszym nie mialem juz jak hamowac. Tarcza zrobila sie granatowa i tyle bylo z hamowania. Koniec koncow rozumiem. Jutro jade po tarcze 180 szkoda ze nie mam co zrobic z 203... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siejak1 Napisano 19 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2016 200kg ważysz że tarcze przepalasz jeszcze 203mm ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
turborzeznik Napisano 19 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2016 200kg ważysz że tarcze przepalasz jeszcze 203mm ? 80kg waze i na razie jednym zjazdem przepalilem 180.. jak wroce z pracy to postaram sie wrzucic zdjecie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 19 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2016 Z tego co pamietam to roznica pomiedzy 180 a 203mm to cos kolo 9-11% w skutecznsci hamowania. Przy 60kmh wyciaga ci oske z Reby, gdzie mnie przy mojej wadze ponad 100kg, tarczy 180 z wiekszych szybkosci nic sie nie dzieje...Baaa, nie wystepuje nawet zjawisko dzwonienia. Ciekawe co piszesz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
turborzeznik Napisano 19 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2016 (edytowane) może nie chodzi o samą skuteczność a o rozmiary, które też nie różnią się aż tak bardzo ale może w tym problem? wcześniej miałem na xcm sr 180mm i nic takiego się nie działo. Jutro kupie i założę 180. Jakoś nie chcę w to wierzyć bym musiał schodzić niżej... przy okazji wymienię też tą gówno-szpilkę... chociaż tutaj pewnie za dużego wyboru nie ma i raczej wszystko jedno jaką kupie. i w załączniku tarcza 180mm po jednym zjeździe :DD Ciekawe co piszesz... no przecież sobie tego nie wymyśliłem i nie przyszedłem tutaj jojczeć, zamiast cieszyć się wydanymi pieniędzmi... Edytowane 19 Kwietnia 2016 przez turborzeznik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SlezaFanatic Napisano 19 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2016 A klocki to jakie tam siedzą ? Dobre klocki metaliczne ( EBC GOLD , Clarks , KoolStop ) i nawet tak przepalona tarcza nie przeszkadza w hamowaniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ishi Napisano 19 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2016 Weź chopie kup se porządną 180 pokroju IceTecha (ma aluminiowy rdzeń). Ja przy 100kg tyko raz ją przypaliłem i to z premedytacja (mega szybki i mega długi zjazd w Jesenikach). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
turborzeznik Napisano 19 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2016 (edytowane) były, tam były zwykłe shimano. Teraz zacisk jest deore XT i te klocki z radiatorkami i innymi pierdołami które to niby schładzają i zatrzymują ciepło. Zobaczymy na ile się to sprawdzi. w tej chwili najważniejsze jest to by zażegnać problem obecny. Mam nadzieje że zmiana tarczy na 180 rozwiąże problem, wręcz wyginającego się koła w lewą stronę tak iż prawie trze o goleń amortyzatora i wyciągania ośki. Edit: no to właśnie IceTecha mam tylko że 203mm Edytowane 19 Kwietnia 2016 przez turborzeznik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 19 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2016 Masz jakieś dziwne problemy i żaden Ice Tech nie załatwi sprawy. Tarczę masz za dużą i zwyczajnie szkoda amora. W górach używa się obydwu hamulców w tym często tył przejmuje rolę podstawy. Dlatego nawet w rowerach AM/enduro są często tarcze po 180mm. Spróbuj z osią skręcaną imbusem czy to Accenta czy Dartmoora. Silniej się już nie da. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 19 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2016 (edytowane) Weź chopie kup se porządną 180 pokroju IceTecha (ma aluminiowy rdzeń). Ja przy 100kg tyko raz ją przypaliłem i to z premedytacja (mega szybki i mega długi zjazd w Jesenikach). Ice Techa ? radzę poczytać ostatni test w Magazynie Bike , jedna z gorszych tarcz kiedy dostanie mocno popalić ... Edytowane 19 Kwietnia 2016 przez Rulez Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ishi Napisano 19 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2016 (edytowane) no to właśnie IceTecha mam tylko że 203mm Czyli robisz to źle (w sensie hamowanie) Ice Techa ? radzę poczytać ostatni test w Magazynie Bike , jedna z gorszych tarcz kiedy dostanie mocno popalić ... Testy testami, a życie życiem. Przy mojej wadze nie było tak źle z nimi. W sumie ani razu w górach mnie nie zawiodły. Edytowane 19 Kwietnia 2016 przez ishi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 19 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2016 Ice Tech przy ciężkim bikerze i ostrym zjeździe to złooo ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
turborzeznik Napisano 19 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2016 Masz jakieś dziwne problemy i żaden Ice Tech nie załatwi sprawy. Tarczę masz za dużą i zwyczajnie szkoda amora. W górach używa się obydwu hamulców w tym często tył przejmuje rolę podstawy. Dlatego nawet w rowerach AM/enduro są często tarcze po 180mm. Spróbuj z osią skręcaną imbusem czy to Accenta czy Dartmoora. Silniej się już nie da. ok, oś skręcana imbusem, zamontuję to bez problemu zamiast szpilki? czy coś trzeba grzebać przy piaście? Rulez, jeśli nie IceTech (ja się przy tym nie upieram ) to która? aa i w grę wchodzi tylko center lock... czyli wybór żaden? dobrze zgadłem? Czyli albo robisz to źle (w sensie hamowanie) niby w jakim sensie? nawet gdybym próbował hamować nie wiadomo jakim sposobem, nie uniknę tego o czym pisałem na początku, wyciąganie ośki itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ishi Napisano 19 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2016 (edytowane) niby w jakim sensie? W sensie upalania takich tarcz przy twojej wadze, a 203mm przy QR9 to faktycznie overkill. Nie dziwo, że wyciąga. Edytowane 19 Kwietnia 2016 przez ishi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 19 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2016 (edytowane) Nie wchodzi tylko Centerlock, wystarczy adapter ... ok, oś skręcana imbusem, zamontuję to bez problemu zamiast szpilki? czy coś trzeba grzebać przy piaście? Rulez, jeśli nie IceTech (ja się przy tym nie upieram ) to która? aa i w grę wchodzi tylko center lock... czyli wybór żaden? dobrze zgadłem? niby w jakim sensie? nawet gdybym próbował hamować nie wiadomo jakim sposobem, nie uniknę tego o czym pisałem na początku, wyciąganie ośki itd. Nie wchodzi tylko Centerlock, wystarczy adapter ... Edytowane 19 Kwietnia 2016 przez Rulez Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
turborzeznik Napisano 19 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2016 dlatego upatruję nadziei w 180, tylko teraz pytanie która? skoro nie IceTech? chociaż ja tam nie mogę nic powiedzieć bo tego nie używałem. Miałem zwykłą tarczę która widzieliście na załączonym wcześniej zdjęciu, mógłbym jeszcze dorzucić zdjęcie płynu, a raczej oleju hamulcowego, przy wymianie niczym nie różnił się od kujawskiego :DD a nowy był przeźroczysty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 19 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2016 W Ice Techu rdzeń się roztapia ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
turborzeznik Napisano 19 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2016 Nie wchodzi tylko Centerlock, wystarczy adapter ... Nie wchodzi tylko Centerlock, wystarczy adapter ... takie coś? http://rowerowy.com/sklep/czesci/tarcze-hamulcowe/prod/reverse-adapter-centerfit ktoś stosuje? używał? na ile gra jest warta świeczki? nie warto się zastanowić nad takim wynalazkiem? http://rowerowy.com/sklep/czesci/tarcze-hamulcowe/prod/shimano-sm-rt99 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi