Skocz do zawartości

[4000] Rower AM/XC HT 27.5/29 L/XL


kepa416

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, planuje zakup nowego sprzętu na sezon. Obecnie rok czasu przerwy. Mam 183 cm wzrostu, nogawkę 85 cm do tego ważę ponad 100kg. Szukam roweru raczej na sztywnej ramie który ogarnie singletracki i Podgórze Sudeckie. Mogą być to zarówno nowe jak i używane sprzęty. Rower raczej pod AM lub Trail niż pod XC z racji tego że większość będzie właśnie w terenie górskim. Głównie zależy mi na zakupie setu z dobrą ramą i widelcem aby potem nie musieć ich wymieniać kosztem hamulców które i tak polecą do wymiany w pierwszej kolejności. 

 

Rowery które oglądałem to:

 

-Dartmoor Primal lub Hornet

 

http://rowerowy.com/sklep/rowery/enduro-allmountain/prod/dart-hornet

http://rowerowy.com/sklep/rowery/enduro-allmountain/prod/dartmoor-primal-pro-red-devil

 

-Ns Bikies Eccentric 

 

http://rowerowy.com/sklep/rowery/enduro-allmountain/prod/ns-eccentric-alu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje zdanie o kupowaniu tego typu rowerów fabrycznych jest tu znane. Bardzo dobra jest tylko rama. W Hornecie wyróżnia się też amor i niezłe koła. Dlatego się składa jak jest taka opcja. Ten Mondek to szajs. Napęd oparty na plastikowej Acerze. Nawet na to nie patrz. Jest jeszcze Kross Dust http://www.kross.pl/pl/2016/trail/dust-2-0  dość równo poskładany sprzęt. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kasa wychodzi ta sama z dużo lepszym osprzętem. Już nie raz było to tutaj przerabiane. Przecież widać tutaj pewien myk a zwie się on AM/enduro. To te dwie nazwy "windują" ceną. 

 

Co do kątów Dust ma mniej więcej tyle ile być powinno. Stopień mniej to niby dużo ale i tak problemem w tego typu rowerach jest to, że jest sztywny tył. Za bardzo tym nie poszalejesz nawet jak by było 65* na główce. 

 

Jak napisałem Hornet wydaje się najrozsądniejszym wyborem. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok Meta w wersji podstawowej jest dostępna u dystrybutora. Teraz kwestia zestawienia takiej Mety z Hornetem, hamulce to samo, osprzęt podobnie x5, kwestia napędu x1 vs x2 i widelca. 

 

Porównując Geometrię Meta jest wyższa i krótsza, ale ma płaski kąt widelca. 

 

Meta vs Hornet 

 

górna rura: 605 vs 621

pod siodłowa: 490 vs 457 

kąt główki: 65,5 vs 66.5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...