Troglodyta Napisano 16 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2016 Witam serdecznie Który wiodący producent rowerów produkuje najlepsze ramy karbonowe w wersji hardtail ? Poszukuję roweru na częste wypady w góry oraz na długie wyprawy rowerowe ? Będę wdzięczny za info. Pozdrawiam Troglo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mieteczek Napisano 16 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2016 Nie ma czegoś takiego jak najlepsze ramy.Każdy producent ma inną geometrię ramy, inne technologie i wiele innych. Ja osobiście mogę polecić: -Santa cruz -Pivot cycles -Trek -S-works Specialized -Corratec(ale, nie miałem styczności z karbonowymi ramami, tylko aluminiowy superbow 29) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przezswiatnakole Napisano 16 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2016 WItam, Według mnie "Trek" ,tak jak napisał kolega na górze.Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piciu256 Napisano 16 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2016 najlepsza rama to taka od jakiegoś niezależnego producenta który zrobi ci ją na zamówienie tak jak chcesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nastar Napisano 2 Września 2016 Udostępnij Napisano 2 Września 2016 Odświeżę lekko temat. Rozważam zmianę swojego mocno już zmodernizowanego Kellysa na 26'' na karbonowego HT z kołami 27.5''. Jak na razie żaden z "gotowców" w ludzkiej cenie mi nie podpasował więc kombinuję ze składaniem. Przy okazji być może część gratów uda się przełożyć do nowej ramy. Właśnie - rama. Wpadła mi w oko taka Merida Big Seven, nowy "leżak" z 2013 roku. Zastanawia mnie tylko kilka spraw: 1. Czy po 3-letnim leżakowaniu karbon ma nadal pełne właściwości ? Ponoć w strukturze ramy są też włókna organiczne więc może czas ma tu jakieś znaczenie ? 2. Z tego co wyczytałem na stronie producenta, ten model miał wewnętrzne prowadzenie linek ale też wewnętrzne prowadzenie przewodu tylnego hamulca. Jak w przypadku montażu zakupionego zestawu to zrobić ? Rozszczelniać układ, odłączać zacisk itd. ? W zestawie jest tylna oś sztywna, sztyca oraz przejściówka z pressfit na gwint. To na plus. Nie wiem tylko jaki typ suportu tam siedzi dokładnie i czy dogada się z moją obecną korbą SLX HTII. Czy typ montażu przerzutki przedniej DM ma jakieś wady ? Bo rozumiem, że spokojnie znajdę coś 2-biegowego typu SLX ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nastar Napisano 4 Września 2016 Udostępnij Napisano 4 Września 2016 Anybody ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 4 Września 2016 Udostępnij Napisano 4 Września 2016 Po kolei: Oczywiste, że hamulec będziesz musiał rozłączyć. Direct mount to fajna rzecz, bo odpada żmudne pozycjonowanie przerzutki. Oczywiście znajdziesz slx pod 2 rzędy. Rama może i fajna, ale taki sam ból widzę jak i w mojej taniutkiej alu Meridzie - krótkie toto. Chyba, że tego właśnie oczekujesz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nastar Napisano 4 Września 2016 Udostępnij Napisano 4 Września 2016 Dzięki za odpowiedź. To, że krótka mi nie przeszkadza bo ja też "krótki" ;-) 171cm wzrostu, noga ok. 77cm. Pozycjonowanie przerzutki to nie problem. Zajęło mi to ostatnio jakieś 5 minut + dodatkowe 5 na regulację. Boje się trochę tej trwałości suportów wciskanych... Czy fakt, że jest tu przejściówka na wkręcany coś zmienia na plus ? Czy ta przejściówka spowoduje, że będę mógł przełożyć swoją korbę HTII ? A jak z tym leżakowaniem ? Szkodzi to coś karbonowi ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 4 Września 2016 Udostępnij Napisano 4 Września 2016 Rozmiar dobierasz do wzrostu, tyle że w tym danym rozmiarze rama jest krótka i wsio. Obecnie >600mm TT to już się spotyka w ramach 16-17” a nie 20”... W każdym razie jeśli lubisz bardziej wyciągniętą pozycję to lipa, jeśli nie to nie ma problemu. Po prostu uważam, że przed zakupem warto chwilę podumać nad geometrią i porównać ją z obecnym rowerem pod kątem tego co ewentualnie chciałbyś zmienić a co zachować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nastar Napisano 4 Września 2016 Udostępnij Napisano 4 Września 2016 I właśnie dokładnie to robię :-) Wrzucam geo mojego obecnego Kellysa (17,5''), który jest ciutkę za duży na mnie jeśli chodzi o wysokość ramy. Co do zasięgu do przodu to w sumie jest OK ale to mój pierwszy lepszy rower więc po prostu się do niego przyzwyczaiłem. No i w zakresie przód-tył zawsze można lekko pokombinować mostkiem i siodełkiem/sztycą. BTW - czy zamiana ramy tego Kellysa na Peaka w celu założenia kół 27,5'' (na które jestem zdecydowany) to dobry pomysł ? Pierwotny plan był taki aby rama została jeśli tylny trójkąt ogarnie tak samo amor lub ew. jego zmiana. Nie przymierzałem jeszcze większych kół do starego roweru... Wiem też, że geo pod średnią kichę jest trochę inne w zakresie długości "ogona" i położenia środka ciężkości ramy... W sumie jak już robić projekt to porządnie, prawda ? ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.