barman7200 Napisano 17 Kwietnia 2016 Napisano 17 Kwietnia 2016 Cześć.Posiadam koła Shimano XT WH-M775 do tego opony Geax Barro race.Oba elementy są przystosowane do systemu bezdętkowego.Chcę z niego zacząć korzystać. Często zanim wjadę w jakiś teren to śmigam z nabitymi 4.5 Barami, potem delikatnie upuszczam. Mam takie pytania.1. Czy system bezdętkowy da rade przyjąć 4.5 bara? 2. Czy jak będę upuszczał ciśnienia z opon zalanych mleczkiem to bardzo szybko ono mi zniknie?3 Bardzo będzie pryskało przy czynności 34. Jakie wentylki założyć do tych kół aby pasowały? 5. Jakie mleczko polecacie, abym wyszedł na tym korzystnie (chodzi mi o to żeby mleczko nie ważyło więcej niż dętka)To wszystko co chcę wiedzieć, mam nadzieje że mi doradzicie
Mod Team durnykot Napisano 17 Kwietnia 2016 Mod Team Napisano 17 Kwietnia 2016 Pytanie nr 1-dla tych kół maksymalne dopuszczalne ciśnienie wynosi 58 psi ( ok. 4 bar) Dokumentacja. Pytanie nr 2- zależy od Ciebie- ciśnienie można zmieniać w bardzo wąskim zakresie ( jeśli będziesz to robiła jak człowiek- przez wentyl) Pytanie nr 3- patrz odpowiedź na pytanie nr 2 Pytanie nr 4- nie dostałeś w komplecie? Te mogą pasować http://rowertour.com/category/czesci-rowerowe-kola-rowerowe-komponenety-zawory-tubeless-ust Pytanie nr 5- na przykład http://rowerowy.com/sklep/narzedzia-serwis/latki/uszczelniacze/prod/stans-notubes-sealant Przeciętnie wlewa się ok. 60 ml płynu.
barman7200 Napisano 17 Kwietnia 2016 Autor Napisano 17 Kwietnia 2016 durnykot Nie dostałem bo kupiłem jako używki ;( Widzisz człowiek uczy się całe życie, sugerowałem się max ciśnieniem z opony i waliłem zawsze 4.5. Koła dały radę już 2 lata, ale na wszelki wypadek trochu im odejmę No tak będę spuszczał ciśnienie przez wentyl, a jak inaczej ;DCzyli 4 bary taki system przyjmie bez problemu? Bo gdzieś czytałem że opona spada z ranu czy coś. Prawda to czy urban legend?
Alsew Napisano 17 Kwietnia 2016 Napisano 17 Kwietnia 2016 A po co Ci system bezdetkowy do jazdy na 4 barach??? Wnioskuję ze jeździsz głównie po twardym wiec kup może lepiej dętki w wersji Light. ...
barman7200 Napisano 17 Kwietnia 2016 Autor Napisano 17 Kwietnia 2016 @@Alsew, Źle wnioskujesz. Na takim ciśnieniu śmigam po asfalcie zanim dojadę w teren ;DZ resztą nie pytałem o dętki light tylko system bezdętkowy
Alsew Napisano 17 Kwietnia 2016 Napisano 17 Kwietnia 2016 To i tak dużo. Dętki przy takim ciśnieniu świetnie się sprawdzają. Różnica w wadze pomiędzy dętka light a systemem bezdetkowym jest pomijalna, mleko tez swoje waży, wiec jaki jest sens zabawy z mlekiem?
Mod Team durnykot Napisano 17 Kwietnia 2016 Mod Team Napisano 17 Kwietnia 2016 Barman, oczywiście każdy robi jak uważa,ale IMO podawane przez Ciebie ciśnienia są .... spore. 2,5 bara w terenie to znaczne ograniczenie komfortu i trakcji. System bezdętkowy jest bezpieczniejszy, pozwala na jazdę z niższymi ciśnieniami co daje lepszą trakcję. Prywatnie jeżdżę na bezdętkach od 5 lat na ciśnieniach rzędu 25-28 PSI ( w terenie). Zero problemów ze spadaniem opony. wiec jaki jest sens zabawy z mlekiem? Na przykład nie musisz wozić dętki i martwić się o przebicia.
lewocz Napisano 17 Kwietnia 2016 Napisano 17 Kwietnia 2016 Że jak że co Bez dętki jeździsz, życzę powodzenia.
barman7200 Napisano 17 Kwietnia 2016 Autor Napisano 17 Kwietnia 2016 @durnykot Zawsze tak śmigałem, spróbuję w najbliższym czasie pośmigać z ciśnieniem 2 bary może akurat bedzie mi lepiej A ten system chcę zamontować właśnie dlatego żeby być spokojnym i nie myśleć o przebiciach. Ponadto skoro już mam koła i opony to warto spróbować tego skoro wyniesie mnie to tylko ok 50 zł.A dętkę i tak będę woził jak by jakimś cudem przebicie wystąpiło Dzięki za odpowiedzi
MartinH Napisano 17 Kwietnia 2016 Napisano 17 Kwietnia 2016 Zawsze mnie ciekawiło jaki sens ma to żonglowanie ciśnieniami ? Ja mam obecnie u siebie 1,4-1,5 bara i nawet po asfalcie śmigam ta takim ciśnieniu bez problemu utrzymując przelotowe 25-30 km/h Żonglowanie ciśnieniami to świetny patent na urwanie wentyla o czym kiedyś przekonał się mój znajomy zlatując z rowerem spod Baraniej Góry do Milówki
Alsew Napisano 17 Kwietnia 2016 Napisano 17 Kwietnia 2016 Zawsze mnie ciekawiło jaki sens ma to żonglowanie ciśnieniami ? Ja mam obecnie u siebie 1,4-1,5 bara i nawet po asfalcie śmigam ta takim ciśnieniu bez problemu utrzymując przelotowe 25-30 km/h Żonglowanie ciśnieniami to świetny patent na urwanie wentyla o czym kiedyś przekonał się mój znajomy zlatując z rowerem spod Baraniej Góry do Milówki Zwłaszcza musi to ciekawie wyglądać przy spuszczaniu 2 barów przed kazdym wjazdem w teren w połączeniu z wytryskiem mleka :-)
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.