rowerek69 Napisano 16 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2016 Jakie hamulce tarczowe kupić mechaniczne czy hydrauliczne bo podobno mechaniczne są tanisze i łatwiejsze w konserwacji i regulacji Z mechanicznych znalazłem avid BB5 Road albo BR-R317 SHIMANO co o nich sądzicie i czy macie jakieś propozycje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 16 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2016 Obecnie w mechaniczne raczej nie warto się pchać , dobre mechaniki to BB7 ale są w cenie przyzwotych hydraulików (SLX M675) i trudno dostępne. Hydrauliki dają lepsza modulację. Shimanowskie mechaniczne nigdy nie grzeszyły dobrą pracą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grande1970 Napisano 17 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2016 Slx 675 to chyba wieciej niż przyzwoite hample. Przyzwoite to deore 615. Jeśli nie jeździsz w zimie to deorki się sprawdzą ale niwielka różnica w cenie raczej wskazuje żeby kupić slxy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olek1982 Napisano 17 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2016 Wczoraj założyłem do siebie slx w miejsce M-395 Powiem krótko, niebo a ziemia. Warto za nie zapłacić. One M9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 17 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2016 Nie wiem czy zauważyliście, ale kolega pyta o hamulce szosowe (kompatybilne z kalmkomantką szosową) - wnioskuję po modelach, które padły. Szosowe hydrauliki nie są zbyt popularnym rozwiązaniem. Cena zestawu wysoka. W przypadku szosówki skuteczność hamowania ogranicza przede wszystkim powierzchnia kontaktu opony z nawierzchnią. Generalnie hamulce hydrauliczne są praktycznie bezobsługowe (poza wymianą klocków i tarcz). Płyn wypadałoby wymieniać, gdy są eksploatowane intensywnie. Problem pojawia się w momencie awarii. Jakiekolwiek wycieki czy zapowietrzania układu wymagają "wizyty w serwisie", naprawa w warunkach polowych nie jest możliwa. Zerwaną linkę zawsze da się wymienić nawet "w buszu"... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lewocz Napisano 17 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2016 Są hamulce hydrauliczne z systemem linkowym stricte pod szosę. Wciskając klamkę ciągnięmy linkę, która uruchamia mechanizm hydrauliczny w zacisku. Niestety nie pamiętam modelu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.